Isnin, 3 Jun 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Lawan penyamun guna pistol palsu

Posted: 02 Jun 2013 11:41 AM PDT

Kuala Lumpur: Dua lelaki yang menyamar polis dan menyamun dua pekerja pengurup wang di Jalan Beringin, Bukit Damansara, di sini, tidak sempat membelanjakan wang tunai yang disamun apabila mereka ditahan beberapa jam kemudian.

Ketua Polis Daerah Brickfields Asisten Komisioner Azlee Abdullah berkata, dalam kejadian jam 2.30 petang Khamis lalu itu, kedua-dua mangsa dalam perjalanan menghantar wang tunai RM131,000 kepada pelanggannya sebelum motosikal ditunggangi mereka dihimpit motosikal suspek yang turut mengacukan pistol.


Menurutnya, mangsa yang ketakutan memberhentikan motosikalnya sebelum suspek memperkenalkan diri sebagai polis.

"Malah, mereka juga meminta mangsa menyerahkan wang terbabit namun ketika mangsa ingin memberikan wang itu, dia yang menyedari pistol terbabit palsu bertindak melawan menyebabkan berlaku pergelutan antara mereka.


"Bagaimanapun suspek berjaya merampas beg berisi wang itu dan cuba melarikan diri, namun seorang daripada mereka berjaya ditangkap mangsa yang kemudian bertindak menghubungi polis," katanya.


Azlee berkata, polis yang menerima maklumat berhubung kejadian itu bergegas ke tempat kejadian dan membawa suspek ke balai polis sebelum usaha mengesan rakannya giat dijalankan.

Foto

SUSPEK samun dicekup selepas bergelut dengan mangsa.

"Usaha mengesan suspek berjaya dan dia ditahan tidak lama selepas itu dan wang hasil samun turut berjaya ditemui semula.


"Kedua-dua suspek kini ditahan reman bagi membantu siasatan dan hasil pemeriksaan pistol yang digunakan juga adalah tiruan," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/03
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved