Sabtu, 20 April 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Kejutan positif beregu, Wei Feng

Posted: 19 Apr 2013 12:06 PM PDT

Goh V Shem-Lim Khim Wah makin membara selepas berjaya menempah tempat ke Kejohanan Dunia, apabila mara ke separuh akhir Kejohanan Badminton Asia di Taiwan semalam, diiringi perseorangan lelaki negara, Chong Wei Feng.

Kedua-dua wakil negara ini mengatasi lawan dari China.


V Shem-Khim Wah yang tidak lagi dibelenggu tekanan untuk melayakkan diri ke Kejohanan Dunia beraksi cemerlang untuk membalas dendam ke atas pilihan keempat dari China yang menewaskan mereka di Terbuka Malaysia tahun lalu, Hong Wei-Shen Ye 21-14, 19-21, 21-13.

Kemenangan itu membolehkan mereka melakar sejarah baru selepas beraksi di suku akhir tahun lalu, namun berdepan pilihan utama, Ko Sung Hyun-Lee Yong Dae yang tiga kali mengatasi mereka sebelum ini.


"Kemenangan ini terhasil apabila beraksi tanpa tekanan selepas layak ke Kejohanan Dunia secara merit. Saya sudah berbincang dengan mereka agar terus positif dan bermain penuh keyakinan," kata ketua jurulatih Tan Kim Her.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/20

Lorenzo, Rossi tekad takhluk Litar Austin

Posted: 19 Apr 2013 09:32 AM PDT

Austin, Texas: Dua pelumba Yamaha, Jorge Lorenzo (gambar) dan Valentino Rossi yang membuat permulaan meyakinkan pada perlumbaan pembuka tirai di Qatar akan mencuba sekali lagi menamatkan perlumbaan 1-2 pada perlumbaan sulung MotoGP di Austin.

Lorenzo dari Sepanyol menang perlumbaan pertama di litar Losail, awal bulan ini. Lorenzo berlepas daripada petak utama tiba di garisan penamat diikuti Rossi pada penampilan pertamanya bersama Yamaha sejak meninggalkan Ducati.


"Qatar mengejutkan kami. Permulaan hebat pada musim benar-benar kompetitif," kata Lorenzo selaku juara bertahan. "Perlumbaan pertama untuk musim yang panjang." Perlumbaan Ahad ini adalah perlumbaan pertama di litar baru sepanjang 5.51 kilometer (3.4 batu) dikenali Sirkit Amerika selaku tuan rumah perlumbaan kedua MotoGP 2013.

"Kami perlu menukar cara berfikir," kata Lorenzo. "Kami tiba di litar berbeza bukan saja reka bentuk tetapi permukaan, cuaca dan beberapa keadaan berbeza." Litar itu menjadi sirkit ketiga MotoGP di Amerika Syarikat bersama Laguna Seca dan Indianapolis.


Perlumbaan di Laguna Seca berlangsung pada Julai manakala Indianapolis berlangsung pada Ogos.


"Perlumbaan di Austin pasti tidak mudah tapi podium di Qatar memberikan motivasi tambahan kepada kami." "Reka bentuk trek ini sangat istimewa kerana terdapat sedikit laluan menurun dan mendaki bukit dengan zon membrek pertama yang sangat teknikal," kata Rossi. Lorenzo memiliki kelebihan lima mata di depan Rossi dengan baki 17 daripada 18 perlumbaan.

Lorenzo dan Rossi memiliki kelebihan Ahad ini kerana mereka antara kelompok kecil pelumba diberi kebenaran berada selama tiga hari di sirkit baru itu bulan lalu. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/20
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved