Isnin, 1 April 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


FAM tutup mulut

Posted:

Kuala Lumpur: Situasi panas yang melanda Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) berikutan dakwaan Setiausaha Agungnya, Datuk Azzuddin Ahmad mengenai ada komplot dalaman cuba menjatuhkan jurulatih kebangsaan Datuk K Rajagobal yang memaksa Presiden Sultan Ahmad Shah untuk campur tangan.

Sultan Ahmad Shah semalam mengarahkan agar Azzuddin supaya tidak membuat sebarang kenyataan lanjut berhubung perkara itu.


"Saya tidak mahu mengulas lebih panjang mengenai isu itu. Lagipun, baginda (Sultan Ahmad Shah) telah bertitah supaya perkara ini tidak dipanjangkan," katanya.

Dakwaan Azzuddin mengenai kemungkinan ada komplot di kalangan keluarga FAM untuk menyingkirkan Rajagobal disiarkan Arena Metro Sabtu lalu.


Ia satu dakwaan yang agak berat dan sepatutnya disiasat sekiranya ia benar berlaku dan jika tidak, Azzuddin seharusnya bertanggungjawab dengan dakwaannya itu.


Malah kenyataan Setiausaha Agung itu yang dilihat cuba membela Rajagobal dianggap tidak wajar dikeluarkan kerana ditakuti boleh mempengaruhi keputusan Jawatankuasa Tatatertib selepas ini.

Foto

SULTAN AHMAD SHAH (dua dari kanan) bersalaman dengan pemain Harimau Malaya pada perlawanan amal di Stadium Darul Makmur.

Azzuddin mempertahankan kenyataannya itu dan tidak mahu ia disalahtafsirkan oleh mana-mana pihak. "Biarlah tumpuan lebih diutamakan kepada aksi kelayakan Piala Asia 2015 yang mana kita sama-sama memberikan sokongan kepada skuad negara dalam usaha merealisasikan hasrat untuk beraksi di peringkat yang lebih tinggi," tegasnya.


Kedudukan Rajagobal kini goyah apabila beliau bakal dibicarakan di bawah Artikel 88 Statut FAM oleh Jawatankuasa Tatatertib selepas surat pertuduhan dikeluarkan minggu ini. Pengendali negara itu didakwa mengkritik Liga M dengan menyatakan kehadiran pemain import menyebabkan skuad negara ketandusan penyerang semula jadi selepas tewas 1-4 kepada Arab Saudi dalam satu aksi pemanas badan di Stadium Shah Alam, 17 Mac lalu.

Keputusan mengembalikan semula kehadiran pemain import adalah keputusan yang menjadi dasar FAM dan tidak sepatutnya dipertikaikan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/01

Skuad 1Malaysia jagoan KKTB

Posted:

Melaka: Pasukan 1Malaysia muncul juara Kejohanan Futsal Kolej Komuniti Tangga Batu (KKTB) selepas menang 3-1 ke atas Berangan 6 dari Serkam di pentas final yang berlangsung di A Sports Klebang Melaka baru-baru ini.

Kejohanan julung kali dianjurkan kolej terbabit menyaksikan juara dan naib juara lelaki dan wanita meraih wang tunai RM700 dan RM300 serta hadiah iringan.


Tempat ketiga dan ke-4 pula milik pasukan Arena FM dan BB FC dari Bukit Beruang, manakala juara kategori wanita diungguli Judas B selepas mengatasi Judas A , 1-0 di final.

Pengarah KKTB Khairul Anuar Muhamad berkata, sebanyak 20 pasukan lelaki bersaing dan 12 kategori wanita memperaga persembahan terbaik masing-masing.


Katanya, program bertujuan mendekatkan masyarakat bersama pemimpin selain memperkenalkan kolej terbabit kepada umum.


Program dirasmikan Lim Ban Hong mewakili Ahli Dewan Undangan Negeri Klebang Datuk Seet Har Cheow. Turut hadir setiausaha program Nazal Risal.

Beliau berkata, sambutan menggalakan itu memberi input berkesan terhadap peranan KKTB menjadi destinasi pengajian lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM).

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/01
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved