Sabtu, 25 Mei 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


'Kenapa perlu bising-bising?'

Posted: 24 May 2013 10:29 AM PDT

Kuala Lumpur: Koo Kien Keat menganggap apa yang berlaku sejak Malaysia tersingkir di peringkat kumpulan Piala Sudirman seharusnya diselesaikan secara dalaman berbanding pendedahan terperinci kepada media oleh Setiausaha Kehormat Persatuan Badminton Malaysia (BAM) Ng Chin Chai, kelmarin.

"Teguran itu memang penting tapi cara menegur juga penting kerana pendedahan seperti perjudian kepada media tidak sepatutnya berlaku. Pengurusan seharusnya menegur pemain. Tidak malukah seorang ayah (BAM) menceritakan keburukan anak kepada orang lain dan keburukan itu tentunya berpunca daripada kegagalan ayah itu sendiri," kata Kien Keat di Stadium Juara, Bukit Kiara selepas latihan pagi semalam.


Sambil mengaku kekalahannya antara punca pasukan negara gagal ke suku akhir, Kien Keat yang bergandingan dengan Tan Boon Heong berkata, dia sendiri mencari punca kegagalannya.

"Tiada siapa yang mahu kalah, saya juga mahu menang tapi perkara sebaliknya terjadi. Saya amat kecewa kerana sering menjadi bahan bualan apabila tewas hinggakan orang menganggap kami sering meminta jurulatih baru," kata Kien Keat.


"Sebenarnya apa yang ditulis media selama ini, mengatakan saya mahukan jurulatih tertentu tidak benar kerana kami tidak pernah memohon kepada BAM. Ini keputusan BAM, mereka yang menentukan siapa jurulatih kami.


"Tapi tidak mengapa, saya sudah lali dikritik, cuma selepas ini saya bimbang jika Chan Peng Soon-Goh Liu Ying yang baru naik menjadi mangsa seperti saya.

Foto

Koo Kien Keat

"Sebagai pemain, saya juga manusia, ada sikap malas dan ingin berseronok tapi saya harap ada jurulatih yang mampu membimbing saya, menegur (mengawal) dan menunjukkan saya jalan betul.


"Kami mahu kembali ke puncak kejayaan tapi tidak nampak. Untuk menunjukkan jalannya sudah tentu jurulatih." Sementara itu, Kien Keat menganggap perubahan drastik kepemimpinan dan kejurulatihan Persatuan Bulu Tangkis Seluruh Indonesia (PBSI) yang dibarisi bekas pemain tersohor negara itu tindakan tepat.

"Memang lain dan apa yang PBSI lakukan itu betul. Mereka kini dibarisi semua orang yang tahu dan pakar dalam sukan badminton dan saya gembira bagi pihak mereka." Kien Keat-Boon Heong tidak menang kejohanan besar sejak menjuarai Siri Super Terbuka Switzerland 2009.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/25

'Terus sokong kami'

Posted: 24 May 2013 10:19 AM PDT

Kota Bharu: Tonggak penting pertahanan Kelantan, Obinna Nwaneri menuntut penyokong supaya terus yakin dengan kemampuan The Red Warrios (TRW) untuk membenam Terengganu pada separuh akhir pertama Piala FA di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam ini.

Kekalahan mengaibkan kepada musuh ketat Johor Darul Takzim (JDT), 0-2 pada aksi Liga Super, Rabu lalu mengecewakan penyokong dan mereka mengecam percaturan ketua jurulatih Bojan Hodak. Nwaneri berkata, kekalahan itu bukan noktah perjuangan dan meminta penyokong supaya terus memberi sokongan kepada pasukan. Katanya, penyokong tidak seharusnya menuding jari kepada jurulatih atau pemain sebaliknya perlu menerima hakikat sama ada menang atau kalah dalam setiap perlawanan. "Kami turut kecewa namun tidak akan berhenti di situ dan berharap penyokong akan terus bersama kami terutama ketika berdepan Terengganu.


"Kami akui ada kelemahan dan ia bukan salah jurulatih saja kerana kami turut bertanggungjawab," katanya.

Pemain berusia 31 tahun dari Nigeria itu tetap optimis sasaran mempertahankan Piala FA mampu dicapai ketika peluang menguasai Liga Super semakin tipis namun tetap berjuang untuk berada dalam kelompok empat terbaik. "Kini kami lebih fokus untuk saingan Piala FA namun itu tidak bermakna kami akan tercicir dalam Liga Super, malah kami akan mengejar kedudukan sekurang-kurangnya empat terbaik."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/25
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved