Selasa, 26 Julai 2011

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Nyawa diragut 6 samseng

Posted: 25 Jul 2011 11:40 AM PDT

IPOH: Sepuluh tahun lalu, ibu dan adiknya maut ditetak seorang pesakit mental dan kini bapanya turut menemui ajal dengan tragik apabila kepala dan mukanya dihentak dengan kerusi dan batu-bata oleh sekumpulan samseng dalam kejadian Jumaat lalu.

S Yogesh, 21, berkata, ayahnya, S Sunther, 50, bekas anggota polis berpangkat lans koperal dan pernah berkhidmat selama 26 tahun dalam pasukan keselamatan, meninggal dunia kira-kira jam 8.10 malam kelmarin selepas dimasukkan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini, sejak Jumaat lalu.

Menurut Yogesh, ayahnya diserang sekumpulan lelaki kira-kira jam 11.30 malam Jumaat lalu ketika minum di sebuah restoran tidak jauh dari rumah mereka di Taman Desa Pakatan, Pengkalan di sini.

Katanya, ketika minum, sekumpulan enam lelaki tiba-tiba muncul sebelum memukul ayahnya bertubi-tubi dengan kerusi dan batu-bata.


"Ayah sempat melarikan diri sejauh 10 meter, namun ditangkap semula kumpulan samseng itu yang kemudian memukulnya lagi hingga dia tidak sedarkan diri.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Enggan bayar malas parkir jauh

Posted: 25 Jul 2011 11:05 AM PDT

AMPANG: Parkir jauh dan berbayar. Itu antara punca kebanyakan pengguna meletakkan kereta mereka di tepi jalan tempat letak kereta Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) di pusat beli-belah Ampang Point, di sini, mengakibatkan jalan sesak.

Sikap tidak bertanggungjawab mereka bukan saja meletakkan kenderaan tanpa membayar parkir, tetapi turut meletakkan kereta bertindih terutama pada waktu puncak.

Lebih teruk, kawasan itu sempit ditambah pula peniaga jalanan menyebabkan pemandu berebut untuk cepat sampai ke destinasi hingga boleh membahayakan keselamatan orang awam yang melintas di situ.

Pengunjung, Mohd Jafrir Ramlee, 26, berkata setiap kali datang ke sini dia melihat pelbagai masalah timbul akibat sikap tidak bertanggungjawab pengguna.

"Saya pernah melihat pengguna yang hampir bergaduh dengan penguat kuasa MPAJ apabila dia disaman kerana meletak kenderaan sesuka hati.

"Akibat tidak puas hati terjadi pertikaman lidah sedangkan sudah jelas pengguna terbabit bersalah meletakkan kenderaannya di kawasan larangan," katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved