Sabtu, 23 Mac 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Malang bantu jiran

Posted:

Niat seorang jiran meninjau keadaan satu keluarga yang dirompak enam penjenayah berparang di sebuah taman perumahan di pekan ini bertukar detik mengerikan apabila kepalanya terkena libasan seorang suspek hingga terpaksa menerima tujuh jahitan, kelmarin.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 6 petang, mangsa, Mohd Hisham Kamal, 39, yang terdengar jeritan ahli keluarga itu berlari ke rumah berkenaan sebelum diserang ahli kumpulan penyamun berkenaan dan menyebabkannya menggelupur kesakitan.


Dia sebelum itu terdengar jeritan jirannya, Salmah Khamis, 75, dari arah tingkap bilik belakang memaklumkan rumah disamun enam penjenayah bersenjata terbabit.

Menurut Hisham, ketika kejadian dia yang berada di dalam kereta bersama isteri dan ahli keluarganya terkejut apabila mendengar jeritan wanita berkenaan. "Pada waktu itu, saya baru pulang membeli barang keperluan di Masjid Tanah dan terus menuju ke rumah jiran sebelum melihat seorang lelaki bertopi keledar berdiri sambil memegang sebilah parang.


"Lelaki terbabit kemudian meluru ke arah saya dan melibas parang ke kiri dan kanan kerana tidak mahu saya pergi ke situ. Saya mengundur untuk melarikan diri namun terlanggar sebuah kereta di tepi jalan.


"Sejurus terjatuh, seorang lagi lelaki menuju ke arah saya yang segera mencabut besi pengelap cermin depan sebuah kereta untuk mempertahankan diri. Dua penyamun terbabit seterusnya melarikan diri," katanya ketika ditemui di sini, kelmarin.

Kata beliau, insiden itu turut disaksikan ahli keluarganya yang panik melihat dirinya diserang dua penyamun bersenjata dan dihantar ke Hospital Alor Gajah untuk rawatan lanjut.


Pemilik rumah, Md Yusuf Ahmad, 47, yang menunaikan umrah bersama keluarganya semalam, ketika kejadian dia sedang membuka pintu pagar luar rumah untuk menghantar sedikit makanan kepada jemaah masjid berdekatan sebelum berlepas ke Makkah.

"Tiba-tiba terdengar bunyi enjin tiga motosikal di luar bersama enam lelaki bertopi keledar yang meluru masuk ke dalam rumah.


"Seorang daripada mereka menendang saya hingga terlentang ke lantai sebelum mengarahkan ibu (Salmah) menanggalkan cincin emas dipakai. Mereka kemudian bertindak mengeluarkan parang dan mengacukannya ke leher ahli keluarga dan turut meminta menyerahkan semua barang berharga," katanya ketika ditemui.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/23
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved