Jumaat, 23 Disember 2011

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Mayat terjelir di tepi padang

Posted: 22 Dec 2011 09:14 PM PST

GOMBAK: Seorang lelaki dipercayai warga tempatan ditemui dalam keadaan lidah terjelir dan mayat sudah mula membengkak di tepi padang bola sepak berhampiran kawasan perindustrian Sungai Dua, Rawang, malam kelmarin.

Mayat lelaki berusia 40-an itu lengkap berpakaian dipercayai sudah dua hari berada di tempat kejadian sebelum disedari orang awam kira-kira jam 7.30 malam.

Menurut sumber, mangsa dipercayai mengalami masalah sakit mental dan pernah bekerja sebagai pengawal keselamatan di kawasan perindustrian terbabit.

"Orang awam yang menemui mayat berkenaan bertindak menghubungi Balai Polis Rawang.


"Mangsa ditemui dalam keadaan terlentang dengan lidah terjelir namun polis tidak menemui sebarang kecederaan di badan mangsa," katanya.


Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan mengesahkan penemuan mayat terbabit dan kes diklasifikasikan mati mengejut (SDR).

Menurutnya, mayat dihantar ke Hospital Selayang untuk bedah siasat.



Full content generated by Get Full RSS.

Sah 35 tikaman

Posted: 22 Dec 2011 09:12 PM PST

KUALA LUMPUR: Polis mengesahkan mangsa bunuh, Rozana Mohd Yusak, 35, ditikam 35 kali di seluruh tubuhnya dalam kejadian di rumah sewanya di Jalan Puncak Desa, Kepong, awal pagi kelmarin.

Berdasarkan siasatan, 15 tikaman dikesan di belakang badan, tujuh di lengan kiri, tiga di paha kiri, tiga di hadapan badan dan tujuh di rusuk kanan.

Sumber polis berkata, setakat ini, belum ada tangkapan dilakukan tetapi polis mengesan suspek yang mungkin mengenali mangsa.

Ini kerana tiada sebarang barangan berharga atau wang tunai milik mangsa yang dilaporkan hilang.


Setakat ini, polis mengklasifikasikan kes berkenaan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


"Polis mengesan suspek dan pisau yang digunakan dalam kejadian itu," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan berkata, sehingga kini, pihaknya belum melakukan sebarang tangkapan berhubung kejadian berkenaan dan siasatan lanjut masih dijalankan.

Beliau berkata, pihaknya tidak menolak kemungkinan motif cemburu punca kejadian itu.

Semalam, Harian Metro melaporkan, mangsa masih mampu mengesot lima meter meminta pertolongan orang ramai menerusi tingkap rumah sewanya meskipun ketika itu kesakitan selepas ditikam 35 kali di seluruh tubuh.

Bagaimanapun, mangsa yang dihantar ke Hospital Selayang oleh jiran, meninggal dunia ketika menerima rawatan di hospital jam 2.10 pagi.

Sebelum itu, pada jam 1.30 pagi, mangsa ditikam dengan objek tajam 35 kali di seluruh tubuh termasuk lengan kiri, paha, bahu, rusuk dan belakang badan di dalam rumah sewanya ketika dia bersendirian.

Siasatan awal mendapati mangsa ditikam di ruang tamu rumah sewanya dan mengesot ke arah tingkap meminta pertolongan.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.



Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved