Sabtu, 12 Januari 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Suami 'ligat' tak sudah

Posted: 11 Jan 2013 04:07 PM PST

Tiga kali terima talak dalam jangka masa setahun dan tempoh paling lama menjadi suami isteri ialah 29 hari, manakala paling singkat hanya 11 hari.

Itu pengalaman pahit dilalui seorang wanita apabila berkahwin dengan seorang lelaki kasanova yang sukar membuang tabiat buruk suka berfoya-foya itu, biarpun selepas beberapa kali diberi peluang.

Wanita itu yang mahu dikenali sebagai Musliha, 34, berkata, dia dan bekas suaminya berkahwin pada 30 Disember 2011 hasil perkenalan singkat selama sebulan dan selepas dua kali rujuk, dia diberi talak kali ketiga pada 6 Januari lalu.

Menurutnya, lebih menyedihkan sepanjang tempoh perkahwinan singkat itu, dia turut menderita beberapa kali dipukul suaminya hingga memaksa dia membuat laporan polis.


Musliha yang juga peguam berkata, dia berkenalan dengan bekas suaminya itu pada November 2011 melalui Facebook (FB).

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/12

Dua-dua tercampak

Posted: 11 Jan 2013 04:07 PM PST

Konvoi lima bersaudara ke tempat kerja berakhir tragedi menyayat hati apabila dua daripadanya maut selepas motosikal ditunggang merempuh belakang lori yang rosak di lorong kecemasan, di Kilometer 276.2, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8.10 pagi itu, kedua-dua mangsa dipercayai warga Indonesia itu menaiki motosikal Suzuki Shogun 120, maut di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Sumber berkata, lebih menyayat hati adik mangsa dikenali sebagai Yasir, 20-an, yang berada di depan terkejut sebaik menyaksikan kakaknya terpelanting menerusi cermin sisi motosikal dinaiki dilihat meraung dan memeluk mayat itu.

Jurucakap polis berkata, mangsa lelaki dikenali sebagai Suhar, 32, dipercayai bekerja kontrak di Sungai Gadut, di sini, manakala isterinya, Rina Nigfih, 30-an, operator kilang di Shah Alam, dari Yogyakarta.


"Kedua-dua mangsa dari Kapar, Klang menghala ke Sungai Gadut, Seremban, dalam perjalanan ke tempat kerja suaminya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/12
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved