Khamis, 15 Disember 2011

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Belum sedia jumpa

Posted: 14 Dec 2011 09:37 AM PST

"SAYA tak fikir kalau saya berdamai dengan dia akan menyelesaikan segala masalah. Selama inipun saya sudah terlalu banyak bertolak ansur tapi dia tak pernah henti-henti timbulkan masalah."

Demikian reaksi Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Zolkples Embong yang jelas menyambut dingin kesediaan Timbalan Presiden Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM), Datuk Karim Ibrahim yang mahu bertemu dengannya bagi menyelesaikan segala kemelut antara kedua-dua pihak itu selama ini.


Bukan tidak mahu berdamai tapi bagi Zolkples sudah cukuplah segala tohmahan buruk Karim ke atas MSN selama ini yang sekali gus turut membuatkannya hilang sabar dan tidak henti-henti menepis segala tuduhan tidak berasas.

"Ingat tak isu trek MSN yang tak sepatutnya timbul tapi saya terpaksa membuang banyak masa untuk jelaskan kepada umum kerana dia (Karim) menuduh kita yang bukan-bukan.


"Sampai masa itu, oleh kerana terlalu kecewa, saya buat kenyataan kalau saya sudah tak boleh lagi melayan kerenah beliau, tak ada orang lain yang boleh (melakukannya) kerana dia sudah membuatkan saya sudah amat hilang sabar.


"Dia pernah hantar surat pada PM (Perdana Menteri) tuduh saya bukan-bukan hingga saya terpaksa jawab segala tuduhan beliau. Apapun saya percaya PM tahu apa saya lakukan," katanya.

Jelas Zolkples, Karim sebenarnya bukan hanya bermasalah dengan beliau, malah turut mencetuskan masalah kepada orang di sekelilingnya.


"Bukan kepada saya saja tetapi banyak pihak seperti atlet, jurulatih dan ahli majlis KOM.

"Kalau setakat berdamai dengan saya tentunya tidak akan memberikan apa-apa kesan. Oleh itu, rasanya buat masa ini tak perlulah dulu. Sayapun tak lagi memikirkan sangat tentang beliau," katanya.


Karim ketika ditemuramah dalam Program Kerusi Panas terbitan Bernama Radio24 kelmarin menyuarakan kesediaan untuk bertemu Zolkples atas permintaan peminat sukan bagi menyelesaikan segala kemelut yang tercetus.


Karim berkata, beliau akan menulis sepucuk surat kepada Zolkples dan menghantarnya selewat-lewatnya hari ini.


Katanya, kesediaan untuk menyelesaikan kemelut yang sudah lama berlarutan itu adalah demi kebaikan sukan olahraga negara selain meletakkan kembali sukan itu ke era kegemilangan.

Full content generated by Get Full RSS.

Irfan tidak teruja

Posted: 14 Dec 2011 09:34 AM PST

JURULATIH Selangor, Irfan Bakti Abu Salim seakan tidak teruja dengan kemenangan besar 5-0 anak buahnya ke atas MP Muar pada aksi persahabatan di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya semalam.

Pengendali berusia 60 tahun itu berkata, beliau belum puas hati dengan aksi pemainnya biarpun ia kemenangan kedua pada siri persiapan musim baru Liga Malaysia 2012 sejak dia mengikat kontrak bersama gergasi Merah.


"Saya lebih berminat untuk membicarakan persembahan pemain dan bukannya jumlah jaringan yang kami hasilkan dalam tempoh persiapan.

"Saya tidak mahu pemain mengambil mudah tidak kira siapakah lawan yang akan ditentang. Masih banyak aspek perlu diperbaiki namun saya puas hati dengan tahap disiplin dalam permainan yang ditunjukkan pemain dalam perlawanan tadi (semalam)," katanya.


Aksi menentang pasukan Liga Perdana, MP Muar semalam adalah perlawanan pra-musim kedua Selangor selepas menewaskan Sime Darby, 2-0 minggu lalu.


Gol pasukan Merah Kuning kali ini dijaringkan kapten, Mohd Amri Yahyah pada minit ke-22, Fitri Shazwan Raduwan (m-41), Mohd Bunyamin Omar (M-60), Adib Aizuddin Abd Latif (m-68) dan Solihin Kanasian (m-88).

Biarpun belum dapat menguji penyerang import dari Congo, Lelo Mbele yang belum pulih kecederaan, Irfan sekurang-kurangnya boleh menarik nafas lega kerana pemain pertahanan Ramez Dayoub dari Lubnan sudah menunjukkan keserasian.


"Tahap kecergasan pemain masih belum mencapai tahap 100 peratus, saya juga belum puas hati dengan bahagian tengah dan juga serangan. "Ramez sudah mempamerkan peningkatan bersama pasukan dan tidak mempunyai masalah untuk bermain dalam pasukan ini," kata Irfan yang diberikan tugas untuk mengembalikan kegemilangan Selangor yang gagal meraih sebarang piala musim lalu.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved