Jumaat, 11 November 2011

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Telefon petunjuk

Posted: 10 Nov 2011 12:21 PM PST

SUNGAI BULOH: Penemuan satu telefon bimbit milik seorang lelaki yang dibunuh dengan keadaan leher hampir putus manakala perut terburai di jirat Cina Sungai Buloh, dekat sini, malam kelmarin dipercayai boleh menjadi petunjuk bagi mencari suspek perbuatan kejam itu.

Dalam kejadian jam 9.40 malam itu, mayat lelaki berusia 20-an dipercayai warga Indonesia ditemui orang ramai yang melalui kawasan itu.


Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim, berkata motif pembunuhan masih dalam siasatan namun tidak menolak ia bermotifkan dendam.

Menurutnya, tiada dokumen ditemui pada mangsa yang berkemeja-T hitam dan seluar jean pendek.


"Mangsa berkemungkinan pekerja di kawasan berhampiran dan kami percaya ia dibunuh di tempat lain antara jam 8 dan 9 malam sebelum mayatnya dibuang di kawasan berkenaan kerana tiada kesan pergelutan ditemui.


"Senjata pembunuhan juga belum ditemui dan kemungkinan mangsa dibunuh lebih daripada seorang," katanya.

Abdul Rahim berkata, mayat mangsa sudah dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk bedah siasat.


"Orang awam yang menyaksikan kejadian itu atau mempunyai maklumat diminta tampil membantu siasatan.

"Mereka yang kehilangan ahli keluarga turut diminta datang membuat pengecaman mayat itu," katanya.


Difahamkan, kawasan pembunuhan itu sering menjadi pilihan pasangan kekasih untuk bermadu asmara.

Full content generated by Get Full RSS.

MPSJ pecah rumah urut

Posted: 10 Nov 2011 12:15 PM PST

SUBANG JAYA: Bukan saja beroperasi tanpa lesen, pusat urut ini juga mengupah pekerja warga asing tanpa permit kerja yang sah.

Ini antara penemuan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) selepas memecah masuk sebuah pusat kecantikan di Sungai Besi Indah, di sini, baru-baru ini.


Operasi diketuai Penolong Pengarah Penguat Kuasa MPSJ, Mazrul Zahar Mohd bersama tujuh anggota penguat kuasa MPSJ itu menemui empat wanita warga Thailand yang bekerja sebagai tukang urut di situ.

Tindakan dilakukan hasil aduan awam yang dijalankan atas arahan Pengarah Penguatkuasa MPSJ, Ahmad Hasan, apabila pemilik premis ingkar selepas dikenakan notis kompaun pada setiap bulan sejak Januari lalu.


Menurut Ahmad, premis terbabit berada di bawah jagaan seorang lelaki tempatan dan dipercayai memulakan operasi setahun lalu.


"Hasil pemeriksaan mendapati semua wanita warga Thailand terbabit bekerja sebagai tukang urut, manakala lelaki itu penjaga premis," katanya.

Menurut beliau, pihaknya menemui dua tilam, dua bantal, losyen dan minyak urut ketika pemeriksaan di rumah urut itu.


Menurutnya, barangan terbabit yang dijadikan bukti disita mengikut Undang-Undang Kecil Pusat Kecantikan dan Penjagaan Kesihatan (UUKPK) MPSJ 2007.

Katanya, pemilik dikenakan tindakan di bawah UUKPK MPSJ 2007 kerana menjalankan perniagaan tanpa lesen dan boleh didenda maksimum RM1,000.


Menurut Ahmad, tindakan tangkapan turut dikenakan ke atas tukang urut dan penjaga premis mengikut Seksyen 55B Akta Imigresen 1959/63 iaitu kesalahan menggajikan pekerja asing tanpa permit kerja yang sah.


Operasi yang dijalankan bersama anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM), Ibu Pejabat Polis Serdang itu kali kedua membabitkan premis sama.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved