Rabu, 15 Mei 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Nyaris lemas dibawa arus

Posted: 14 May 2013 12:24 PM PDT

Kuala Selangor: Dua lelaki disyaki penagih dadah bertindak nekad terjun ke dalam sungai apabila lokasi mereka melepaskan gian diserbu sepasukan tujuh anggota polis dari Balai Polis Jeram yang melancarkan 'Ops Tapis' dalam kebun kelapa sawit di Kampung Parit Mahang, dekat sini petang kelmarin.

Bagaimanapun, tindakan kedua-dua lelaki berusia 30-an itu sia-saia apabila mereka akhirnya diberkas kerana terpaksa berpatah balik dan diselamatkan anggota terbabit berikutan arus sungai yang deras serta hampir meragut nyawa mereka.


Ketua Polis Daerah Kuala Selangor Superintendan Mohd Taib Ahmad berkata, serbuan selama empat jam itu dilakukan anggota dari Cawangan Peronda Jenayah (CPJ) balai berkenaan bermula kira-kira jam 12 tengah hari.

Katanya, serbuan dilakukan hasil maklumat orang ramai selepas kawasan berkenaan didapati sering menjadi 'port' penagih melepaskan gian.


"Lapan lelaki berusia 19 hingga 41 tahun diberkas dalam serbuan itu dan mereka dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Selangor untuk tindakan lanjut. Ujian air kencing dijalankan mendapati semua mereka positif dadah dan kini ditahan mengikut Seksyen 3(1) Akta Penagih Dadah (Rawatan dan Pemulihan) 1983," katanya.


Sementara itu, Harian Metro yang kebetulan berada di lokasi kejadian sempat memerhatikan aksi kumpulan penagih terbabit dalam usaha mereka meloloskan diri sebaik diserbu.

Foto

TUJUH penagih dadah yang cuba memperdayakan polis untuk meloloskan diri ditahan.

Selain terjun ke sungai, ada antara penagih berkenaan memberi pelbagai alasan sebaik ditahan kononnya mengunjungi lokasi berkenaan untuk melihat kebun sawit sedangkan kebun berkenaan sebenarnya milik penduduk yang tinggal di situ.


Antara alasan yang diberikan ialah: "Saya datang ke sini untuk melihat kebun kelapa sawit saya encik... tidak tahu pulak kebun saya ini jadi tempat penagih melepaskan gian."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/15
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved