Sabtu, 2 Februari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Kepulangan Nazmi tiada penjelasan

Posted:

Kepulangan pemain sensasi negara, Nazmi Faiz Mansor ke Malaysia seharusnya tidak disalah erti, sebaliknya ia adalah satu keputusan baik bagi meneruskan karier pemain muda negara itu.

Bapa pemain berusia 19 tahun itu, Mansor Mustapha berkata, beliau sendiri tidak dapat memberikan maklumat lebih lanjut mengenai anaknya itu kerana masih belum mendapat penjelasan terperinci dengan Nazmi sendiri yang pulang kelmarin.


"Nazmi pulang semalam (kelmarin) tapi setakat ini saya belum bersedia untuk memberi sebarang komen.

"Semua ini adalah untuk kebaikan Nazmi. Dia berada dalam keadaan baik dan tidak menghadapi sebarang tekanan," katanya.


Jelas Mansor, soal kepulangan Nazmi sudah dibincangkan oleh ejennya bersama kelabnya, S C Beira Mar serta Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).


"Semua pihak perlu faham perkara ini masih belum jelas. "Yang pasti, semua ini tidak ada kena-mengena dengan isu yang timbul sebelum ini," katanya merujuk kepada percakaran antara Nazmi dengan Aidil Zafuan Abdul Radzak dalam laman sosial Twitter.

Usaha untuk mendapatkan komen Nazmi menemui jalan buntu selepas tinjauan ke rumahnya semalam mendapati tiada sesiapa menghuni rumah itu.


Arena Metro semalam melaporkan Nazmi yang berkelana di Portugal selepas menandatangani kontrak bersama Beira Mar pertengahan tahun lalu dilaporkan pulang untuk beraksi dengan pasukan Liga Super, Selangor PKNS.

Menurut laporan laman web FOX Sports.my, Nazmi mendapat pelepasan selama enam bulan.


Sementara itu, laman sosial Facebook PKNS FC semalam memuat naik gambar Nazmi bersalaman dengan pengurusan PKNS dengan menyatakan pemain itu sudah sah menjadi milik mereka.


Namun pengurus pasukan, Azmi Adnan enggan mengulas lanjut, sebaliknya mengesahkan satu sidang media akan diadakan hari ini bagi merungkai segala persoalan membabitkan Nazmi.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/02

'Kami akan berjaya'

Posted:

Penyerang Arsenal, Lukas Podolski menegaskan kelab yang disertainya itu pasti akan memenangi pemburuan untuk layak ke saingan Liga Juara-Juara.

Arsenal akan menanti kunjungan Stoke malam ini untuk mengelak daripada meraih keputusan hambar selepas sekadar seri 2-2 ketika bertemu Liverpool.


Keputusan itu menyebabkan skuad kendalian Arsene Wenger menduduki tangga keenam liga, ketinggalan empat mata di belakang Tottenham yang menduduki tangga keempat, tetapi Podolski yakin Arsenal bukan saja mampu memintas Everton dan Tottenham, malah Chelsea yang menduduki tangga ketiga ketika ini.

"Kami perlu bersaing untuk merebut tempat ke Liga Juara-Juara dan inilah fokus utama kami.


"Kami mahukan tempat ketiga liga dan banyak perlawanan perlu dilalui. Kami juga bersaing dalam Piala FA dan Liga Juara-Juara tapi fokus utama adalah Liga Perdana Inggeris.


"Kami mahu menamatkan saingan di tangga pertama tapi kami kehilangan banyak mata pada separuh saingan Liga Perdana dan kini jurangnya agak jauh," katanya.

Arsenal melepaskan gol pertama pada lima perlawanan terakhir Liga Perdana Inggeris, satu fakta yang pasti akan diambil kira oleh Stoke yang sentiasa mencetus masalah buat Gunnners.


Liverpool di depan 2-0 menerusi gol Luis Suarez dan Jordan Henderson sebelum Olivier Giroud dan Theo Walcott menyamakan kedudukan dan Podolski berkata: "Masalah kami pada perlawanan terakhir ialah kami melepaskan gol dan terpaksa bangkit semula.

"Kami perlu bermula dengan baik sejak minit pertama dan menjaringkan gol pertama.


"Namun apabila anda ketinggalan 0-2, anda bangkit dengan penuh bersemangat. Inilah corak permainan kami sejak kebelakangan ini," katanya.


Wenger menyaksikan skuad kendaliannya menjaringkan 10 gol dalam tiga perlawanan terakhir tetapi turut dibolosi lima gol.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/02
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved