Selasa, 20 Disember 2011

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Cawangan ke-28 Aeon

Posted: 19 Dec 2011 08:59 AM PST

RAWANG: AEON Co (M) Bhd (Aeon) membuka cawangan ke-28 pusat beli-belah itu kepada orang ramai di Anggun Rawang, Bandar Country Homes, di sini, semalam.

Lebih 5,000 membanjiri pusat beli-belah berkenaan yang turut menyediakan lebih 100 lot kedai, pelbagai restoran dan barangan khusus buat pengguna.


Tinjauan mendapati hampir semua lot kedai yang baru dibuka mengambil peluang membuat promosi jualan barangan sebagai satu tarikan kepada pengunjung.

Difahamkan ramai pengunjung mengambil kesempatan memohon cuti pada hari berkenaan bagi menghadirkan diri ke pusat beli-belah terkenal itu.


Pengunjung, Norhayati Alias, 42, berkata, pembukaan Aeon di kawasan itu sudah lama dinanti apatah lagi pelbagai kemudahan disediakan di samping lokasi strategik dan selesa.


"Saya lega dengan pembukaan Aeon di sini, setelah bertahun menunggu akhirnya saya tidak perlu bersusah payah untuk ke pusat beli-belah yang jauh seperti di Selayang dan Sungai Buloh.

"Dengan pelbagai jenis kedai yang disediakan saya berharap dapat melakukan segala urusan pembelian untuk keluarga. Disamping itu saya berharap, akan ada pejabat pos dan pusat pembayaran bil bagi memudahkan segala urusan yang boleh dibuat sambil membeli-belah," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

1,620 rumah mampu milik

Posted: 19 Dec 2011 08:58 AM PST

KUALA LUMPUR: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan membangunkan beberapa kawasan perumahan awam (PA) baru bagi penempatan setinggan dengan menyediakan 1, 620 unit rumah mampu milik kepada mereka yang layak mendudukinya.

Datuk Bandar, Tan Sri Ahmad Fuad Ismail berkata, pihaknya sudah mengenal pasti tapak pembangunan terbabit, namun ia memerlukan kajian terperinci bagi menentukan kesesuaian tapak berkenaan.


"Kami memerlukan sedikit masa dalam proses perancangan sebelum menjalankan projek seperti ini bagi memastikan kos pembangunan yang akan digunakan bagi tujuan ini nanti berada pada tahap munasabah dan berpatutan.

"Setakat ini, kos pembangunan yang dianggarkan bernilai RM230.8 juta dan bagi tahun depan, empat kawasan PA akan dibangunkan terlebih dulu membabitkan hampir RM35 juta," katanya ketika pembentangan Belanjawan DBKL 2012 di Menara DBKL, di sini, semalam.


Menurutnya, empat kawasan yang bakal memulakan pembinaan tahun hadapan adalah PA Kampung Wira Jaya, Setapak yang menelan belanja RM10 juta, PA India Settlement, kampung Pandan (RM10 juta), PA Sungai Udang, Segambut (RM5 juta) dan PA Kos Rendah Setia Jaya, Setapak (RM10 juta).


Sementara itu, beliau berkata, DBKL turut memperuntukkan RM5 juta bagi membeli 350 unit rumah yang ditawarkan YTL Corporation bagi tujuan sama iaitu sebagai penempatan 90 keluarga setinggan yang masih tinggal di kawasan Sentul dan selebihnya dijual kepada orang awam.

Pada masa sama, Ahmad Fuad berkata, RM121.64 juta turut diperuntukkan bagi membaiki dan menyelenggara rumah pangsa yang membabitkan kerja awam, elektrik, mekanikal, baik pulih lif serta kontrak pembersihan yang masih di bawah pengurusan DBKL.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved