Isnin, 3 Jun 2013

Harian Metro: Rap


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Rap


Advertorial: Rebut Peluang Ke Angkasa Lepas!

Posted: 02 Jun 2013 04:59 AM PDT

Inilah peluang anda! Peluang sekali dalam seumur hidup untuk ke angkasa lepas! Peluang untuk mencipta nama sebagai warga Malaysia kedua ke angkasa lepas! AXE sedang mencari ANDA - baik lelaki atau wanita - yang ingin menjadi antara golongan elit untuk melihat dan merasai sendiri pengalaman di angkasa lepas.

Jika anda berani menyahut cabaran yang dilontarkan AXE ini, cara penyertaannya mudah sahaja. Terlebih dahulu, anda perlu mendaftar untuk memasuki Akademi Angkasa AXE Apollo (AASA) di AXEApollo.com. AASA telah ditubuhkan dengan kerjasama legenda angkasa lepas, Buzz Aldrin.

Kemudian, dapatkan kawan-kawan anda untuk mengundi bagi memastikan anda layak ke Top 15. Selepas itu, anda bersama 14 finalis lain akan diberi beberapa cabaran di mana pemenang keseluruhan akan mara ke pusingan seterusnya di Kem Angkasa Lepas Global AASA, Orlando, Florida, Amerika Syarikat.

Di sini, pemenang akan bersaing dengan kadet-kadet lain dari seluruh dunia untuk menjadi sebahagian daripada krew angkasa antarabangsa AXE. Selain Malaysia, terdapat 59 negara lain yang akan menghantar wakil mereka termasuk Rusia, China, Perancis, Korea Selatan, Kepun, Brazil dan Filipina. Tetapi hanya 1 yang terpilih akan diterbangkan 103km ke udara dengan agensi angkasa antarabangsa, Space Expedition Corporation (SXC).


Pelancaran AXE Apollo ini adalah yang terbesar dan terunggul dalam sejarah 30 tahun jenama AXE. Di arena global, AXE telah menempa kejayaan dengan wangian "segar" dan "maskulin" seperti Anarchy dan Provoke. Kini, giliran AXE Apollo untuk mengubah bau maskulin semula jadi seorang lelaki menjadi lebih sofistikated.


Dalam menghasilkan wangian untuk Apollo, AXE telah bekerjsama dengan perunding wangian terkenal Ann Gottlieb, individu yang bertanggungjawab di sebalik semua wangian AXE selama lebih 20 tahun. Adunan penuh keyakinan AXE Apollo yang terdiri daripada 'clary sage' dengan tambahan keharuman buah-buahan meninggalkan kesan pertama yang segar lagi mengusik jiwa.

Apabila kaum lelaki tampil segak, berbau wangi dan berasa selesa, mereka pastinya lebih berkeyakinan. Ini adalah sebabnya mengapa deodoran semburan badan baru AXE Apollo sesuai dengan keharuman yang segar dan bersih, menggabungkan 'sage' segar dengan 'crisp mandarin' yang nyata dan kayu cendana yang lembut.

Haruman AXE Apollo berciri maskulin klasik dan sofistikated dengan gabungan buah-buahan segar, herba hijau dan berlatarbelakangkan wangian kesturi yang berkrim. Produk-produk AXE Apollo direka untuk membantu lelaki benar-benar kelihatan tampan, rasa yakin dan berbau harum.

Jadi, tunggu apa lagi? Hantarkan penyertaan anda sebelum 31 Julai 2013 kerana tiada yang dapat menandingi seorang angkasawan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/02

Lamaran dalam pesawat

Posted: 02 Jun 2013 04:46 AM PDT

Bunyi paluan gong bergema di Asmara Penchala, Sungai Penchala, Sabtu lalu bagi memaklumkan kedatangan rombongan pihak lelaki untuk meminang si anak dara. Ia juga menandakan permulaan baru dalam episod hidup si cantik manis, Fouziah Gous, 30.

Membawa lima dulang hantaran berbalas tujuh daripada keluarga perempuan, sebentuk cincin emas putih bertatah berlian akhirnya disarungkan ke jari manis Fouziah oleh bakal ibu mentua, Normah Ali. Kini sahlah Fouziah tunangan kepada Md Zhafran Md Yusof, 30.

Hantaran daripada pihak lelaki berupa tepak sirih, kain, manisan, kosmetik dan kamera digital. Balasan daripada Fouziah pula adalah jambangan sirih junjung, kain songket, beg, set wangian, al-Quran, coklat serta buah-buahan.

Pada malam yang berbahagia itu, kejelitaan Fouziah tampak menyerlah menyarungkan busana rekaan Zery Zamry rona kuning air dengan solekan oleh Deqsha.


Lebih 300 tetamu terdiri daripada kedua-dua pihak keluarga hadir merestui bakal pengantin itu tidak lama lagi. Majlis pertunangan yang berlangsung meriah itu berkonsepkan pelamin dalam taman yang digabungkan dengan tema Melayu tradisional.


Memberi lebih makna kepada majlis pertunangan itu, Datuk Dr Hassan Ali yang mewakili keluarga Fouziah sempat menitip kata nasihat kepada Fouziah dan Zhafran serta jemputan mengenai erti sebuah perkahwinan.

Ditemui selepas selesai majlis pertunangan, wajah Fouziah yang tidak lekang dengan senyuman mengucapkan syukur yang tidak terhingga kerana segala persiapan dan atur cara pada malam itu berjalan lancar dengan bantuan keluarga dan juga bakal keluarga mentuanya.

Berkongsi kegembiraannya yang bakal memulakan fasa baru kehidupan bersama Zhafran yang juga seorang usahawan dalam bidang produk kesihatan.

Mereka mula bertemu tahun lepas di sebuah restoran di Bandar Utama selepas diperkenalkan oleh adik kepada kakak ipar Fouziah. Perkenalan rapat mereka hanya selama tiga bulan menerbitkan keserasian hingga mereka tidak ragu-ragu untuk mengakhiri persahabatan itu ke arah yang lebih serius.

Jelas Fouziah dengan terus terang, pada pertemuan pertamanya dengan Zhafran dia kurang berkenan dengan lagak tunangnya itu tetapi dia sedar rezeki, jodoh dan ajal hanya Allah SWT saja yang tahu.

"Siapa sangka daripada rakan perniagaan kami akan berkongsi hidup bersama. Saya langsung tidak menyangka hubungan ini akan membawa kami ke satu fasa yang lebih serius.

"Selama ini setiap kali bertemu, kami hanya berbincang mengenai perniagaan. Suntikan semangat yang sering Zhaf berikan terhadap selok-belok perniagaan membina keyakinan diri saya. Lama-kelamaan daripada berkawan terbit rasa sayang. Mungkin kerana kami satu kepala membuatkan saya dan Zhaf senang serasi. Hubungan kami seperti budak-budak, kami suka ketawa. Ada kalanya kami sendiri tidak percaya yang hubungan ini akan berakhir dengan pernikahan," katanya.

Perkenalan dalam tempoh singkat

Dalam pada itu, pasangan terbabit berharap akan dapat disatukan sebagai suami isteri selepas Aidilfitri ini iaitu September nanti.

"Ikatan pertunangan ini membuatkan saya menjadi lebih tenang, insya-Allah kami memilih untuk disatukan tidak lebih dari tahun ini, mengikut perancangan pada September nanti. Kami tidak mahu lagi menangguhkan perkara yang baik lagipun Zhafran sendiri sudah bersedia dan cukup sempurna sebagai seorang suami di hati saya," katanya.

Zhafran bukan saja ahli perniagaan berjaya malah amat memahami hati seorang wanita. Menariknya, jejaka romantis itu melamar Fouziah dengan membawa bakal suri hidupnya itu menaiki sebuah pesawat ringan mengelilingi bandaraya Kuala Lumpur, kira-kira tiga minggu lalu.

Manakala setibanya di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang, beberapa rakan Zhafran sudah sedia menanti sambil membawa kepingan kad yang tertera perkataan "Will You Marry Me?". Tidak ubah rasanya macam babak dalam sebuah filem.

Tidak bertangguh memberikan persetujuan, seminggu selepas itu menyusul majlis pertunangan mereka yang mendapat restu kedua-dua belah keluarga.

Menurut Zhafran, keputusan melamar seseorang tidak boleh diukur kepada berapa lama tempoh perkenalan itu kerana apa yang penting adalah kualiti dalam perhubungan.

"Berkawan lama belum tentu menjanjikan keserasian, kadang kala makin lama kita berkawan dengan seseorang, semakin kita tidak mengenali pasangan kita. Berbeza hubungan saya dengan Fouziah walaupun hubungan ini terjalin dalam tempoh yang singkat tetapi saya amat menyenanginya.

"Sikapnya yang ceria dan mudah tertawa membuatkan saya tertawan kepadanya. Pemikirannya yang terbuka juga menyebabkan saya berasa selesa untuk berkongsi apa saja cerita dengannya," katanya.

Meskipun Fouziah pelakon terkenal namun sebelum mengenali Fouziah lebih rapat, Zhafran akui tidak begitu mengikuti perkembangan tunangannya itu.

"Saya hanya lebih mengikuti perkembangan seni Fouziah selepas mengenalinya memandangkan saya sendiri sibuk dengan tugas," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/02
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved