Jumaat, 4 November 2011

Harian Metro: Hati


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Hati


Unsur vintaj tonjol keperibadian

Posted: 04 Nov 2011 09:42 AM PDT

JENAMA pakaian terkenal Esprit bermula apabila pasangan Susie Russell dan Doug Tompkins bertemu ketika aktiviti memanjat gunung pada 1963 lalu mendirikan rumah tangga.

Kegemaran Susie yang sewaktu kecil berpakaian cantik dan anggun mendorongnya menghasilkan rekaan menggunakan jenama Plain Jane.

Selesa, kemas, cantik dan menyerlah menyebabkan rekaannya mendapat permintaan ramai. Pada 1980-an, jenama Esprit dengan fesyen berwarna-warni dan kasual dihasilkan khusus untuk remaja perempuan manakala suaminya, Tompkins menjalankan aktiviti promosi dan pemasaran sehingga tercetusnya rekaan untuk lelaki dan wanita berkerjaya.

Kini jenama ini berkembang di hampir seluruh negara di dunia. Rekaan yang pada mulanya terhad semakin diminati ramai, memenuhi cita rasa semua golongan usia.


Sebagai tanda terima kasih dan sokongan kepada peminat, Esprit merasmikan pembukaan gedung kedua terbesar di Mid Valley Megamall, Lembah Klang, sekali gus melancarkan koleksi musim luruh dan sejuk 2011, baru-baru ini.


Koleksi Esprit kali ini bukan saja memberi tumpuan kepada perincian halus pada corak, tetapi juga mengamalkan gaya fesyen 50-an hingga 70-an yang semakin diminati ramai. Rekaan ini mengetengahkan unsur vintaj dan trendy bagi menonjolkan keperibadian seseorang.

Rekaan wanita menawarkan gaya feminin dengan himpunan 'classy' pada padanan skirt, seluar, blaus, kemeja dan jaket sama ada untuk gaya kasual atau sporty.
Setiap padanan tampil lebih moden menerusi potongan unik serta selesa.

Wanita akan tampil lebih bergaya walau di mana mereka berada. Bagi mereka yang ingin mewarnai gaya musim sejuk, tambahan ponco pada leher tampak lebih versatil.

Himpunan musim luruh dan sejuk didatangkan dalam pelbagai warna semula jadi seperti krim, coklat, kuning, hijau, khaki, hitam, putih dan kelabu dengan sedikit sentuhan rona segar yang pastinya memberikan impak menawan dan anggun kepada si pemakai.

Untuk kanak-kanak, rekaan sinonim dengan dewasa bagi memberikan imej moden dan bergaya sesuai cita rasa mereka. Himpunan terkini Esprit 2011 boleh didapati di semua rangkaian gedung beli-belah Esprit di seluruh negara.

Full content generated by Get Full RSS.

Argan bukan minyak sembarangan

Posted: 04 Nov 2011 08:22 AM PDT

SECRETLEAF International Sdn Bhd adalah syarikat pertama membawa masuk argan, iaitu 'minyak yang boleh dimakan paling mahal di dunia'.

Produknya, Pure Oil Series 01 (POS01) dengan 100 peratus minyak argan asli memberi manfaat kepada pengguna di negara ini.

Kelebihan minyak argan turut digunakan syarikat komestik antarabangsa lain, tetapi Secretleaf International mengekalkan POS01 satu-satunya produk yang hanya mengandungi minyak argan tanpa pengawet, pewarna, pewangi atau mana-mana ramuan lain.

Ia mengekalkan bau yang sama seperti yang anda boleh peroleh apabila melawat negara asal pengeluar.


Minyak argan adalah minyak yang dikeluarkan daripada pokok argan yang hanya didapati di Maghribi, utara Afrika.


Zoubida Charrouf, ahli kimia dan pengkaji di Universiti Mohammed V, Maghribi yang membuat kajian mengenai argan mengakui, minyak itu membantu menyerlah rahsia kecantikan dan kesihatan wanita.

Minyak argan kaya dengan Omega 3, 6 dan 9, Vitamin E dan A serta antioksida yang baik untuk antipenuaan.

Kajian klinikal Zoubida turut mendapati lelaki yang meminum 25ml minyak argan setiap hari dapat merendahkan kandungan kolesterol buruk dan menaikkan tahap kolesterol baik dan Vitamin E.

Begitu juga kajian yang dibuat terhadap wanita yang menopaus, menghasilkan keputusan yang sama.

Malah, Zoubida mendapati kandungan kelembapan bertambah dan terdapat kekura-ngan pada kedutan berbanding sebelumnya.

Seorang pengguna, Nur Ainatul Mardhiah Salleh, berkata dia menggunakan minyak itu untuk merawat jerawat di muka.

"Selepas beberapa kali menggunakan POS01 bersama sabun Secretleaf, saya mendapati parut jerawat yang kehitaman dan seakan-akan kudis menjadi pudar serta hilang," katanya.

Bagi Nur Atiqah Md Adnan, 25, dari Kuala Lumpur, dia baru sebulan menggunakan Pure Oil 01 dan Mosturizing Facial Soap dan mendapati kulitnya lebih anjal dan cerah.

"Malah, kesan jerawat dan jeragat hilang. Kulit lebih bersih dan licin," katanya.

Selain membantu pengguna kelihatan anggun, produk Secretleaf International
turut memberi pendapatan tambahan kepada orang ramai.

Bagi Kelly Wong daripada Petaling Jaya, dia jatuh hati dengan Pure Oil 01 kerana minyak itu membuat kulitnya cerah and licin.

Maklumat lanjut, layari laman http://www.facebook.com/mysecretleaf untuk
melihat testimoni dan kegembiraan mereka yang menggunakan produk kami atau hubungi 016-2273815/3817/3832, 016-6626604 atau talian bebas tol 1800-88-3818 (Isnin-Jumaat 10 pagi-5 petang). Produk Secretleaf dijual di semua cawangan rangkaian Farmasi Alpha, Farmasi Multicare, Farmasi Healthlane dan Farmasi Ehsan (Pantai Timur), selain di farmasi bebas di seluruh negara.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved