Sabtu, 27 Julai 2013

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Dentuman lebih gila

Posted: 26 Jul 2013 10:27 AM PDT

Ipoh: Semakin dilarang, semakin berleluasa. Itu senario peniaga mercun di bandar raya ini apabila galak menjual beberapa mercun jenis baru bagi sambutan Aidilfitri kali ini, termasuk satu daripadanya mempunyai bentuk seperti bom tangan.

Dijual pada harga RM3 hingga RM5 setiap satu mengikut saiz, mercun dipercayai diseludup dari Thailand itu mampu menghasilkan bunyi letupan lima kali ganda lebih kuat berbanding mercun biasa.

Peniaga mercun hanya mahu dikenali sebagai Helmi, 22, berkata mercun bom tangan itu kini antara produk jenis baru mendapat sambutan paling menggalakkan daripada pelanggan.

"Ramai pelanggan suka beli mercun ini kerana bunyi letupannya lima kali lebih kuat berbanding mercun katak, ketupat, bola atau botol. Lagipun, orang suka mercun ini sebab reka bentuknya menyerupai bom tangan," katanya ketika ditemui Harian Metro.

Foto

MERCUN bom tangan dijual secara haram mendapat sambutan hangat.


Katanya, secara umum ada kira-kira 75 jenis mercun di pasaran ketika ini dan 10 daripadanya mercun jenis baru. Antaranya mercun aiskrim, langsuir, osama dan bunga api sate.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/27

Tak tahu isteri, anak mati

Posted: 26 Jul 2013 10:19 AM PDT

Serdang: Seorang lelaki kini koma manakala isteri dan anak tunggalnya terbunuh selepas motosikal ditunggangi mereka bertembung sebuah kenderaan pacuan empat roda di Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan, di sini, malam kelmarin.

Ketika kejadian jam 11.30 malam itu, Muhammad Zulfikri Rusli, 22, bersama isterinya, Siti Norbaiti Hassan, 21, dan anak tunggal mereka, Muhammad Zulhairie Hafiz, berusia dua tahun dalam perjalanan pulang ke rumah yang terletak berhampiran lokasi kejadian.

Bagaimanapun, sebaik tiba di simpang masuk ke Perumahan LP 5, motosikal ditunggangi mangsa bertembung dengan kenderaan pacuan empat roda terbabit menyebabkan Siti Norbaiti mati di tempat kejadian dipercayai akibat digilis.

Muhammad Zulhairie pula sempat dikejarkan ke Hospital Serdang sebelum disahkan meninggal dunia ketika dirawat.

Foto

MOTOSIKAL ditunggang tiga beranak bertembung dengan sebuah pacuan empat roda, kelmarin.


Bapa saudara Muhammad Zulfikri, Rohaizi Hamid, 45, berkata, kejadian berlaku ketika anak saudaranya itu baru menjemput isteri dan anaknya di taska selepas habis kerja syif petang di sebuah kedai serbaneka.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/27
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved