Selasa, 21 Jun 2011

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Parkir asmara ‘berdarah’

Posted: 20 Jun 2011 11:32 AM PDT

DI SINI...saksi menunjukkan tempat mangsa ditikam.
DI SINI...saksi menunjukkan tempat mangsa ditikam.

KOTA BHARU: 'Parkir asmara' sebuah pasar raya di sini, seperti didedahkan muka depan akhbar ini 8 Jun lalu, bertukar 'parkir berdarah', apabila seorang pelatih salun parah ditikam sekurang-kurangnya tujuh kali di kepala, leher dan muka menggunakan gunting oleh bekas suaminya dipercayai kerana gila talak, semalam.

Kejadian kira-kira jam 4 petang itu disedari petugas pasar raya berkenaan sejurus terdengar jeritan wanita berusia 28 tahun itu ketika dia cuba melarikan diri daripada 'ditawan' bekas suami yang memandu kenderaannya.

Dalam keadaan yang tidak bermaya dan berlumuran darah, mangsa, Hazita Mohamad memberitahu kejadian berkenaan kepada petugas pasar raya itu bahawa dia ditikam bekas suaminya dan memberitahu lelaki berusia 30-an terbabit melarikan diri dengan berjalan keluar dari parkir berkenaan.

Melihat keadaan mangsa yang parah, kakitangan pasar raya berkenaan menghantarnya ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) bagi mendapatkan rawatan segera di wad kecemasan.


Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman ketika dihubungi mengesahkan kejadian menimpa mangsa dan wanita itu dipercayai diekori bekas suaminya dari sebuah pusat beli-belah di sini, sehingga ke lot parkir pasar raya itu.


"Bekas suaminya menerpa masuk ke dalam kereta dan menikamnya menggunakan gunting hingga menyebabkan dia cedera di belakang kepala, leher kiri dan kanan serta muka.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

‘Apa lagi nak siasat?’

Posted: 20 Jun 2011 11:28 AM PDT

KUALA LUMPUR: "Saya hairan mengapa keputusan kes sama ada saya melakukan khalwat atau tidak sekali lagi ditangguhkan. Keadaan ini seolah-olah menganiaya dan mahu 'memerangkap' saya," kata bekas pemain badminton negara, Roslin Hashim.

Beliau berkata demikian ketika ditemui di luar pejabat Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), di sini, semalam, selepas dimaklumkan pegawai Jawi mengenai perundingan kes khalwat dia dengan penerbit filem Raja Azmi Raja Sulaiman sekali lagi ditangguhkan sehingga 20 Julai depan.

Roslin hadir pada jam 8 pagi di pejabat Jawi sebelum keluar dari situ kira-kira tiga jam kemudian manakala Raja Azmi dan peguamnya, Roslizam Rahim tidak hadir kerana tidak sihat.

"Saya tidak puas hati apabila pegawai Jawi memberitahu mereka masih belum menemui apa-apa keputusan kerana kes itu masih dalam siasatan.


"Tapi hati saya terdetik apa lagi yang mahu disiasat sedangkan tiada penangkapan khalwat dibuat ketika itu," katanya.


Menurut Roslin, dia juga terpaksa membatalkan penyertaannya pada Kejohanan Badminton Terbuka di Indonesia kerana ia jatuh pada tarikh dia dikehendaki hadir di pejabat Jawi, semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved