Rabu, 13 Februari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Tiga pemain kekang Ronaldo

Posted:

Manchester: Michael Carrick percaya Manchester United mungkin memerlukan tiga pemain untuk mengawal pergerakan Cristiano Ronaldo.

Carrick berkata, penyerang Real Madrid berusia 28 tahun itu pasti memainkan peranan besar pada pusingan kedua Liga Juara-Juara awal pagi di Bernabeu.


Carrick mendedahkan Red Devils kini bekerja keras untuk mengekang bekas rakan sekelab itu yang juga antara pemain terbaik di dunia.

"Setiap pemain masih mengingati Ronaldo. Apa yang dilakukannya bersama Real sangat hebat dan dia perlu dikekang.


"Saya rasa kami memerlukan dua atau tiga pemain. Dia terlalu bagus ketika beraksi untuk Real." Carrick menganggap bekas rakan sepasukannya itu tidak bernasib baik kerana beraksi di era sama dengan bintang Barcelona, Lionel Messi yang menyaksikan aksinya agak tenggelam.


"Dia begitu hebat kerana dapat menjaringkan banyak gol dengan cepat.

"Kerana Messi, Ronaldo gagal mendapat pujian selayaknya kerana Messi sudah mendominasi segala-galanya.


"Tetapi ia tidak dapat menafikan sumbangan besarnya di Real. Ronaldo adalah seorang pemain yang istimewa," kata pemain tengah England berusia 31 tahun itu.

Bagaimanapun, jika Carrick agak bimbang dengan kelincahan Ronaldo pada perlawanan pertama pusingan kedua itu, rakan sepasukan, Rio Ferdinand yakin bintang Portugal itu tidak mungkin berjaya mempengaruhi corak permainan.


Ferdinand berkata, memori beraksi di United pasti masih diingati Ronaldo.


"Ia pasti perlawanan yang agak beremosi untuk Ronaldo serta memori yang hebat untuknya.


"Dia mempunyai penyokong setia dan pastinya Ronaldo serta penyokongnya saling menghormati satu sama lain," katanya. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/13

McIlroy, Woods teraju 64 pemain

Posted:

Marana, Arizona: Pemain nombor satu dunia, Rory McIlroy dan juara kejohanan utama 14 kali, Tiger Woods mengetuai senarai pemain yang diumum bersaing di Kejohanan Golf Match Play Dunia, minggu depan.

Seramai 64 pemain terbaik ranking dunia kelmarin akan beraksi pada kejohanan di Tucson namun senarai akhir tidak akan diketahui hingga Ahad ini kerana pemain memiliki tempoh hingga Jumaat untuk menyatakan persetujuan beraksi pada kejohanan bernilai AS$8.75 juta (RM27.1 juta) itu.


Juara tiga kali Masters, Phil Mickelson yang berada di kedudukan ke-10 dunia sudah mengesahkan tidak akan beraksi sekali gus membenarkan pemain yang berada di ranking ke-65 dunia, Shane Lowry dari Ireland melakukan penampilan pertama pada kejohanan membabitkan 64 pemain itu.

Jika situasi terbabit tidak berubah, Lowry bakal membuka saingan menentang pemain Ireland Utara, McIlroy yang juga juara Kejohanan PGA tahun lalu.


McIlroy, Woods, pemain England Luke Donald serta Brandt Snedeker dari Amerika Syarikat yang memenangi gelaran pertama minggu lalu di Pebble Beach dan juara PGA AS tahun lalu akan menjadi pemain pilihan andai kedudukan mereka kekal.


Juara bertahan, Hunter Mahan yang berada kedudukan ke-26 turut beraksi hari ini dan pusingan pertama membabitkan 32 pertandingan di Dove Mountain.

Pemain Afrika Selatan, Richard Sterne membaiki ranking pada Ahad untuk layak beraksi selepas melonjak daripada kedudukan ke-94 ke 55 susulan kejayaannya di Terbuka Joburg.


Enam pemain yang berada di luar kelompok 64 terbaik pada awal tahun ini turut layak beraksi termasuklah pemain Thailand, Thongchai Jaidee yang bermula di ranking ke-80 pada awal tahun dan kini berada di tempat ke-54.

Selain itu, Tim Clark dari Afrika Selatan, pemain Scotland, Stephen Gallacher, Chris Wood dari England serta Charles Howell dan Russell Henley dari Amerika Syarikat.


Lowry mengenepikan pemain Sweden, Fredrik Jacobson meraih tempat terakhir peserta apabila Patrick Reed melakukan birdie pada jarak 12 kaki pada lubang ke-18 di Pebble Beach untuk berkongsi kedudukan ketujuh bersama Jacobson dan menghalang pemain Sweden itu menduduki ranking ke-65.


Jacobson yang berada di ranking ke-66 adalah calon pengganti utama di depan Bernd Wiesberger dari Austria dan pemain ke-67, Dane Anders Hansen. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/12
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved