Khamis, 20 Oktober 2011

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Peluang masih ada

Posted: 19 Oct 2011 08:45 AM PDT

SELANGOR tidak mempunyai pilihan selain memberikan tumpuan sepenuhnya untuk menyerang seawal minit pertama sekiranya mahu memastikan tempat ke final Piala Malaysia di gelanggang sendiri, Stadium Shah Alam pada hujung bulan ini menjadi milik mereka.

Skuad kendalian P Maniam itu perlu meledak tiga gol tanpa bolos untuk merealisasikan impian itu apabila bertandang ke Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu dalam saingan separuh akhir kedua Piala Malaysia pada Sabtu ini.


Malah mereka tidak lagi boleh memberikan ruang kepada pemain lawan untuk menguasai permainan seperti yang berlaku ketika tewas 0-2 malam kelmarin kerana jentera pemusnah Terengganu sememangnya diakui antara yang berbahaya dalam kancah bola sepak tempatan ketika ini.

Kekalahan itu bagaimanapun belum memaksa Maniam untuk mengangkat bendera putih menjelang aksi timbal balik yang menjadi peluang terakhirnya menyalakan kembali "Misi 33".


"Sudah pasti ia bukan tugas yang senang untuk kami terutamanya apabila mereka mendahului dua gol di sini (Stadium Shah Alam) namun ia bukanlah sesuatu yang mustahil (mengatasi lawan) sekiranya pemain mampu memberikan aksi yang terbaik. Kami masih berpeluang," katanya.


Tambahnya antara aspek penting yang perlu ditingkatkannya adalah sentuhan penyudah selepas mendapati barisan pemainnya mampu mencipta beberapa peluang meledak gol terutamanya pada separuh masa pertama.

"Anda boleh lihat terdapat kekurangan dalam jentera serangan kami dengan ketiadaan Mohd Amri Yahyah yang mengalami kecederaan. Dia mungkin dapat diturunkan pada Sabtu ini kerana kehadirannya amat penting bagi memberi keyakinan kepada pemain lain, kita akan bermain dengan lebih baik," katanya.


Pada aksi malam kelmarin, dua jaringan Abdul Manaf Mamat pada babak pertama menyentap juara 32 kali Piala Malaysia itu sehingga memaksa Maniam memasukkan pemain penyerang, Rudie Ramli selepas perancangan awalnya menggunakan pemain tengah, Azidan Sarudin sebagai penyerang menemui kegagalan.

Piala Malaysia adalah buruan terakhir Selangor musim ini untuk sekurang-kurangnya meraih satu piala selepas gagal mempertahankan kejuaraan Liga Super dan Piala Sultan Ahmad Shah serta gagal melangkah jauh dalam Piala FA.

Full content generated by Get Full RSS.

Skuad Jang belum boleh dabik dada

Posted: 19 Oct 2011 08:40 AM PDT

SEKALIPUN anggapan banyak pihak bahawa Negeri Sembilan sudah hampir pasti melangkah ke pentas final Piala Malaysia buat kali ketiga berturut-turut susulan kemenangan bergaya 4-2, ke atas T-Team dalam perlawanan separuh akhir pertama malam kelmarin, namun pemain skuad itu diingatkan tidak terlalu cepat berpuas hati kerana separuh akhir kedua, di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, Sabtu ini, menjanjikan saingan lebih mencabar.

Ingatan itu diluahkan ayam tambatan Negeri Sembilan, Hairuddin Omar kerana menyedari T-Team yang dibimbing Yunus Alif pasti berazam bangkit menafikan kelebihan dimiliki Negeri Sembilan untuk mencipta sejarah kali pertama beraksi di perlawanan akhir Piala Malaysia.


Menurutnya, kelebihan dua gol selain jaringan di tempat lawan yang dimiliki pasukan ketika ini perlu dipertahankan semua pemain untuk memastikan impian melangkah ke pentas final piala berprestij ini tidak terjejas.

"Walaupun kita memiliki kelebihan dua gol tetapi itu belum menjamin kemaraan pasukan ke perlawanan akhir, oleh itu kita perlu pertahankan kelebihan jaringan itu untuk memastikan impian beraksi pada final dapat direalisasikan.


"Apa pun saya yakin rakan sepasukan tidak akan melakukan kesilapan dengan mensia-siakan peluang yang ada ini, namun tetap mengingatkan kerana sebarang kemungkinan boleh berlaku dan paling penting ialah sikap berhati-hati serta sentiasa fokus kepada sasaran ditetapkan," katanya yang setakat ini menjadi penjaring terbanyak kempen musim ini dengan tujuh gol, bertekad untuk meneruskan aksi cemerlang, Sabtu ini.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved