Jumaat, 1 Februari 2013

Harian Metro: Hati


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Hati


Selendang mudah dipadan

Posted:

Perkembangan gaya Muslimah mengikut aliran fesyen semasa memberi idea wanita untuk terus menyerlahkan penampilan menarik.

Menonjolkan pelbagai penampilan santai dengan rona terang, ia sesuai untuk mereka yang mahu bergaya ceria dan segar.

Menerusi rona terang selain penampilan kemas dan anggun dipandang, ia juga sesuai untuk bergaya ketika bersantai.

Asalkan tahu teknik menggabungkan warna yang tidak boleh melebihi tiga rona berbeza dan punya keberanian dalam bergaya, ia sudah cukup

membuatkan penampilan tampak senada.

Begitulah antara trend digayakan dalam satu majlis peragaan bertemakan gaya Muslimah Hijabista diadakan di Universiti Utara Malaysia, Kedah, baru-baru.

Memandangkan kini ramai yang berani menggayakan fesyen tanpa memikirkan gandingan rona, penampilan koleksi tudung daripada Shawls@Ayucinta ini memberi sedikit kelainan.

Jika dulu warna tudung atau selendang perlu sama dengan baju digayakan, arus perubahan fesyen kini menyaksikan kecenderungan menggabungkan rona berlainan.

Bersesuaian dengan konsep diketengahkan, butik secara dalam talian berkenaan turut menghasilkan beberapa jenis selendang terkini termasuk Qaira Printed, Qaira, Paddle dan Dewi.

Pelbagai pilihan selendang diperkenalkannya bukan saja mementingkan keselesaan tetapi memudahkan si pemakai memadankan dengan busana digayakan.

Tambah menarik apabila gaya tudung dan selendang turut menitikberatkan solekan bersesuaian.

Untuk menambah keceriaan, solekan yang sedikit tebal seperti diketengahkan jurusolek daripada NLF Make Up itu banyak memberi penekanan kepada konsep ala Arab.

Solekan yang memberi fokus di bahagian mata dan pemilihan rona gincu itu bertujuan menampilkan olesan wajah yang sempurna di sebalik gaya menawan Muslimah.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/02

Hadiah bertemakan inspirasi hati

Posted:

Tiada yang lebih menggembirakan bagi wanita apabila menerima seutas jam tangan tertera bentuk hati di dalamnya. Pasti perasaan berbunga-bunga apatah lagi menerima daripada insan tersayang.

Meraikan bulan indah tahun ini, Guess melancarkan rekaan mempesonakan jam tangan inspirasi hati sesuai meraikan cinta dan kasih sayang bersama si dia.

Rekaan bertali daripada perak berkilau atau merah berahi, bagi memberikan keceriaan kepada si pemakai. Ilusi jantung dengan bertakhta kristal bersinar memberikan kesan elegan kepada wanita.

Hadir dalam rona memikat kelabu, merah dan keemasan yang pastinya disukai semua golongan usia sama ada wanita bekerjaya atau atau dibawa ke acara kasual.


Ia sesuai diberikan sempena sambutan hari lahir, ulang tahun atau kedatangan Hari Valentine ini.


Semua koleksi inspirasi hati boleh didapati di Kiosk jam Guess, jean dan kedai aksesori seluruh Malaysia bermula Januari 2013 ini pada harga RM499.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/02
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved