Isnin, 11 Februari 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Nyaris maut diserang harimau

Posted:

GUA MUSANG: Seorang buruh warga Indonesia nyaris maut selepas diserang seekor harimau Kumbang dalam kejadian di ladang sawit Felda Perasu, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8.30 pagi itu, mangsa, Alip Abil, 33, bergelut selama 15 minit dengan haiwan itu untuk menyelamatkan diri, namun cedera di kepala, punggung, dada, lengan kanan dan tangan kiri sehingga menerima 50 jahitan ketika mendapatkan rawatan di Hospital Gua Musang.

Menurutnya, ketika melakukan kerja meracun rumput, dia diterkam haiwan berkenaan dari belakang.

"Pada mulanya, saya menyangka babi hutan yang menyerang saya, namun selepas dapat melihat haiwan itu, barulah saya tahu ia harimau kumbang. Ketika bergelut dengannya, saya dicakar di kepala punggung, dada, lengan kanan dan tangan kiri.


"Saya menjerit meminta tolong sebelum seorang rakan menghulurkan kayu dan saya menjolok mulutnya mulutnya dengan kayu itu ketika haiwan berkenaan hampir menggigit tengkuk saya," katanya.


Alip berkata, haiwan berkenaan cuba pula menyerang seorang rakannya, tetapi melarikan diri selepas melihat rakannya itu memegang sebatang kayu.

"Dalam keadaan berlumuran dan separuh sedar saya dibawa ke hospital. Ini pengalaman menakutkan dan saya hanya ingat mati ketika diserang haiwan berkenaan.

"Mujur umur saya masih panjang," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/11

fun. menang dua Grammy

Posted:

LOS ANGELES: Kumpulan fun. berjaya muncul juara dalam dua kategori utama pada acara Grammy Awards ke-55 yang diadakan di Staples Center, di sini pada malam Ahad (waktu tempatan).

Kumpulan dari New York ini berjaya merangkul anugerah Song of the Year bagi "We Are Young" serta Best New Artist, manakala kumpulan Britain, Mumford & Sons mendapat Album of the Year untuk "Babel".

Penyanyi Australia-Belgium, Gotye pula memenangi Record of the Year untuk "Somebody That I Used to Know".

Penyanyi Britain, Adele yang memenangi enam Grammy tahun lalu mendapat anugerah pertama pada malam itu untuk Best Solo Performance bagi "Set Fire to the Rain".


Beberapa artis generasi lama dan baru juga bergabung untuk membuat persembahan seperti nyanyian Sting bersama anak lagenda reggae Bob Marley selain Elton John dengan Ed Sheeran. - AFP


Pemenang kategori utama:

  • Album of the Year: "Babel" (Mumford & Sons)
  • Record of the Year: "Somebody That I Used To Know" (Gotye featuring Kimbra)
  • Song of the Year: "We Are Young" (fun.)
  • Best New Artist: fun.
  • Best Rock Song: "Lonely Boy" (The Black Keys)
  • Best Rock Album: "El Camino" (The Black Keys)
  • Best R&B Song: "Adorn" (Miguel)
  • Best R&B Album: "Black Radio" (Robert Glasper Experiment)
  • Best R&B Performance: "Climax" (Usher)
  • Best Traditional R&B Performance: "Love on Top" (Beyonce)
  • Best Urban Contemporary Album: "Channel Orange" (Frank Ocean)
  • Best Pop Performance, Solo: "Set Fire to the Rain (live)" (Adele)
  • Best Pop Performance, Duo or Group: "Somebody That I Used to Know" (Gotye featuring Kimbra
  • Best Pop Vocal Album: "Stronger" (Kelly Clarkson)
  • Best Traditional Pop Vocal Album: "Kisses On The Bottom" (Paul McCartney)
  • Best Rap Song: "Ni**as In Paris" (Jay-Z & Kanye West)
  • Best Rap Album: "Take Care" (Drake)
  • Best World Music Album: "The Living Room Sessions Part 1" (Ravi Shankar)
  • Best Alternative Music Album: "Making Mirrors" (Gotye)
  • Best Jazz Instrumental Album: "Unity Band" (Pat Metheny Unity Band)
  • Best Country Song: "Blown Away" (Carrie Underwood)
  • Best Country Album: "Uncaged" (Zac Brown Band)
  • Best Hard Rock/Metal Performance: "Love Bites (So Do I)" (Halestorm) Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/11
  • Kredit: www.hmetro.com.my

    0 ulasan:

    Catat Ulasan

     

    Akhbar Harian Metro

    Copyright 2010 All Rights Reserved