Rabu, 24 April 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Tak rela terlepas mata

Posted: 23 Apr 2013 11:27 AM PDT

Kuantan: FELDA United tidak rela terlepas mata apabila bertandang ke Stadium Darul Makmur, Jumaat ini bertemu Pahang biarpun sedar laluan kelab itu sedikit berliku.

Ia diakui kapten Muhamad Kaironnisam Sahabudin Hussain yang mahukan rakan sepasukan memperkemaskan jentera pasukan untuk menyekat Pahang yang beraksi baik di depan penyokong sendiri.


"Skuad Tok Gajah memiliki kelebihan apabila beraksi di gelanggang mereka tapi kami tidak akan membenarkan mereka meraih sebarang mata biarpun sedar Pahang memiliki pemain mantap.

"Jika semua pemain dapat mempamerkan aksi terbaik dan tidak melakukan kesilapan, kejayaan pasti milik kami," katanya.


Bekas pemain pertahanan kebangsaan itu berkata, perubahan skuad kendalian Dollah Salleh terutama kemasukan dua pemain import baru antara faktor kekuatan mereka.


Namun, dia yakin dengan sokongan rakan sepasukan yang kini memperlihatkan kematangan biarpun tewas 1-2 di tangan Terengganu minggu lalu.

Foto

KAIRONNISAM (kanan) mahu sekat aksi Pahang.

"Saya perhatikan pada pusingan kedua liga, Pahang memiliki kekuatan di semua bahagian terutama dengan kehadiran Matias Conti dan Damion Stewart." Bagaimanapun minggu lalu, Pahang dan FELDA United gagal meraih mata apabila tewas 1-2 kepada Terengganu manakala Pahang tunduk 0-1 di tangan Johor DT.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/24

WARS 15 cipta sejarah

Posted: 23 Apr 2013 11:18 AM PDT

Kuching: Karnival Futsal Milo Hidup Bola 2013 (KFMHB) peringkat Negeri didominasi skuad futsal WARS 15 apabila muncul juara kategori Bawah 12 dan 16 Tahun di Arena Sukan Simpang Tiga, Kuching, baru-baru ini.

Pada final kategori B-12, WARS 15 menang tipis 1-0 ke atas Akademi Kg Tupuns Tengah Wirajaya B manakala kategori B-16, WARS 15 mudah mengetepikan cabaran skuad Shafie Bohari 7732 Juniors, 3-0.


Empat pasukan terbaik masing-masing dua daripada kategori B-12 dan 16 akan ke Kuala Lumpur pada 7 Julai untuk bersaing pada peringkat Grand Final.

WARS 15 turut mencipta sejarah kerana melakar rekod cemerlang  apabila layak ke Grand Final buat kali kelapan berturut-turut sejak KFMHB diperkenalkan pada 2006.


Hadiah kedua-dua kategori disampaikan Eksekutif Pemasaran Sukan, Nestle Products Sdn Bhd Kerwin Lim dan Pengurus Sampling dan Acara, Cawangan Nestle Sarawak, Tony Merril.


Siri ketujuh pada Sabtu ini berlangsung di Masterscaff Indoor, Paka, Dungun, Terengganu. Borang penyertaan boleh diperoleh di semua 14 venue atau layari laman www.syoknyasukan.com dan hubungi Nik Muhd Radzi menerusi talian 019-3519934, Zack 019-9444334.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/24
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved