Jumaat, 23 September 2011

Harian Metro: Hati


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Hati


Pilihlah 20 pakej menarik

Posted: 23 Sep 2011 07:07 AM PDT

PADA setiap majlis perkahwinan, penampilan raja sehari sememangnya paling menjadi tumpuan.

Jika pengantin perempuan tampil ibarat permaisuri rupawan, pengantin lelaki
pun harus segak dalam persalinan ibarat pahlawan yang gagah. Saat indah itu sememangnya amat istimewa dan akan menjadi kenangan kepada pasangan pengantin untuk diabadikan selama-lamanya.


Jika dulu, busana pengantin tidak mempunyai banyak pilihan dan terhad kepada fesyen daripada songket saja. Namun kini, aliran terkini fesyen pengantin menyaksikan lebih banyak rekaan baru dan moden ditampilkan.

Bagi pasangan bakal raja sehari yang mahu mencari kelainan di hari bahagia mereka, Euro Moda dan Gulati's Silk House (Gulati's) menyediakan pakej perkahwinan yang mampu memenuhi peruntukan kewangan.

Lebih 20 pakej menarik ditawarkan dengan pelbagai pilihan fabrik untuk persiapan baju pengantin lelaki dan perempuan.

Ia disediakan dalam tiga jenis pakej menarik iaitu bajet rendah yang bermula daripada RM250 hingga RM650, bajet sederhana (RM750 hingga RM1,800) dan pakej eksklusif yang berharga daripada RM2,000 hingga RM7,000.

Antara fabrik yang boleh didapati ialah renda Jepun kosong bersama kain alas dalam, baju Melayu satin, renda Perancis Sophie Hallete, sifon manik bersama baju Melayu satin, renda Gucci, kain net Gucci, renda Perancis Solstiss polos serta baju Melayu Cerutti.

Pelanggan juga tidak perlu risau memikirkan untuk mencari kedai jahit bagi menempah busana kerana Euro Moda kerana Gulati's juga menyediakan perkhidmatan jahitan dengan rekaan terbaru yang pasti memenuhi cita rasa.

Turut didapati aksesori pelengkap gaya pengantin lelaki seperti tali leher, baju rompi, kasut, kemeja, kafling serta pin tali leher.

Untuk persiapan kenduri pula, jika keluarga pengantin mahu bergaya mengikut tema, Euro Moda dan Gulati's juga menyediakan aneka pilihan mengikut peruntukan kewangan dan cita rasa kedua-dua pihak.

Diskaun juga diberikan kepada pelanggan yang memiliki kad keahlian G-kard. Kad keahlian istimewa itu boleh didapati percuma di semua rangkaian Euro Moda dan Gulati's di seluruh negara.

Sempena promosi yang berlangsung sehingga akhir tahun itu, Euro Moda dan Gulati's turut mengadakan cabutan bertuah beli dan menang.

Pelbagai hadiah menarik ditawarkan antaranya kereta, motosikal, televisyen LCD, sutera Itali dan tudung koleksi Aalia. Ada 18 cawangan Euro Moda dan Gulati's di seluruh negara yang boleh dikunjungi untuk memenuhi impian perkahwinan masing-masing.

INFO FABRIK EURO MODA:

  • Fabrik sifon Perancis polos hadir dalam tiga kombinasi iaitu sulaman berton senada, dwi ton dan campuran warna-warni kontras dan segar memberikan kelainan kepada si pemakai. Rekaan kurung moden dan kebaya mengikut acuan badan tambah molek dengan perincian sulaman berat di kaki baju.
  • Fabrik renda Perancis pula cukup romantis dijadikan gaun dan kebaya mewah.
    Tekstur lembut dengan taburan manik, sekuin, bebatu swarovski dan benang timbul menambah seri pengantin di pelamin. Pilihan fabrik polos datang dengan warna senada atau dwi warna dan diserikan sulaman senada atau kontras untuk mencipta kesan elegan.
  • Jenama Solstiss cukup terkemuka dengan rekaan renda Perancis bersulam manik, maka semua koleksinya bermula serendah RM380 semeter. Ilham baju pengantin semakin rancak dengan pilihan renda Perancis bersulam ringkas, ada juga yang berat di kaki fabrik dengan sulaman ringan serta ada yang berat kedua-duanya.
  • Fabrik renda pereka Vanoni juga sangat unik untuk koleksi busana perkahwinan. Rona lembut berkrim seperti putih susu, merah jambu, hijau limau nipis, biru langit dan ungu lembut membuatkan gaya pengantin tampak manja di hari bahagia. Apa yang menarik, Vanoni mengadaptasikan teknik applique (corak timbul), membuatkannya cukup hebat menjadi vel dan gaun kembang.
  • Baju pengantin daripada fabrik renda sangat sesuai digandingkan dengan kain sutera chamuse sebagai pelapik kerana sifatnya yang mampu menahan berat sulaman timbul seperti manik, sekuin dan batuan kecil. Euro Moda turut menawarkan pelapik daripada fabrik satin duchess untuk kain net atau sifon.

    Tip penjagaan pakaian daripada fabrik renda:

  • Gunakan cucian kering untuk mengekalkan kilauan dan kualiti sulaman yang ditaburi manik dan sekuin.
  • Selalu membalutnya dengan kertas dan lipat dengan cermat.
  • Jauhkan tempat simpanan daripada cahaya matahari agar tidak melusuhkan warna dan sulamannya.
  • Busana daripada renda juga tidak digalakkan untuk digantung kerana sulaman berat boleh 'menarik' pakaian hilang bentuk asal.
  • Periksa kesihatan di gerai Variasi

    Posted: 23 Sep 2011 06:34 AM PDT

    PENGUNJUNG Karnival Gegaria Harian Metro 2011 di Dataran Majlis Bandaraya Ipoh (MBI), Perak jangan lupa mengunjungi gerai Variasi untuk mendapat pemeriksaan kesihatan percuma.

    Perkhidmatan kesihatan percuma itu disediakan Management & Science University (MSU) Shah Alam, Selangor hari ini dan esok.

    Sempena program itu, pengunjung boleh melakukan pemeriksaan tekanan darah, kolestrol dan tahap kesihatan mereka.

    Pengarang Rencana Harian Metro, Roslan Ibrahim, berkata ini kali kedua MSU mengambil bahagian dalam program perkhidmatan kesihatan percuma sempena Karnival Gegaria.


    Beliau berkata, ketika karnival di Plaza Angsana, Johor Bahru, pada Julai lalu, sambutan pengunjung amat memberangsangkan.


    "Seramai 800 pengunjung mendapatkan perkhidmatan kesihatan percuma yang dikendalikan pegawai perubatan MSU di gerai Variasi sepanjang dua hari karnival itu.

    "Kami berharap warga Ipoh juga memberi sambutan yang sama untuk program kesihatan percuma ini," katanya.

    Sementara itu, acara lain yang diadakan di gerai Variasi ialah demontrasi kraf hasil rimba yang menggunakan pelbagai barangan dari hutan dan diolah semula dalam bentuk seni menarik.

    Orang ramai juga boleh mengambil bahagian dengan bengkel kraf hasil rimba dengan mendaftar nama mereka di gerai Variasi.

    "Inilah peluang anda untuk mempelajari bagaimana menghasilkan seni kraf daripada barangan hutan secara mudah tetapi komersial.

    "Mungkin selepas bengkel ini, anda boleh menghasilkan sendiri seni kraf rimba untuk dipasarkan," katanya.

    Kredit: www.hmetro.com.my

    0 ulasan:

    Catat Ulasan

     

    Akhbar Harian Metro

    Copyright 2010 All Rights Reserved