Khamis, 13 Oktober 2011

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


‘Kuliah’ seks empat gadis

Posted: 12 Oct 2011 12:13 PM PDT

KUALA LUMPUR: Empat gadis bakal bergelar jururawat yang ponteng kuliah di sebuah kolej swasta di Klang, Selangor, sejak beberapa hari lalu, ditahan selepas didapati 'berpesta seks' bersama pasangan masing-masing di sebuah bilik asrama kolej berkenaan, malam kelmarin.

Dalam serbuan dilakukan pengurusan kolej berkenaan jam 7 malam, dua daripada pelajar perempuan terbabit dilaporkan dicekup dalam keadaan separuh bogel dan dua lagi berpakaian lengkap, manakala empat lelaki berusia awal 20-an bersembunyi dalam tandas asrama kolej.

Difahamkan, biarpun menyedari pemeriksaan mengejut dilakukan pihak pengurusan kolej, keempat-empat lelaki terbabit gagal menyelinap keluar menyebabkan mereka bersembunyi di dalam tandas bagi mengelakkan dicekup, namun gagal.

Menceritakan semula kejadian itu, sumber berkata, pihak pengurusan kolej menerima banyak aduan salah laku keempat-empat gadis terbabit daripada pelajar lain dan pensyarah sejak seminggu lalu.


"Antara salah laku yang dilaporkan ialah tidak hadir kelas dan sering membawa lelaki masuk ke asrama sehingga menimbulkan ketidakselesaan di kalangan pelajar lain.


"Rentetan daripada aduan berkenaan, satu pemeriksaan mengejut dilakukan pihak kolej selepas dimaklumkan terdapat empat lelaki dipercayai kekasih kepada keempat-empat pelajar terbabit menyelinap masuk ke asrama kira-kira jam 6 petang semalam (kelmarin)," katanya.

Menurut sumber, pemeriksaan yang dilakukan empat kakitangan terdiri daripada pihak pengurusan kolej yang diiringi anggota polis itu membuahkan hasil apabila keempat-empat lelaki terbabit ditahan ketika bersembunyi di dalam tandas asrama berkenaan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Komen Anda

Hantar pendapat anda mengenai isu yang dipaparkan dalam artikel ini :

Terima kasih diatas penyertaan anda. Harian Metro berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.
Bakal jururawat jd juru maksiat....

augustine ogos

Buatlah sesuatu...Asingkan penginapan lelaki dan perempuan...sekurang2nya sedikit usaha sudah kelihatan untuk membendung gejala gila ini.

Abu Alghazali

biase la tu,name remaje.senang cite,nk sedap khwn kn dieorng.laki dgn puan sama je,tuhan yg bg nafsu tp xblh nk control..

king

Nie semua tanda Akhir zaman ..malaise berleluasa...

Aji dollah

Pelajar zaman sekarang bukan macam dahulu mereka dah banjak berubah dari segi adat. Mereka dah tak ada maruah. Saya cadangkan pihak ibu bapa perlu megambil berat tentang isu ini......

Rina

jika kamu jahat....jgn la kamu tidak hormat pada waktu-waktu.....solat...7ptg...waktu magrib.....sedar la wahai....kaum2 adam dan hawa

talib

astafirrullahalazim....la hau la wala ku wata illa billah....nauzubillah...sesungguh nya hanya Allah yg maha mengetahui sesuatu...semoga Allah mengampunkan dosa mereka dan kita juga....

mamavoge

budak-budak zaman sekarang memeng ssh nk di kawal. lelaki dengan cara lelaki perempuan dengan cara perempuan langsung tak pandai nak jaga diri... seolah-olah baginya tak ada dosa@pahala dengan setiap apa yang dibuat. diaorng nie spesis yang pentingkan diri sendiri kot... langsung x pandai nk jg maruah diri sendiri apatah lah nk jaga maruah org tua diaorng... mcamna la reaksi mak bapak diorg bila th perangai ank2 diorg mcm ni...malunye... tp bdk2 tu ada pikir ke semua tu..!!!

Eida saliIm

bukan malu saja, malah ingat DOSA , kesian ibubapa awak tu

shi shi

Sedih lihat kejadian maksiat merata2 dan makin menjadi2 sekarang ni...moga2 segera bertaubat sebelum terlambat...

insan terharu

ngok ler sape yg gatal s'bnarnya ne law bkn bdk2 p'puan ni...xkn jantan2 berani nk masuk kolej law x d'ajak...naper murah sgt harga dir?? mahal laie tandas awam...asyik nk sedap jer...nnti rmai laie yg buang anak..x takut ker ngan DOSA??? kesian mak bapa d kg..m'hrp k'jayaan tpi p'ghinaan lak yg d terima...tercalar maruah n harga diri ibubapa..biadap pnya anak langsung x taw m'ghargai p'gorbanan ibubapa.... hukuman SULA laie baik wat mereka ne....

MaMie rd

INGAT LAH WAHAI MANUSIA KITA NI TINGGAL DI AKHIR ZAMAN DAH,BILA-BILA JE TUHAN AKAN AMBIL NYAWA KITA..INGAT LAH SEKSA KUBUR YANG AKAN SEMUA MANUSIA TEMPOHI..ALLAHHUAKBAR....

Eismael

dunia dah akhir zaman..negara kita pun akan jadi mcm negara barat kalau moral dan ugama tak menjadi kayu pengukur dalam diri..jadi sama samalah kita menjaga adab dan ketatasusilaan dalam mengharungi kehidupan yang pancaroba ini....saya menasihati diri saya dan kalian semua semoga di lindungi oleh RAHMATNYA...wassalam

myzan

jangan salah orang salah diri sendiri pasal apa yang hendak dilakukan bermula dengan diri sendiri

pak aji

kenapa bodoh sangat perempuan2 ni,dah gatal sangat ka yg kt bawah tu...

entahla

GonG wada GonG!.. mak bapak abis banyak duit wat masuk kolej 2. jururawat tak guna! lebih baikk pecat dan blah. elop jadi tukang sapu sampah baru sesuai n taste yg sempurna. lebih sempurna dari 'buat kek' kat kedai 2. insaf lah 4 'EKOR' Jururawat 2!! :(

Min Nea Yoon

bila iman da xde yang haram la yang paling nikmat. setan plak meloncat mengeliat. ...

geng masjid

bazir duit mak bapa..bgus dorg ni jd pelacur ja! kin malu prmpuan!!

Ms Simple

Ni nak belajar jadi nurse ke nak jadi GRO??? Nauzubillah, harap-harap mak bapak dapat ler pantau-pantau anak-anak mereka sebaik-baiknya. Ini nak pegi belajar ker... atau gatal sangat nak kahwin. Kalau dah cukup syarat tu kahwin kan ajer. Kalau yang nak jadi nurse ni mungkin pandai bab pil perancang dan cara guna kondom... takut yang lain tu mungkin kurang pendedahan. Kita dah tak sanggup lagi baca berita pasal buang bayi merata-rata daaah.

Toman Naga

jika hukum Allah(hudud)masih tidak dilaksanakan maka inilah akibatnya maksiat bermaharajalela...

amalmakrufnahimungkar

inilah masalah remaja zaman sekarang, ibu bapa di kampung berdoa dan berharap anak-anak mereka menjadi insan yang berguna tetapi mereka tidak sedar bahawa anak-anak mereka menjadi seorang yang tidak berguna kepada bangsa dan negara. disebabkan peragai yang melampaui batasan malu ibu bapa, sanak saudara dan pihak pengurusan kolej. wahai bangsa ku majulah akal fikiran jangan jahil akal fikiran mu. kenangkan lah kesusahan ibubapamu. salam..............

ady

mak ayah suruh belajar , mengharapkan kejayaan kita, ingin melihat segenggam ijazah. tapi manusia mudah alpa dan terikut kehendak nafsu.

ain rashid

apa yg anak - anak teruna itu buat buat malu ibubapa dan keluarga dan kita orang islam .

amr

kesian-kesian..pikir la dulu sebelum buat.jagan pikir seronok. alhamdullillah,
makin bertambah lar dajal fan club,
senang, dah xpayah nak beli tiket masok neraka..

amy ijat

anak2 mda zaman ni tahu nk bersedap2 je

remaja berkaliber

ape nak jadi laa budak2 skrg..mana pergi nya pihak berkuasa jakim??bertindak sebelum ramai lagi yang melakukan kegiatan yang sama

Aqiem

erhmmm... biasa la ank muda remaja sekarang dah x fikir dosa pahala pn. klu xnk blaja x pyh ar nk cemar kan nama asrama plk. wat malu je pn. cian mak bapak korang htr g blaja nursing tp lain plk yg di blajanye..

zarieta

pada kwn yg dok komen jgn sedap mulut berkata nanti terkena btg hidung sndiri nk kata apa? tak terkata dek mulut...jgn la nk menuduh, menuding jari pd mrka, setiap mahluk allah melakukan kesilapan x kira tua/muda, jahat / baik. bagi adik2 diluar sana jgn la ikut kata hati nanti merana diri.baik buruk ditangan sendiri..

ct hajar

anak2 mda zaman ni tahu nk bersedap2 je

remaja berkaliber

apa nak jadi la dgn diorg semua ni..kalau agama tak dijadikan panduan macam ni la...

adam

dunia dah akhir zaman manusia tidak takut pada apa yang allah janjikan diatas kekufuran mereka. Jadi sokonglah HUDUD kerana hukuman kepada mereka ini akan menginsafkan anak-anak kita yang akan meningkat remaja nanti.Takutkan mereka dengan hukuman yang telah disampaikan oleh allah kepada mereka....

khairul

Harap Dapat Menjadi Pengajaran Kepada Yang Masih Bebas Berpesta Seks Di Luar Sana...Terlepas Di Dunia, Tetapi Tidak Di Akhirat...

Raffique Ason

memang x senonoh,memalukan imej nurse2 di malaysia

fazira

Tolong berikan nama pelajar-pelajar yang terbabit . Saya nak ajar dia org nie.

Ruslin

Kerajaan bagi kemudahan untuk belajar & peluang pekerjaan tetapi tidak dihargai. Memburukkan nama jururawat sahaja, tidak pandai bersyukur.

Karl

apa lah nak jd dgn dunia skrg.harap kan gaji je nak lebih.tp moral hancur

cik sue

masalah ini berpunca daripada tiada didikan agama..

zareze

kerana perbuatan segelintir bakal yang bergelar jururawat....belum jadi jururawat sudah kena rawat.Bak kata pepatah kerana nila setitik rosak susu sebelanga.kerana 4 orang ni..semua terpalit sama...institusi kejururawatan menjadi kotor dan dipandang tidak baik oleh masyarakat.Pihak terlibat kena ambil tindakan yang serius dan tidak menyusahkan pelajar pelajar lain.

Ahmad Jamri Mohd Piah

dak nursing dh xde kerja tula kerja..

adli husainn

ini baru yang duduk hostel, bagaimana pula pelajar2 kita yang duduk rumah sewa?? huhu..

pakmattempe

Kesian mak bpk dorg ni tau...

Aqua rani

menarik...

hairey1977@yahoo.com

tu la dia...nk sedap sekejap je...x pikir masa akan datang...masyaALLAH

EPOL

Dalam banyak banyak pihak, pemerintahlah yang banyak kuasa untuk bertindak dan membetulkan keadaan selain mak bapak dan masyarakat tapi malangnya pemerintah campak kuasa dia dalam bakul sampah sbb kadang-kadang diaorang pon tumpang semangkok dalam kebejatan moral hari ini. Ingat, selain pelaku, andalah antara pihak utama yang akan di LAKNAT Tuhan bila sampai waktunya kelak.

husin bin othman

Teruskan pemantauan dan program moraliti harus dibuat sebagai langkah mencegah.

Sufizal Shuhaimi

gila punya keja.....xda guna ckitpun wat keja camtu....xda rasa malu langsOng ka?

Widmie Wida

memalukan.....

fatin waheeda

hurm kena selalu buat rondaan dekat area asrama nanti org luar pun takut nak masuk

hana debab

bodoh dan bangang yang patut diberikan kepada empat gadis ini.mensia-siakn harapan ibu bapa mereka

diver serbaneka

sungguh memalukan..reputasi jururawat di negara ini kian tercemar..tidak cukup dengan kes kecuaian jururawat di klinik swatsa atau kerajaan sehingga menyebabkan kematian atau pesakit menderita sepanjang hayat ini di tambah pula isu moral jururawat. Persoalannya sekiranya jururawat sedia ada atau bakal jururawat ini bertugas adakah mereka mampu berkhidmat dengan baik jika moralnya sangt rendah?sedangkan halangan yang mendatang lebih hebat dugaannya berbanding masalah dalaman mereka? Semoga mereka diberikan petunjuk..InsyAllah

nixaire ejaire

memalukan mak bapak..tggung r smpai 7 keturunan

aishah norizan

di harap ada yang memuji tindakan mereka yg brpesta seks.. Sbb mereka ini selain melayan nafsu serakah mereka jgk ingn d puji oleh masyarakat dgn aktiviti yang bukan menunjukkan sbgai seorang pelajar... Hahaha 'pelajar yang kurang ajar' best tu kalau menginap d hotel besi dan d pakaikan gelang silver hehe

Lan

Ok lah tu, dia orang bukan apa tengah nak wat praktikal le tu, kan dia orang juru rawat so dia orang kena la wat praktikal mengkaji struktur tubuh lelaki dewasa.

Sham

Apa nk jd dengan budak zaman sekarang..

maria

sungguh memalukan dan mencemarkan maruah diri

airen alia

ape nak jadi dgn budak2 zaman sekarang,,..,macam dahtak ada harga diri,.,.,sedih dgn ape yang berlaku sejak akhir2 ini,,.,,

linda

memalukan kaum jururawt je wt prangai cm 2....so,owg kn pkir jururawt n xbmoral...ap kejedah lol bdk2 zman skg n...mmg xbmoral langsung!!1

jururawat terkilan

senang2 bawak masuk lelaki dalam hostel..?
warden tak buat kerja ke?

mia amira

anak muda sekarang ramai yang dah hilang sifat malu.. tergamak bawa laki masuk hostel.. ingat la kt mak ayah kt rumah mgkin itu dapat halang anda dari maksiat.

suhhhada jusoh

kesianya la...mak ayah anta belajar tingi2..sok dah gaji besar leh bantu mak ayah plak..tapi cuma bagi malu besar jer kat diorang

ct

semakin menjadi2 kes remaja di bwh umur.. mash sklh lg dh ade skandal.. tggulag hbs sklh dluu

nour erma isyanty bt ahmad suhaime

Saya merasa perbuatan tidak senonoh berkenaan dilakukan oleh golongan pelajar yang tidak mahu belajar lagi, lantaran itu menjadikan kolej sebagai batu loncatan untuk lari dari kampung halaman masing-masing bagi lari dari tanggungjawab menolong ibubapa di kampung, sila beritahu nama dan negeri asal mereka semua.

Anthony anak Petol

memang patut dan patut disiarkan muka sekali.tapi apapun,masalaah zaman sekarang susah dibendung walau bagaimana tegas pun kita mengawalnya.biar je mereka tu menyesal di akhir hari.dah tangkap tu nak buat apa pula?apa hukuman nya?digantung kelas?kalo disebat x mungkin kan?biar je

Bereng is playing poker!

hamek ko!!!

Faizal bin Ahmad

harap mengambil tindakan sewajarnya bagi mengelakkan agar tidak meningkatkan lagi sosial xtvt di kalangan pelajar IPTA / IPTs

ABELAH

tak ada sifat malu ke dalam diri dieorang ni..sungguh memalukan.

zuraini bt mohammad

pe nk jd la dgn diorg nie terlebih pandai sgt...nie dikatakan nk hidup bebas dr mak bapak senang nk sosial dgn bf nk hidup bebas xde org ambil tau.pastu dh mengandung mak bapa gak dicari xpun buang jer..senangnye hidup manusia bila syaitan duk tgh2..patut pun diadakan HUKUM HUDUD bia diaorg nie sume tau.....subahanallah.....

ummi

smekom sy disini ingin beri komen tentang pelajar diatas...mak bapak sudah menghabiskn duit untuk tengok anak berjaya...adakah ini balasan anak kepada mak bapak..apa bodoh sangat buat benda mcm 2...blajar tinggi2 jadi doktor ini korang balas blk dgn jasa mak bapak korang.....

muhammad nazreen b. zulyusri

pa nak jadi la manusia zaman la nie...
zina berleluasa..
da x takut azab allah

anynomous

hilang sudah arah petujuk,agama diletakan ditempat yg paling bwh maksiat dan kemungkaran sentisa diijunjung......
keruntuhan moral ! keruntuhan moral.

AKRAM

untung la kowg 2 'pesta seks' haishhh pk tuhan n family

ickbarlfickriey

wow.... hebaklah mu

mulani

amat2 memilu kan sebagai umat islam,umat akhir zaman kita perlu ingati apa yang berlaku dan tanda2 telah banyak berlaku

mohdazyus

Amat meyukai artikel semasa yg disiarkan di Harian Metro

zainol

amat2 memilu kan sebagai umat islam,umat akhir zaman kita perlu ingati apa yang berlaku dan tanda2 telah banyak berlaku

mohdazyus

ape nak jadi budak2 zaman sekarang ni,mak ayah antor untuk belajar nak tengok anak tu berjaya..tapi ini yang di balas

pokoksena

bila nafsu menguasai akal, manusia ini hilang pertimbangan, beginilah jadinya, siapa yang malu?..

wahid alwie

malu la..awak smua bkal jururawat..kalu xready nk study,baik tnam jgung kt kg..buat malu kolej n profesion je..blacklist je org2 mcm ni..nnti lhir jururawat xbermoral kt malaysia ni..

nurul

Full content generated by Get Full RSS.

Hilang nyawa pertahan kereta

Posted: 12 Oct 2011 12:11 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]KAPAR: Tindakan seorang wanita cuba menghalang penyamun melarikan kereta Toyota Altis miliknya bertukar tragedi apabila dia maut dilanggar dan diseret sejauh 60 meter di depan rumahnya di Jalan Kapar, di sini, petang kelmarin.
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved