Sabtu, 12 Januari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


'Saya mahu terus berjuang'

Posted: 11 Jan 2013 03:44 PM PST

"Saya akan meneruskan tugas sebagai Presiden. Saya seorang pejuang dan banyak lagi perkara berkaitan bola sepak yang perlu saya selesaikan," kata Sultan Ahmad Shah sekali gus menjawab desakan ditimbulkan sekumpulan penyokong tegar bola sepak negara yang menuntut Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) itu meletak jawatan gara-gara kegagalan Malaysia mempertahankan kejuaraan Piala AFF.

Sultan Ahmad Shah yang ditemui sebaik tiba di Pangkalan Udara Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Kuantan petang semalam berkata, desakan itu tidak sesekali menjejaskan tumpuannya untuk terus memperjuangkan arena bola sepak negara.


"Saya tidak ada apa-apa dengan desakan itu. Ini negara bebas dan demokrasi. Mereka boleh mendesak saya atau siapa saja untuk letak jawatan dan saya tidak boleh salahkan mereka dalam hal itu.

"Ada juga yang meminta saya supaya terus menjadi Presiden dan buktinya, sekumpulan penyokong yang menyambut kepulangan saya tadi mendesak saya tidak melepaskan jawatan.


"Saya baru saja pulang dan dalam masa terdekat, saya akan menghadiri mesyuarat Exco FAM di ibu negara tapi mesyuarat itu bukanlah untuk membincangkan mengenai pengunduran saya sebaliknya mahu mencari jalan bagaimana memperbaiki kedudukan kita dalam bola sepak Asia dan dunia." Baru-baru ini, sekumpulan penyokong tegar bola sepak negara mendesak Sultan Ahmad Shah supaya melepaskan jawatan selaku pemimpin nombor satu FAM selepas Malaysia gagal mempertahankan kejuaraan Piala AFF.


Berikutan jawapan yang diberikan Sultan Ahmad Shah itu, segala kemelut dan persoalan mengenai kesediaan beliau melepaskan jawatan selaku Presiden FAM itu sudah sewajarnya terjawab dan beliau meminta semua pihak menunggu kehadiran kongres badan induk bola sepak negara itu untuk melihat sebarang perubahan dalam pucuk pimpinan.

Sultan Ahmad Shah berkata, kegagalan Malaysia dalam saingan tertinggi bola sepak Asean itu sesuatu yang biasa dan lumrah dalam arena bola sepak.


"Kalah dan menang adat pertandingan. Mana boleh kita harapkan kemenangan saja kerana tidak ada siapapun yang mahu kalah. Jangan disebabkan kekalahan di Piala AFF, kita putus asa. Kita masih mempunyai ramai pemain muda yang belum diketengahkan dan itulah yang kami usahakan."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/12

Terry beraksi buat kali pertama

Posted: 11 Jan 2013 11:15 AM PST

London: Bekas kapten England, John Terry (gambar), yang tidak beraksi selama dua bulan kerana kecederaan lutut, mengambil langkah pertama untuk kembali ke pasukan utama selepas bermain selama 45 minit bersama pasukan B-21 kelab itu, kelmarin.

Aksi pertahanan tengah Chelsea berusia 32 tahun itu ditonton pengurus sementara Chelsea, Rafael Benitez apabila dia tampil sebagai pemain lebih usia ketika kemenangan 2-0 ke atas pasukan jiran, Fulham.


"John mencetus inspirasi terhadap semua pemain," kata pengurus B-21 Chelsea, Dermot Drummy.

"Dia mempamerkan contoh teladan namun paling penting dia dilihat berada dalam keadaan baik." Lutut Terry tercedera ketika menentang Liverpool, perlawanan pertama sejak kembali daripada penggantungan empat perlawanan kerana meluahkan kata-kata berbaur perkauman terhadap pertahanan QPR, Anton Ferdinand dan dijangka diketepikan selama tiga minggu.


Kapten kontroversi Chelsea itu belum lagi tampil buat juara Eropah itu di bawah kendalian Benitez yang mengambil alih 10 jam selepas pemecatan Roberto Di Matteo, November lalu.


Chelsea, keempat dalam carta Liga Perdana Inggeris, berkunjung ke Stoke hari ini. - Reuters

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/12
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved