Selasa, 18 Jun 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


'Jangan ganggu dia..'

Posted: 17 Jun 2013 10:08 AM PDT

Kuala Lumpur: Jangan ganggu Paul Revington dan pihak pengurusan perlu berhenti daripada bermain politik.

Itu desakan seorang pemain kebangsaan yang berharap pengendali skuad hoki negara itu tidak diganggu lagi selepas beliau bersetuju untuk menarik balik keputusan meletak jawatan.


Bagi pemain berkenaan yang enggan namanya di dedahkan, Revington tahu apa yang dilakukannya dan beliau sememangnya tidak suka diganggu ketika menjalankan tugas sebagai ketua jurulatih.

"Sebagai pemain kami memahami apa yang dimahukan oleh Revington dan memang benar beliau tidak suka mana-mana pihak mengganggunya ketika bersama skuad negara kerana ia mungkin hanya akan menjejaskan tumpuannya.


"Kami tidak nafikan beliau seorang serius tetapi kadang kala boleh di bawa berbincang. Apa yang dilakukannya adalah untuk kebaikan kami semua," katanya.


Mengulas lanjut, pemain senior itu berkata, pihak atasan juga tidak perlu terus bermain politik demi menjaga periuk nasi masing-masing.

Foto

PEMAIN hoki negara tetap berlatih walaupun tanpa kehadiran Revington.

"Saya tak nafikan ada individu dalam MHC (Konfederasi Hoki Malaysia) menjalankan tugas untuk kepentingan tertentu," katanya.


Malah pemain yang sering mewakili skuad negara itu jelas tidak bersetuju dengan kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Kejurulatihan Majid Manjit Abdullah yang mahu melantik bekas jurulatih negara, Sarjit Singh sebagai ketua jurulatih sekiranya Revington benar-benar mahu berundur.

"Tanyalah kepada semua yang arif dengan dunia hoki tempatan, mereka pasti kenal siapa sebenarnya Sarjit.


"Adakah kita mahu melantik seorang jurulatih bermasalah untuk membimbing skuad negara? Sudah pasti tidak.


"Saya pun pasti rata-rata rakan sepasukan pasti tidak bersetuju jika Sarjit dilantik sebagai ketua jurulatih.


"Kenapa beliau (Majid) tiba-tiba 'petik' nama Sarjit? Itu kena tanya beliau sendiri," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/18

Khairy tak mahu bazir wang rakyat

Posted: 17 Jun 2013 10:05 AM PDT

Putrajaya: Masih belum ada sebarang keputusan dibuat oleh Menteri Belia dan Sukan (KBS) Khairy Jamaluddin Abu Bakar berhubung pembinaan velod rom tertutup bertaraf antarabangsa.

Beliau menegaskan, biarpun ada sentimen kenegerian berhubung pembinaan velodrom itu di Negeri Sembilan, Khairy berkata banyak aspek perlu diambil kira kerana ia wang rakyat. Katanya, apa yang dimaklumkan oleh Timbalan Presiden Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PKBM), Datuk Naim Mohamad adalah tidak tepat justeru beliau sudah meminta Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Seri Zolkples Embong untuk menegur Naim.


"Kenyataan yang dibuat Naim bukan pada tempatnya kerana keputusan pembinaan velodrom itu adalah keputusan kerajaan dan KBS.

"Saya tidak hadir pada perbincangan minggu lalu dan ia hanya di peringkat awal perbincangan berhubung pembinaan velodrom itu sama ada di Nilai atau mengikut cadangan daripada DBKL (Dewan Bandaraya Kuala Lumpur) di Cheras.


"Biarpun ada sentimen kenegerian, ini adalah duit rakyat tapi sebagai Menteri Belia dan Sukan, saya perlu melihat perkara ini secara menyeluruh kerana jika dapat bina dua buah velodrom siapa yang tak nak, tapi kerajaan juga ada kekangan," katanya. Sebelum ini, Naim pernah mengeluarkan kenyataan cukup hanya satu velodrom bertaraf dunia dibina dengan bajet selebihnya disalurkan kepada negeri-negeri bagi membina velodrom asas untuk kemudahan latihan pelumba di setiap negeri. Sukan berbasikal negara sebelum ini menerima perkhabaran gembira apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pembinaan velodrom pada Bajet 2013. Namun perkara itu turut mendapat perhatian DBKL yang berhasrat mahu meruntuhkan Velodrom Kuala Lumpur, Cheras dan menggantikannya dengan velod rom tertutup bernilai RM80 juta yang dijangka dibina berhampiran Pusat Akuatik Kuala Lumpur di Cheras.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/18
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved