Isnin, 25 Mac 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Kaji sambung kontrak F1

Posted:

Sepang: Kerajaan masih mengkaji kemungkinan untuk menyambung kontrak Formula Satu selepas kontrak itu tamat pada 2015, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam.

"Kami akan menimbangnya dengan serius (mengenai pembaharuan kontrak itu) kerana kami perlu meneliti terma dan syarat dan sebagainya...dan kami akan membuat keputusan apabila tiba masanya," katanya selepas perlumbaan Grand Prix Petronas Malaysia 2013 di Litar Sepang.


Najib menegaskan Malaysia mempunyai rekod yang terbukti dalam penganjuran acara bertaraf antarabangsa.

"Penganjuran Formula Satu meletakkan Malaysia di peta dunia. Ia membuktikan Malaysia boleh menganjurkan acara bertaraf antarabangsa yang penting ini. Kami mendapat sokongan daripada masyarakat tempatan dan antarabangsa. Jadi, keseluruhannya adalah positif," katanya.


Mengenai perlumbaan semalam, Najib berkata beliau gembira dengan pencapaian pasukan yang disokong Malaysia, Mercedes AMG Petronas F1 Team, apabila kedua-dua pemandu pasukan itu, Lewis Hamilton dan Nico Rosberg, masing-masing berkesudahan di tempat ketiga dan keempat.


Perlumbaan itu dimenangi pemandu Jerman, Sebastian Vettel dari Red Bull Racing.

Foto

NAJIB melambai kepada penonton di Litar Sepang.

Sementara itu, Pengerusi Sepang International Circuit Sdn Bhd (SIC) Datuk Mokhzani Mahathir berkata pihaknya berkemungkinan besar akan menyambung semula kontrak Formula Satu yang bakal tamat pada 2015.


"Kita kena berbincang dengan pihak SIC, kemudian akan membuat tinjauan terhadap penonton dan pihak penaja...kita akan tengok sama ada pihak penganjur akan meneruskan ataupun tidak.

"Keputusan ini masih belum lagi diambil buat masa sekarang," katanya, sambil menambah sambutan pada tahun ini lebih meriah berbanding tahun lalu walaupun tidak mencapai sasaran awal yang ditetapkan iaitu 90,000 penonton pada hari perlumbaan. - Bernama

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/25

Sri Kasih A cemerlang

Posted:

Seremban: Persefahaman dan gandingan mantap pemain Sri Kasih A membolehkan mereka menewaskan Kilat FC 5-1 untuk menjuarai Kejohanan Futsal 1Malaysia TNB Negeri Sembilan 2013 di Pusat Sukan Paroi, Negeri Sembilan, baru-baru ini.

Kejayaan itu membolehkan Sri Kasih A membawa pulang hadiah piala dan wang tunai RM5,000 manakala Kilat FC, RM3,000 dan piala.


Tempat ketiga diraih Mafiq FC yang menewaskan Saka Biru 4-2 untuk masing-masing membawa pulang RM1,000 dan RM500.

Bagi kategori wanita, pasukan PBNS B muncul juara selepas menang tipis ke atas Kirana FC 3-2 untuk meraih trofi dan RM1,000 manakala Kirana FC, RM800 dan ketiga PBNS A, RM500.


Penyelaras kejohanan, Syahiruddin Anuar berkata, sebanyak 91 pasukan lelaki dan sembilan wanita dari seluruh negeri itu menyertai kejohanan yang julung kali diadakan dengan hadiah keseluruhan RM16,000.


"Kejohanan bertujuan membantu Persatuan Bolasepak Negeri Sembilan (PBNS) mendapatkan pemain berbakat membentuk pasukan futsal negeri," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/25
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved