Jumaat, 21 Jun 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Geng sapu licin

Posted: 20 Jun 2013 11:23 AM PDT

Nibong Tebal: Bukan saja komputer riba dan televisyen, anak patung beruang, tilam serta kereta mainan turut 'disapu' tiga geng pecah rumah dianggotai 17 pelajar sekolah ditumpaskan polis hasil beberapa tangkapan sepanjang bulan ini.

Tiga geng berkenaan iaitu Geng Amirul dan Geng Simpang Ampat yang setiap satu dianggotai enam ahli serta Geng Belalang yang mempunyai lima ahli disyaki terbabit dalam 13 kes pecah rumah di sekitar Seberang Prai Selatan (SPS) sejak Mei lalu.

Ketua Polis Daerah SPS Superintendan Shafien Mamat berkata, 17 remaja terbabit berusia antara 15 dan 17 tahun dan masih bersekolah di beberapa sekolah menengah di SPS.

Menurutnya, mereka antara 34 orang, termasuk pembeli barangan curi, yang dicekup pasukan khas polis SPS bagi membanteras jenayah pecah rumah diketuai Inspektor Mohammad Saiful Lal Mohammad.

Foto

SHAFIEN (kanan) menunjukkan barangan yang dirampas.


"Kumpulan remaja terbabit aktif melakukan jenayah pecah rumah di sekitar SPS sejak Mei lalu. Hasil pasukan khas yang ditubuhkan mereka dan 17 yang lain ditahan di beberapa lokasi termasuk di rumah dan tempat melepak menerusi beberapa siri tangkapan," katanya pada sidang media, semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/21

491sekolah tutup

Posted: 20 Jun 2013 11:23 AM PDT

Johor Bahru: Keadaan jerebu yang semakin teruk di Johor menyebabkan 491 sekolah di Muar, Batu Pahat dan Pasir Gudang membabitkan 273,433 pelajar diarah bercuti mulai semalam.

Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Mohd Nor A Ghani berkata, selepas semua sekolah rendah dan menengah di Muar diarah bercuti, sekolah di daerah Batu Pahat dan Pasir Gudang turut diarah berbuat demikian.

"Di Batu Pahat, 175 sekolah rendah dan menengah melibatkan 80,000 pelajar serta 105 sekolah rendah dan menengah di Pasir Gudang melibatkan 116,493 pelajar diarahkan bercuti berikutan masalah jerebu," katanya di sini, semalam.

Indeks pencemaran udara (IPU) di kedua-dua daerah meningkat petang semalam iaitu 333 bagi Pasir Gudang manakala bacaan bagi Batu Pahat belum diperoleh.

Foto

PENGAWAL keselamatan memasang notis penutupan sekolah di pintu pagar Sekolah Menengah Kebangsaan Convent, Muar selepas diarahkan Pejabat Pelajaran Daerah.


Bagaimanapun, bacaan IPU di daerah itu, yang merangkumi kawasan Muar, pada sebelah pagi ialah 383.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/21
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved