Sabtu, 23 Februari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


'Saya tetap tanding'

Posted:

Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) Datuk Seri Mohd Nadzmi Salleh (gambar) tidak akan menarik diri daripada menjadi calon Presiden Persekutuan Badminton Dunia (BWF), namun beliau tidak menolak kemungkinan salah satu daripada calon dari Asia akan menarik diri selepas ini.

Semalam adalah hari terakhir pencalonan presiden BWF yang akan dipilih dalam Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) Mei depan dan hanya tiga calon, dua dari Asia (Tenggara) Nadzmi dan Justian Suhadinata (Indonesia) serta calon Eropah, Paul Erik Hoyer Larsen (Denmark).


"Pencalonan sudah dibuat dan saya tetap akan bertanding. Ketika ini ada dua wakil dari Asia dan keadaan ini mengundang perpecahan undian di kalangan Asia sehingga membuatkan Eropah mengambil peluang," kata Nadzmi.

Meskipun begitu, Nadzmi tidak menolak kemungkinan salah satu daripada calon Asia menarik diri tetapi beliau tidak menunjukkan tanda-tanda untuk berbuat demikian.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/23

Liverpool tersingkir

Posted:

Juara lima kali Piala Eropah, Liverpool tersingkir daripada kempen Liga Europa menerusi gol jaringan di tempat lawan kepada pasukan dari Russia, Zenit Saint Petersburg meskipun melakar kemenangan 3-1 di Anfield, semalam.

Ketinggalan dua gol dalam perlawanan pertama, Liverpool yang mencari gol pendahuluan begitupun dikejutkan apabila pertahanan mereka, Jamie Carragher gagal menyekat percubaan Hulk sekali gus menjadikan agregat 3-0 buat pasukan pelawat.


Liverpool bagaimanapun bangkit menghasilkan dua gol menerusi Luis Suarez yang kemudian disusuli Joe Allen tetapi belum cukup untuk menyekat Zenit mara ke pusingan ketiga.

Pengurus Liverpool Brendan Rodgers berkata: "Kami mungkin tewas perlawanan malam ini (semalam), tetapi dalam sudut semangat juang dan menyerang kami sebenarnya menang." Di sebalik kegagalan Liverpool, masih ada kelab Inggeris yang terselamat dalam aksi semalam dengan gol jaringan lewat permainan Mousa Dembele membolehkan Tottenham menempatkan diri dalam kelompok 16 pasukan terakhir selepas mencatat kemenangan agregat 3-2 ke atas Lyon biarpun seri 1-1 pada perlawanan pertama.


Spurs yang akan berdepan Inter Milan selepas ini memenangi perlawanan pertama 2-1 namun ketinggalan dalam aksi kedua menerusi jaringan Maxime Gonalons pada minit ke-17 sebelum Dembele menjaringkan gol penyelamat buat kelab London itu.


Sementara itu, gol ketiga Shola Ameobi di Eropah musim ini, melalui sepakan penalti membolehkan Newcastle menang 1-0 ke atas Metalist Kharkiv, selepas kedua-dua pasukan terikat 0-0 di Tyneside minggu lalu.

Kelab Inggeris itu akan bertemu kelab Russia, Anzhi Makhachkala pada pusingan berikutnya.


Dalam perlawanan lain, kelab Russia, Rubin Kazan menyingkirkan juara bertahan Atletico Madrid 2-1 menerusi agregat meskipun Falcao menghadiahkan gol tunggal kemenangan buat kelab Sepanyol itu.

Inter juara Piala Eropah 2010 melepasi halangan menerusi agregat 5-0 selepas mencatat kemenangan 3-0 pada aksi kedua ke atas wakil Romania, Cluj yang beraksi dengan 10 pemain selepas Mario Camora menerima kad merah.


Bintang Colombia, Fredy Guarin menjaringkan dua gol untuk Inter sebelum Marco Benassi menyumbat gol ketiga.


Kelab Jerman, Stuttgart meraih kemenangan 2-0 ke atas Genk di Belgium bagi agregat 3-1 hasil jaringan Arthur Boka dan Christian Gentner.


Kelab Itali, Lazio mengalahkan musuh dari Jerman, Borussia Moenchengladbach 2-0 dengan Antonio Andreva dan Alvaro Gonzalez menghasilkan gol pada babak pertama untuk layak dengan agregat 5-3.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/23
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved