Jumaat, 23 November 2012

Harian Metro: Hati


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Hati


Hiasan manik tambah cantik

Posted: 23 Nov 2012 06:45 AM PST

MENGAMBIL inspirasi gaun koktel serta gabungan busana perkahwinan yang hebat, terciptalah rekaan yang bukan saja sesuai meraikan mempelai tetapi boleh digayakan untuk pelbagai acara. Melihat setiap helaian, ternyata pereka bukan saja mengetengahkan kreativiti menerusi perincian memukau tetapi menerapkan unsur moden dan tradisi pada setiap busana.

Membelek setiap pakaian yang dipamerkan di butik Arma Abd Rahman Wedding Couture nyata mencipta kekaguman tatkala melihat jahitan manik, batu permata dan jemeki disusun cantik pada bahagian tertentu. Walaupun nampak ringkas, keistimewaan dalam pemilihan fabrik serta perincian digunakan menjadi unsur penting yang menjadi pengenalan jenama ini.

Menurut Arma Abd Rahman, seni dalam rekaan bukan saja terletak pada potongan tetapi keharmonian menerusi pemilihan, bentuk, susunan serta jahitan manik.
Keistimewaan ini tidak hanya didapati dengan mengikuti pembelajaran formal tetapi daripada pengalaman untuk melihat mempelai anggun tatkala melayari hari bahagia.

"Selain potongan yang terletak cantik pada tubuh si pemakai, saya mengetengahkan kreativiti menerusi perincian manik dan jemeki yang mungkin tidak diperoleh daripada pereka lain. Apa yang saya tampilkan walaupun nampak ringkas, mempunyai keindahan tersendiri tatkala disarungkan pada tubuh wanita," katanya.

Bagi menonjolkan kemewahan, bekas penuntut jurusan fesyen Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam ini mempunyai kriteria tersendiri dalam pemilihan fabrik.

Tidak hanya mengamalkan konsep 'tangkap muat' tetapi Arma amat teliti kerana di sinilah letaknya kualiti yang menjadi tonggak kesetiaan pelanggan terhadap jenamanya.

"Antara kain digunakan ialah sifon, renda, satin, taffeta dan sutera yang sedikit tebal bagi memberikan alunan segar kepada si pemakai. Selain itu, fabrik ini menyerap peluh, selesa serta membangkitkan keserian apabila ditambah manik dan mutiara swarovski," jelasnya yang lebih menggemari fabrik polos berbanding bercorak.

Bukan hanya tertumpu kepada gaun persandingan, menyedari pelanggan yang inginkan pakaian yang boleh disesuaikan ke majlis makan malam atau koktel, lantas Arma mencipta potongan sederhana menerusi gaun labuh, baju kurung berpotongan moden dan ilusi kaftan, kemudian ditambah juraian pada bahu dan hujung baju.

Manik ditambah pada bahagian yang menjadi tumpuan seperti bahu, lengan, pinggang, leher dan hujung baju. Hasilnya, ia bukan saja menyerlahkan keanggunan raja sehari tetapi kejelitaan tatkala menghadiri majlis eksklusif mewah.

"Ketika ini rentak dalam pemilihan pakaian pengantin semakin berubah mengikut peredaran zaman. Tiada lagi mempelai yang inginkan busana sarat yang hanya mampu dipakai ketika majlis perkahwinan, sebaliknya potongan moden serta fleksibel sering menjadi tumpuan," katanya.

Warna segar seperti biru kelasi, jingga, keemasan, merah serta rona pastel seperti putih, krim, kelabu dan perak turut ditampilkan sebagai pilihan. Bagi mereka yang gemarkan rona terang, usah bimbang kerana pemilihan fabrik tidak keterlaluan dan nampak lembut dipandang. Begitu juga dengan warna malap pastinya membangkitkan unsur kemewahan serta eksklusif, apatah lagi sekiranya majlis berkonsepkan dalam taman.

Butik yang terletak di Seri Kembangan ini bukan saja menampilkan busana mewah tetapi juga khidmat jururunding perkahwinan daripada hujung rambut hingga kaki. Malah rekaan pelamin, hantaran serta cenderahati turut disediakan bergantung kepada konsep majlis.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/11/23



Kasut selesa di kaki

Posted: 23 Nov 2012 06:24 AM PST

SAMA pentingnya dengan pemilihan beg tangan, pakaian atau solekan, keperluan sepasang kasut tidak sesekali dipandang sebelah mata oleh wanita.

Mana tidaknya, ia satu kemestian terutama kepada mereka yang sukakan fesyen dan berdandan. Tidak lengkap rasanya sesuatu gaya itu tanpa kehadiran kasut sesuai untuk membaluti kaki sebelum melangkah keluar rumah.

Kini terdapat pelbagai rekaan kasut di pasaran dengan bentuk yang unik, versatil dan menyerlah, sekali gus memberi pilihan kepada wanita untuk mempelbagaikan penampilan sama ada bagi acara rasmi atau kasual.

Jenama NYC yang mengambil serius mengenai penampilan wanita misalnya, memperkenalkan koleksi terkininya dengan memberi tumpuan kepada kasut baji dan tumit tinggi.


Kasut baji jenama ini terdapat dalam pelbagai warna anggun seperti hitam, coklat gelap, putih dan merah menawan.


Koleksi kasut terbaru ini menampilkan empat rekaan berlainan dan sesuai untuk semua jenis majlis dihadiri sama ada makan malam, membeli-belah, acara santai mahupun kegunaan ke pejabat.

NYC juga memperkenalkan kasut tumit tinggi dengan rekaan ala gladiator dalam empat warna yang menarik iaitu emas, perak dan hitam dengan sedikit jalur dan berkilau.

Ini secara tidak langsung dapat menyerlahkan gaya seksi si pemakai dan pada masa sama, praktikal serta dapat meningkatkan keyakinan dan mencerminkan gaya tersendiri mereka.

Selain itu, jenama ini menawarkan gaya kasut bertapak rata yang terbuka sedikit di bahagian depannya untuk penampilan lebih bersahaja yang lebih digemari golongan remaja dan wanita berusia.

Ia boleh didapati dalam warna hitam, coklat dan kuning air. Rekaan ini memang amat serasi dengan kontur kaki bagi memberikan keselesaan yang diingini.

Menggunakan fabrik bermutu dan berkualiti tinggi, setiap rekaan sesuai digayakan untuk semua majlis serta paling penting, ia selesa. Harga ditawarkan pula bermula antara RM99.90 hingga RM129.90.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/11/23



Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved