Sabtu, 2 Februari 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


'Siapa kenal saya?'

Posted:

"Siapa saya...siapa kenal saya?" tanya wanita warga emas berusia 70-an secara tiba-tiba apabila dia dipercayai hilang ingatan selepas mendapatkan rawatan di Unit Pesakit Luar Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 11 pagi itu, warga emas dikenali sebagai Ah Soi ditemui merayau di sekitar HSA dan gagal mengingati apa-apa berkaitan diri dan tempat tinggalnya.


Menceritakan kejadian, pembantu Khas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Johor Jaya Anthony Lee berkata, gelagat Ah Soi yang tidak tentu arah menyebabkan seorang individu prihatin cuba membantunya.

"Ketika ditanya, Ah Soi langsung tidak dapat mengingati maklumat berkaitan dirinya dan hanya minta dihantar ke taman perumahan di sekitar Johor Jaya.


"Namun selepas dihantar ke situ, Ah Soi langsung tidak mengingati rumahnya walaupun sudah dibawa mengelilingi kawasan berkenaan beberapa jam. Dia juga tidak mengingati ahli keluarganya," katanya.


Menurutnya, bagi menjamin keselamatan Ah Soi, dia dihantar ke Balai Polis Taman Johor Jaya sementara warisnya dikesan.

"Kami dapati Ah Soi datang ke HSA bersendirian. Kami harap waris atau sesiapa yang mengenali wanita ini dapat membantu kami mengesan keluarganya," katanya.


Sementara itu, jurucakap Balai Polis Taman Johor Jaya ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

"Wanita itu dibawa ke sini pada jam 3 petang dan kami masih berusaha mengesan warisnya. "Orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan wanita itu diminta menghubungi talian 07-3534827/4861," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/02
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved