Ahad, 11 September 2011

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Penerjun jatuh longkang

Posted: 10 Sep 2011 09:06 AM PDT

MELAKA: Seorang anggota Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) cedera selepas terjatuh ke dalam longkang ketika membuat penerjunan sempena Majlis Penutup dan Perbarisan Tamat Latihan Kursus Asas dan Induksi Pembantu Penguatkuasa Gred N17 di Akademi JPJ, Tiang Dua, Ayer Molek, dekat sini, pagi semalam.

Dalam kejadian jam 10.35 pagi, Asnawi Mohd Hassan, 37, cedera di kaki kiri serta muka selepas terjatuh ke dalam longkang berhampiran tapak perbarisan akademi terbabit.


Dia dihantar ke Hospital Melaka untuk rawatan lanjut dan kini dalam keadaan stabil.

Jurucakap JPJ berkata, penerjun yang membawa bendera JPJ ketika melakukan penerjunan itu dihantar pasukan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) negeri ke Hospital Melaka untuk rawatan.


"Ketua Pengarah JPJ, Datuk Solah Mat Hassan yang berada di lokasi turut mengiringi penerjun berkenaan ke kenderaan JPAM sebelum dihantar ke hospital.


"Dua lagi penerjun bersama anggota JPJ itu tidak cedera," katanya ketika ditemui di sini, semalam. Kursus bermula pada 1 Jun lalu itu membabitkan 191 pelatih iaitu 137 lelaki dan 54 wanita, dan semua berjaya menamatkan latihan.

Umpan seutas gelang

Posted: 10 Sep 2011 09:02 AM PDT

KUALA LUMPUR: Hanya kerana seutas gelang, seorang wanita berusia 20 tahun diperangkap seorang lelaki sebelum dirogol di sebuah bilik hotel di Puduraya, di sini, Rabu lalu.

Difahamkan, mangsa mengenali suspek berusia lingkungan 30-an itu melalui telefon sejak dua bulan lalu sebelum dipelawa bertemu buat kali pertama di KL Sentral, di sini.


Disebabkan ghairah untuk mendapatkan barang kemas berkenaan selain terpedaya dengan ayat manis lelaki terbabit, mangsa bersetuju untuk bertemu di KL Sentral, jam 11 pagi.

Menurut sumber, sebaik tiba di KL Sentral, suspek membawa mangsa ke sebuah restoran di kawasan Puduraya.


"Ketika minum, suspek mendakwa tertinggal gelang terbabit dan akan memberinya kepada mangsa pada pertemuan seterusnya sebagai tanda permulaan hubungan mereka.


"Mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa kemudian tidak sedarkan diri selepas meneguk minuman diberikan lelaki terbabit yang dipercayai dicampur dengan dadah," katanya.

Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved