Isnin, 18 Mac 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Keluarga Kiram ditahan

Posted:

Lahad Datu: Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib mengesahkan anggota keluarga Jamalul Kiram III antara 104 orang yang ditahan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA).

"Anggota keluarga Jamalul Kiram III antara 104 orang yang ditahan mengikut SOSMA," katanya pada sidang media bersama Panglima Medan Tentera Darat, Leftenan Jeneral Datuk Seri Zulkiple Kassim di Felda Sahabat 16, di sini, semalam.

Hamza berkata, pihaknya sedang menyiasat identiti dan latar belakang individu terbabit kerana percaya ada di antara mereka ahli keluarga Jamalul Kiram III yang menabalkan dirinya sendiri sebagai Sultan Sulu dan mengarahkan pencerobohan ke atas kedaulatan Malaysia.

"Mereka yang ditahan berada di sini dipercayai anggota keluarga (Jamalul) Kiram yang menggunakan nama lain...di sini mereka guna nama lain, di Filipina mereka guna nama lain.

Foto

ANGGOTA keselamatan meronda di simpang Sungai Merah dekat Kampung Tanduo dalam Op Daulat, semalam.


"Ini kita sedang siasat," katanya sambil menjelaskan bahawa operasi membanteras pengganas yang menceroboh pantai timur Sabah sejak 12 Februari lalu, bukan hanya tertumpu kepada keluarga Jamalul Kiram.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/18

Ragut nyawa 3 generasi

Posted:

Batu Pahat: "Saya sempat melambai tangan ketika mereka berlima keluar rumah menaiki Perodua Myvi untuk pergi ke Kukup, Pontian, namun tidak menyangka tiga generasi keluarga itu maut dalam kejadian berkenaan," kata Siti Zaida Jamhari, 28, jiran tiga sekeluarga yang maut dalam kemalangan di Kilometer 37, Jalan Kluang-Ayer Hitam berhampiran Kampung Manong, di sini, semalam.

Siti Zaida berkata, dia diberitahu lima sekeluarga itu bercadang pergi Kukup untuk bercuti namun tidak menyangka itu kali terakhir dia melihat mereka.

Dalam kemalangan kira-kira jam 2.55 petang itu, empat maut apabila Perodua Myvi dinaiki lima sekeluarga itu dirempuh sebuah Hyundai Matrix.

Tiga sekeluarga yang maut termasuk wanita mengandung lima bulan, Noraslina Ibrahim, 28, yang duduk di tempat penumpang depan; ibunya Fatimah Yusof, 48, dan dan neneknya Siti Omar, 75, yang duduk di belakang.

Foto

MANGSA yang maut di tempat kejadian.

Foto

KEADAAN kenderaan mangsa yang terbabit dalam kemalangan di Jalan Kluang-Ayer Hitam, semalam.


Pemandu Hyundai Matrix, Sim Kock Hwa, 35, turut maut di lokasi kejadian akibat cedera parah di badan dan kepala.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/18
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved