Sabtu, 6 Julai 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Helah ambil ubat elak amukan bapa

Posted: 05 Jul 2013 10:50 AM PDT

Sibu: Helah seorang remaja berusia 17 tahun meminta bapa mengambil ubat menyelamatkannya daripada menjadi mangsa lelaki itu yang sebelum itu bertindak kejam membunuh dua adik serta ibunya di rumah mereka di Pulau Li Hua di sini, pagi semalam.

Ketika itu, si bapa sudah menekan batang buluh ke leher anak sulungnya itu.

Remaja terbabit yang hampir menjadi mangsa keempat bapanya, terjaga daripada tidur apabila terasa batang buluh di leher dalam kejadian jam 10 pagi semalam.

Dia bagaimanapun bernasib baik apabila suspek seperti akur dengan permintaannya untuk keluar dari bilik untuk mengambil ubatnya.

Foto

SUSPEK


Berikutan itu, remaja berkenaan mengambil kesempatan keluar melalui balkoni untuk berjalan di atas bumbung rumah berkembar itu sebelum terjun ke atas garaj kereta dan mendapatkan bantuan jiran yang kemudian menghubungi polis.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/06

Koloni kahwin suka-suka

Posted: 05 Jul 2013 10:46 AM PDT

Ipoh: Sekumpulan pendatang tanpa izin yang mendiami sebuah perkampungan haram di Klebang di sini, dikesan mengamalkan tradisi kahwin 'suka-suka' tanpa perlu bernikah dan mendaftarkan perkahwinan hingga memiliki anak luar nikah.

Perbuatan itu dibongkar selepas sepasukan anggota dan pegawai Jabatan Imigresen Perak dibantu Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA) dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Perak, melakukan serbuan di lokasi yang terletak di Klebang, di sini, awal pagi semalam.

Dalam operasi bermula jam 1 pagi itu, seramai 39 warga asing lelaki dan wanita termasuk tiga bayi berusia antara empat bulan hingga dua tahun ditahan dalam 'Ops Sapu' yang diadakan di rumah kongsi berkenaan.

Salah seorang daripada wanita warga Indonesia yang dikenali sebagai Sri, 26, yang beragama Islam mengaku memiliki anak luar nikah hasil hubungannya dengan seorang lelaki keturunan Flores dari Nusa Tenggara, Timur Indonesia.

Foto

SEORANG pendatang asing disoal siasat.


Dia yang berasal dari Medan mendakwa melahirkan bayi lelaki berusia tiga bulan selepas bersekedudukan dan tinggal bersama lelaki terbabit yang dikenalinya sejak dua tahun lalu.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/06
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved