Ahad, 7 Oktober 2012

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Hanya jadi pemuas nafsu

Posted: 06 Oct 2012 09:47 AM PDT

KUALA LUMPUR: Dia hanya gadis naif berasal dari sebuah kampung di utara Semenanjung. Tanpa kelulusan tinggi, Nadia yang ketika itu berusia 21 tahun berhijrah ke ibu kota untuk mencuba nasib sebagai pekerja kilang.

Bagaimanapun, tidak sampai dua bulan di Kuala Lumpur, perkenalannya dengan ahli perniagaan, Zahrain, 53, mengubah kehidupannya untuk bakal bergelar 'penghuni neraka'.

Diberi duit poket RM5,000 sebulan seperti gaji eksekutif muda dan disediakan rumah serta kereta, Nadia nekad berhenti kerja 12 tahun lalu, semata-mata inginkan kemewahan dan keselesaan hidup selepas lelaki itu berjanji menjadikannya isteri kedua.

Namun janji tinggal janji. Impiannya untuk menjadi suri hidup lelaki kaya itu belum kesampaian, sebaliknya dia hanya dijadikan pemuas nafsu sejak 12 tahun lalu.


Setiap kali diajukan soalan berkaitan perkahwinan, pelbagai alasan diberikan Zahrain seperti belum bersedia dan minta bersabar.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/10/06


‘Ia satu kesilapan jujur’

Posted: 06 Oct 2012 09:46 AM PDT

KUALA LUMPUR: Penyanyi popular, Shazrina Azman, 30, atau Mizz Nina memohon maaf berhubung kesilapan membabitkan ucapan penghargaan dalam album terbarunya, Take Over, yang dipasarkan Mei lalu.

Kesilapan sewaktu merakam rasa syukur terhadap kelahiran album terbabit dan disiarkan dalam kulit album Take Over mencetuskan kontroversi apabila perkataan yang sepatutnya ditulis Allah SWT dicatat sebagai Allah SAW.


Kesilapan itu berlaku dalam ayat 'I would like to say thank you to Allah SAW (saya ingin mengucapkan syukur kepada Allah SAW).

Walaupun album itu sudah lama dipasarkan, kesilapan dilakukan pihak pengurusan Mizz Nina dibangkitkan apabila ia dicalonkan dalam Anugerah Industri Muzik ke-19 (AIM19) bagi kategori Cover Album Terbaik.


Akibat kesilapan itu, Mizz Nina menerima kecaman daripada peminat berita hiburan tempatan, seterusnya mempertikaikan pencalonan album berkenaan.


Ketika dihubungi, Mizz Nina enggan mengulas panjang mengenai perkara terbabit, tetapi dengan rendah hati mengakui ia 'satu kesilapan jujur'.

"Saya memohon maaf atas kesilapan yang berlaku dan akan memastikan kesilapan sama tidak berulang lagi," katanya yang kini tampil dengan single terbaru, Summer Burning.


Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Penganjuran AIM19, Rosmin Hashim menjelaskan, pihaknya tidak menyedari isu dibangkitkan ketika pencalonan album berkenaan.

"Setahu saya, sewaktu proses penjurian, tiada juri membangkitkan isu berkenaan dan pada kami, ini kali pertama pihak AIM mendengar mengenai kesilapan yang berlaku," katanya.


Begitupun, kata Rosmin, sepanjang pengadilan dibuat membabitkan kategori Cover Album Terbaik AIM19, pihak juri melihat daripada sudut teknikal, termasuk reka letak dan foto dihasilkan penyanyi dalam album dipertandingkan.


"Ia satu kategori di mana penilaian dibuat secara teknikal dan juri tidak melihat perkataan yang tertera pada kulit album, termasuk lirik mahupun kata-kata penghargaan.


"Disebabkan itu, kesilapan dilakukan Mizz Nina sehingga dijadikan isu tidak disedari mereka," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/10/07


Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved