Rabu, 9 November 2011

Harian Metro: Hati


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Hati


Serlahkan anugerah kecantikan

Posted: 09 Nov 2011 07:30 AM PST

TANYALAH mana-mana wanita mahupun lelaki, siapa yang tidak suka dirinya didandan cantik apatah lagi jika diberi peluang tampil lebih menarik.

Bak kata pujangga, kecantikan itu sendiri adalah daya penarik sebenar pada diri seseorang dan suatu entiti yang dikagumi hinggakan diangkat sebagai ciri utama dalam kehidupan sesebuah masyarakat mahupun budaya.

Biarpun kecantikan dalaman amat dititikberatkan dalam menghakimi seseorang individu, aspek luaran sama sekali tidak boleh diketepikan tambahan ia mampu meningkatkan keyakinan diri menerusi penampilan zahir yang lebih cantik dan menarik.

Menurut Jurusolek Kanan Mac Cosmetics Malaysia (Mac), Haritha Shan, kecantikan adalah anugerah utama untuk manusia cuma perlu bijak menggunakannya.


"Setiap manusia dikurniakan kecantikan tersendiri, tetapi ramai yang tidak menggunakan sebaik-baiknya anugerah itu kerana kekangan masa, dihimpit masalah dan pelbagai lagi perkara yang perlu diharungi setiap hari.


"Ia kemudian membuatkan ramai antara kita mula mengabaikan penampilan diri lalu anugerah kecantikan yang ada itu makin tenggelam hingga lama kelamaan pudar ditelan masa," katanya.

Atas faktor itu, Mac tampil memberikan 'bantuan' kepada wanita juga lelaki, yang memerlukan sedikit suntikan semangat daripada segi penampilan gaya wajah.

"Bagi Mac, apa yang boleh kami lakukan ialah membantu mereka dengan mengubah gaya solekan sebagai salah satu cara mengembalikan semula keyakinan diri, sekali gus memberi peluang untuk mereka menghargai semula anugerah yang ada pada diri masing-masing.

"Siapa yang tidak suka wajahnya dibelai dan disolek cantik? Jika tanya pada sesiapa pun, pasti majoriti yang mahu diri mereka didandan anggun walaupun solekan itu hanya untuk sejam.

"Menerusi kempen Mac Me Over yang berlangsung di seluruh dunia baru-baru ini, kami berusaha membantu mereka yang ingin menjalani transformasi dan mencuba sesuatu yang baru.

"Misalnya, jika anda sebelum ini tidak gemarkan pembayang mata rona hijau, inilah masanya untuk berubah dan berani bereksperimen dengan perkara baru.

"Tiada istilah salah atau betul dalam solekan, cuma kita perlu tahu sama ada ia sesuai atau tidak mahupun seiring atau sebaliknya pada penampilan kita," tegasnya.

Idea melakukan perubahan ke atas wanita biasa ini bermula beberapa bulan lalu di New York, Amerika Syarikat apabila Mac membuka penyertaan kepada umum bagi mencari enam wajah biasa yang boleh mewakili setiap lapisan masyarakat.

"Semuanya kembali kepada prinsip asas Mac iaitu semua usia, semua agama dan semua jantina.

"Mac Me Over tidak terhad kepada wanita apabila seorang pemenangnya ialah jejaka dari New York, Ian Marc Saisselin.

"Di Malaysia, Mac Me Over bukanlah berteraskan pertandingan, tetapi lebih kepada antara satu medium bantuan untuk masyarakat tempatan menyerlahkan lagi kecantikan yang dianugerahkan pada mereka.

"Apa yang diperlukan cuma kunjungi mana-mana kaunter Mac seluruh Malaysia dan
jurusolek Mac sedia membimbing mereka mendapatkan solekan yang diingini," ujar Haritha.

Fakta

  • Mac Me Over menampilkan dua produk bintang - Shadestick dan Fluidline yang pelbagai guna dan tahan lama.
  • Pembayang mata Shadestick bersifat kalis air dan sesuai untuk keadaan cuaca panas dan lembap seperti Malaysia. Boleh digunakan begitu saja atau sebagai asas solekan mata. Rona Cake Shop (piuter kabut) misalnya, boleh digunakan sebagai asas dan kemudian diadun bersama pembayang mata untuk lebih impak.
  • Fluidline bukan saja bertindak sebagai penggaris malah pembayang mata. Untuk menjadikannya sebagai pembayang mata, adunkan dengan berus 227 untuk kesan comot dan smokey yang tidak begitu ketara. Buat pertama kali, Mac hadir dengan beberapa pilihan warna bagi Fluidline yang mana sebelum ini hanya biru dan hitam.
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Kekal keremajaan kulit

    Posted: 09 Nov 2011 07:04 AM PST

    CORSICA yang dikenali sebagai pulau keindahan di Perancis menyimpan sejarah tersendiri kerana di sanalah L'Occitane menemui bunga kecil berwarna kuning dengan khasiat yang sukar ditandingi.

    Pokok yang dikenali sebagai immortelle ini tumbuh liar di sepanjang pantai Mediterranean dan bunganya tidak layu walaupun selepas dipetik. Rahsia kecantikan dan keremajaan terletak pada pati minyak bunga immortelle yang terbukti mujarab menghalang kesan penuaan dan menjadikan kulit kelihatan muda dan cantik berseri.

    Disebabkan ia memiliki antipenuaan menakjubkan, L'Occitane melancarkan ladang penanaman immortelle organik secara besar-besaran di Corsica pada 1994 bagi menjamin kelestariannya yang sebelum ini tumbuhan ini tidak pernah ditanam
    di mana-mana kawasan. Hasilnya, lebih 44 hektar ladang ditanam dengan tumbuhan ajaib ini dengan pengeluaran 200 kilogram pati minyak pada 2010.

    Selepas 10 tahun membongkar rahsia tumbuhan ini, L'Occitane menemui satu lagi rahsia pada ekstrak sel immortelle yang mengandungi ramuan aktif bagi memperlahankan ciri-ciri penuaan secara ketara.

    Pengarah Saintifik L'Occitane, Jean Louis Pierrisnard, memberitahu ekstrak sel immortelle diperoleh menerusi proses ekologi dan pengekstrakan yang sangat inovatif bagi membolehkan pasukan penyelidikan dan pembangunan L'Occitane mendapatkan molekul paling berharga daripada bunga immortelle ini yang mustahil diperoleh menerusi proses penyulingan biasa.

    Menurut Pengurus Pemasaran L'Occitane Malaysia, Coey Goh, pengekstrakan ini sama seperti proses gelombang mikro yang boleh dilakukan dalam masa beberapa minit dan kurang penghabaan, menjadikan proses ini lebih mesra alam berbanding kaedah biasa.

    Kepakaran dan kejayaan saintifik membolehkan pasukan penyelidikan L'Occitane mengenal pasti gen bagi mengekalkan keremajaan kulit dengan tujuan campur tangan minyak pati immortelle dan ekstrak sel immortelle yang bertindak menentang kedutan kulit menerusi dua peringkat:

    - Dalam kulit: Ia menguatkan sistem sokongan kulit dan memperkukuhkan pendakap mikro yang menghubungkan epidermis dan dermis.

    - Permukaan kulit: Membaiki semula struktur dan melicinkan kulit. Permukaan kulit diperbaharui dan tampak ketara lebih muda.

    Pemakaiannya secara teratur membantu untuk menjadikan kulit lebih licin, tegang dan tampak lebih muda menerusi rangsangan pengeluaran kolagen bagi memperbaiki struktur kulit. Antara produk dipasarkan ialah:

    Krim harian Immortelle Precious (sesuai untuk kulit normal dan kering)
    Krim pekat, licin dan lembut ini secara ketara memperbaiki kedutan dan menambah ketegangan kulit. Ia juga membantu mengekalkan serat kolagen dan meningkatkan pengedaran mikro.

    Krim malam Immortelle Precious Pemakaian pada waktu malam membuatkan wajah tampil berseri keesokan harinya. Krim lembut selicin sutera ini membantu membalikkan proses penipisan epidermis yang berlaku secara semula jadi apabila usia meningkat.

    Selain itu, produk Immortelle lain untuk kulit kelihatan awet muda termasuk Essential Water Face, krim mata Precious dan Precious Protection berharga di antara RM98 sehingga RM225. Semua rangkaian produk penjagaan kulit Immortelle Precious boleh didapati di semua butik L'Occitane bermula 1 November ini.

    Untuk memperingati ulang tahun ke-10 kejayaan rangkaian Immortelle, L'Occitane melancarkan edisi terhad Immortelle eau de parfum yang memenangi Pertandingan Pencipta Pembuat Minyak Wangi Antarabangsa edisi 2010 yang juga boleh didapati bermula 1 November sementara stok masih ada.

    Full content generated by Get Full RSS.
    Kredit: www.hmetro.com.my

    0 ulasan:

    Catat Ulasan

     

    Akhbar Harian Metro

    Copyright 2010 All Rights Reserved