Ahad, 3 Mac 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Keasyikan diulit GRO terbantut

Posted:

Cheras: Keasyikan pelanggan diulit pelayan pelanggan (GRO) warga asing di sebuah pusat hiburan di sini, terbantut apabila premis itu diserbu polis dalam Ops Noda, awal pagi semalam.

Sepasukan anggota polis dari Cawangan Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Cheras menyerbu premis itu jam 1 pagi selepas mendapat maklumat awam.


Ketua Polis Daerah Asisten Komisioner Mohan Singh berkata, serbuan dilakukan 10 anggota bersama dua pegawai diketuai Inspektor Zaili Zakaria.

"Kami menahan seorang lelaki dipercayai penjaga kelab itu selain lapan wanita warga China serta lima wanita warga Thailand. Ini serbuan ketiga sejak pusat hiburan itu beroperasi.


"Sebelum ini kami turut mengadakan operasi di kawasan ini tapi di kelab lain dan semua mereka ditahan mengikut Seksyen 55B Akta Imigresen 1959 dan Peraturan 11(7) Peraturan-Peraturan Imigresen 1963," katanya.


Semua mereka dibawa ke IPD Cheras untuk siasatan lanjut.

Foto

ANTARA GRO yang ditahan dalam operasi.

Menurutnya, polis masih mengumpul maklumat daripada semua yang ditahan selain mengalu-alukan maklumat orang ramai bagi membolehkan pihaknya mengekang kegiatan jenayah serta membanteras pusat hiburan yang sering melanggar syarat ditetapkan.


"Operasi seperti itu akan diteruskan dari semasa ke semasa," katanya.

Sementara itu, Zaili yang ditemui ketika serbuan berkata, operasi dilakukan bagi memastikan pusat hiburan mematuhi syarat lesen dengan tidak membenarkan remaja bawah umur mengunjungi premis itu.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/03
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved