Sabtu, 27 April 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Meluru selamat motosikal

Posted: 26 Apr 2013 11:38 AM PDT

Ampang: "Saya dan anak sempat tarik beberapa motosikal kerana bimbang lebih banyak yang terbakar," kata Ramli Mohd, 44, saksi kejadian dua kereta dan tujuh motosikal terbakar di tempat letak kenderaan di Blok D Pangsapuri Sri Nilam, Bandar Baru Ampang, di sini, semalam.

Kejadian jam 3 pagi itu turut menyebabkan beberapa rumah di tingkat atas tempat letak kenderaan itu rosak terkena asap tebal.

Ramli bekerja sebagai juruteknik berkata, beliau menyedari kejadian itu selepas mendengar jeritan seorang lelaki warga asing memberitahu ada kebakaran.

"Ketika itu saya tidur di rumah saya tingkat 8 Blok F dan mendengar jeritan memaklumkan ada kebakaran. Selepas menjenguk ke luar rumah. Saya nampak api marak di tempat letak motosikal blok depan.

Foto

KEADAAN kenderaan milik penduduk yang terbakar di Blok D Pangsapuri Sri Nilam, Bandar Baru Ampang.


"Saya dan anak lelaki berusia 18 tahun meluru turun ke bawah untuk menyelamatkan motosikal saya yang turut diletakkan di situ, selain cuba menyelamatkan beberapa motosikal lain," katanya ketika ditemui Harian Metro, semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/27

Culik isteri pula

Posted: 26 Apr 2013 11:38 AM PDT

Johor Bahru: Seorang suri rumah berusia 20 tahun berdepan detik cemas apabila diculik selama dua jam 15 minit dari rumahnya di Taman Suria Muafakat di sini, kelmarin oleh sekumpulan along akibat kegagalan suaminya membayar pinjaman RM500 kepada kumpulan terbabit.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang itu, mangsa bersendirian di rumah sebelum didatangi sekumpulan along terbabit.

Namun tindakan pantas mangsa menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada suaminya, seorang juruelektrik di bandar raya ini, ketika berada di dalam kereta along berkenaan berjaya menyelamatkannya daripada dilarikan sehingga ke Kuala Lumpur.

Hasil maklumat disampaikan oleh suaminya yang berusia 23 tahun kepada polis, kumpulan along terbabit yang terdiri daripada empat lelaki berumur 23 hingga 47 tahun berjaya ditahan kira-kira 15 kilometer dari kediaman mangsa.

Foto

ZAINUDDIN (tengah) bersama pegawainya menunjukkan beberapa senjata yang ditemui bersama suspek.


Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Zainuddin Yaacob berkata, tindakan pantas mangsa bukan saja berjaya menyelamatkan nyawanya, tetapi pada masa sama membantu pihaknya menahan kumpulan along terbabit.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/27
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved