Ahad, 28 April 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Rasukan sindrom comel

Posted: 27 Apr 2013 03:41 PM PDT

Oleh SHAMRAN SARAHAN, HIDAYATUL AKMAL AHMAD, ANIZA ZAINUDIN dan NURUL HUSNA MAHMUD

Selepas Gangnam Style, kini muncul satu lagi produk seni terbaru Korea Selatan, Gwiyomi yang menjadi kegilaan generasi muda di negara ini, termasuk golongan artis.

Artis muda yang 'dirasuk' sindrom itu termasuk Wawa Zainal, Nora Danish dan Elfira Loy. Aksi Gwiyomi ketiga-tiga pelakon comel dalam laman sosial YouTube dan Keek itu dilayari hampir dua juta pengunjung sejak awal bulan ini.

Gwiyomi bermaksud comel. Lagu Gwiyomi pada mulanya berasal dari band K-Pop iaitu kumpulan BtoB (Born To Beat). Tajuk asal lagu itu ialah Gwiyomi Player atau bermaksud pemain comel.

Namun kehadiran artis indi negara itu, Hari menaikkan nama lagu berkenaan, seterusnya mencetus fenomena di beberapa negara seperti Thailand, Filipina, Singapura dan Malaysia.

Foto

Beberapa artis muda turut memuat naik aksi Gwiyomi mereka dalam Youtube, Keek.


Di negara ini, aksi Gwiyomi yang dimuat baik dalam beberapa laman sosial, terutama YouTube dan Keek, sebahagian besarnya membabitkan remaja perempuan dan wanita berusia 20-an.

Dapatkan akhbar Metro Ahad untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/28

Melambung 20 meter

Posted: 27 Apr 2013 03:41 PM PDT

Gemencheh: Dua beradik lelaki meraung sambil mendakap erat mayat ayah mereka yang berlumuran darah selepas terbabit kemalangan di hadapan simpang tiga, Jalan Batang Melaka, Ayer Kuning Selatan, dekat sini, pagi semalam.

Masing-masing, Chong Yow Sang, 45, dan adik bongsunya, Chong Ah Lee, 40, tidak mampu menahan sedih dengan kematian ayah mereka, Chong Kow, 64, sekali gus menerbitkan simpati orang ramai yang mengerumuni tempat kejadian.

Kejadian berlaku kira-kira jam 10.45 pagi itu, mangsa menunggang motosikal jenis Honda untuk pulang ke rumahnya di Kampung Baru Air Kuning Selatan, di sini.

Menurut sumber, sebaik mangsa keluar dari simpang dan membelok ke kanan untuk ke rumahnya, tiba-tiba muncul lori dari arah Air Kuning menghala ke Sungai Dua.

Foto

Yew Sang meraung sambil memeluk mayat ayahnya.


"Mangsa tidak sempat berhenti dan dilanggar lori menyebabkan dia dan motosikal melambung sejauh 20 meter. Mangsa mati di tempat kejadian akibat cedera parah," katanya.

Dapatkan akhbar Metro Ahad untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/28
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved