Ahad, 11 November 2012

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


‘Simpan’ 3 pemuda

Posted: 10 Nov 2012 01:35 PM PST

KUALA LUMPUR: Satu ketika dia mempunyai segala-galanya dalam hidup seperti diidamkan kebanyakan wanita berjawatan besar, keluarga bahagia dan sihat tubuh badan tetapi angkara hobi jeliknya menyimpan lelaki muda untuk kepuasan nafsunya, 'aset' berharga itu hilang daripadanya hidupnya.

Episod hitam wanita berusia 53 tahun dikenali sebagai Jun ini bermula apabila dia disahkan menghidap penyakit Aids pada 2009 selepas dijangkiti kuman HIV daripada seorang daripada tiga 'anak ikan' yang 'dibelanya'.

Anak ikan ialah istilah digunakan untuk lelaki muda yang 'disimpan' wanita berusia sebagai pemuas nafsu.

Khuatir penyakit itu diketahui umum, dia mengambil keputusan meletak jawatan sebagai pegawai atasan di sebuah agensi kerajaan di selatan tanah air.


Pada masa sama, dia diceraikan suami yang turut memisahkannya dengan tiga anak selepas mengetahui penyakit itu diperoleh hasil hubungan terlarang.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/11/11


Ibu berjiwa kental

Posted: 10 Nov 2012 01:35 PM PST

KUALA LUMPUR: Tiga wanita ini layak digelar ibu mithali kerana berjiwa kental dalam mengharungi pelbagai dugaan menjaga anak kurang upaya kritikal terlantar (AKUKT).

Ujian mereka sungguh hebat. Nooriani Mat Noh, 38, terpaksa menerima hakikat memiliki anak istimewa selepas kehilangan dua anak pertama; anak Norhayati Mohd Idris, 37, pula menghidap sekurang-kurangnya lima penyakit serius, manakala Fatiah Man, 41, kerap tidur malam dalam keadaan duduk sambil memeluk anak istimewanya.

Ketiga-tiga kanak-kanak itu mengalami masalah cerebral palsy (CP), menyebabkan mereka tidak mampu berdikari selain menghidap pelbagai jenis penyakit lain yang memerlukan penjagaan sepenuh masa.

CP atau bahasa mudahnya lumpuh otak adalah satu kategori ketidakupayaan perkembangan apabila bahagian otak tertentu yang mengawal koordinasi dan pergerakan otot dalam badan seseorang mengalami kerosakan.


Ikuti pengalaman tiga wanita tabah ini ketika ditemui Metro Ahad di Pusat Perlindungan dan Jagaan Persatuan Sokongan Ibu dan Anak Kurang Upaya Azwar Kuala Lumpur dan Selangor (Psiaku Azwar) di Taman Batu Muda, Batu Caves, di sini.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/11/11


Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved