Rabu, 24 April 2013

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Tergamam zink tercabut

Posted: 23 Apr 2013 12:13 PM PDT

Kuala Lumpur: "Jiran terpaksa dukung dan bawa saya keluar rumah dengan keadaan yang basah kuyup sebab saya tergamam bila zink rumah tercabut satu persatu," kata Muhammad Abdul Rahman, 70.

Muhammad antara tiga penduduk di Kampung Pantai Dalam, di sini, yang rumahnya mengalami kerosakan seperti zink tercabut dan bekalan elektrik terputus akibat hujan lebat dan ribut, petang kelmarin.


Menurut Muhammad, ketika hujan lebat jam 4 petang itu, dia tinggal berseorangan di rumah sebelum dua cucunya pulang dari sekolah.

Warga emas itu berkata, dia hanya duduk diam kerana tidak tahu berbuat apa-apa sebelum jirannya mengetuk pintu rumah dan mendukungnya keluar.


"Saya tergamam kerana terlalu sedih bila melihat keadaan rumah yang sudah dibasahi hujan," katanya yang ditemui di rumahnya selepas Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin melawatnya, malam kelmarin.


Raja Nong Chik turun padang melawat tiga rumah mangsa ribut di Kampung Pantai Dalam serta beberapa rumah yang terbabit di kawasan lain sambil menyampaikan sumbangan daripada Tabung Amal Barisan Nasional (BN) kepada mereka bagi pembersihan rumah.

Foto

RAJA Nong Chik menenangkan Muhammad yang kesedihan.

Beliau yang juga calon BN Parlimen Lembah Pantai sudah menyediakan beberapa perancangan bagi menyelesaikan masalah perparitan yang tidak memuaskan dan tersumbat yang sering menyebabkan air melimpah dalam rumah di kawasan itu ketika hujan lebat.


"Untuk jangka masa panjang, saya akan pastikan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) atau agensi dan syarikat yang terbabit mengkaji dan menyelesaikan masalah perparitan ini," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/04/24
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved