Selasa, 13 September 2011

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Dua ‘merisik’ guna parang

Posted: 12 Sep 2011 12:04 PM PDT

KUALA LUMPUR: Satu majlis merisik bertukar huru-hara apabila dua penjenayah bersenjatakan parang meluru masuk ke dalam rumah dan menyamun wang tunai serta barang kemas dipakai anggota rombongan merisik, selain menetak dua daripada mereka yang cuba melawan.

Kejadian berlaku kira-kira jam 10 malam kelmarin di sebuah rumah di Batu 4, Jalan Gombak, dekat sini, dan nilai keseluruhan barang kemas serta wang tunai yang dilarikan dianggar RM50,000.

Difahamkan, anggota rombongan merisik itu membabitkan ibu, bapa, abang dan kakak serta bakal pengantin lelaki berusia 20 hingga 50 tahun pergi ke rumah bakal pengantin wanita untuk merisik dan menetapkan tarikh perkahwinan
Sumber polis berkata, ketika perbincangan keluarga kedua-dua pihak, dua lelaki berusia 30-an yang bersenjatakan parang meluru ke dalam rumah.

Menurutnya, dua penjenayah itu mengacukan parang dan mengarahkan semua mangsa menyerahkan wang tunai dan barang kemas dipakai.

"Bimbang dicederakan, keluarga kedua-dua bakal pengantin patuh arahan itu dan menyerahkan barang kemas seperti gelang, rantai dan subang kepada suspek.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Komen Anda

Hantar pendapat anda mengenai isu yang dipaparkan dalam artikel ini :

Terima kasih diatas penyertaan anda. Harian Metro berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.
saya amat simpati dengan nasib yang menimpa bakal pengantin, niat adik baik mendirikan rumahtangga, semoga tidak memutuskan hasrat tersebut, biarlah bersederhana tidak mengapa, asalkan niat anda berdua hidup bersama tercapai..IsyaAllah

Mohd

saya suka artikel ini

nur kasih

saya harap agar saya dapat isu semasa yang terkini

MohdAmin

adakan penjenayah yg sama menyamun di Restoran mamak??

pakmattempe

perlu lebih berhati hati dmase akn dtg bg mgelak pkare yg tak diingini..

syahrilganu

Malaysia terlalu tinggi kadar jenayah. Menjadikan seakan-akan Africa Selatan di-Asia.Hukuman yang tegas tiada mengira sasiapa termasok hukuman sebat tidak kurang 20X kapada penjenayah.Ada=kan hukuman mati sasiapa yang di-dapati salah menggunakan asid dalam rompakan.

Haji Mohd Hamzah B.Jimin

bagi pendapat saya,keadaan seperti ini tidak wajar berlaku..Selepas ini kalau nak pergi merisik,jgn bawa wang tunai,cek berpalang adalah sesuai bagi mengelakkan kejadian samun berlaku.

Myz Elly

Moral of the story.. jgn letak hantaran byk2. Atau tulis guna cek je.. tak perlu bawa cash atau emas.

Norzeaty Basirron

SEKRG NI X BLH PAKAI LANGSUNG BARANG EMAS. KAT MANA _MANA ADA PENYAMUN TARBUS. KENA PAKAI AKSESORI JE. TMPAT KENDUARI DAN DLM RMH ORG PUN DI SAMUN. APA NAK JADI DUNIA KINI.X ADA DUIT SANGGUP BUAT APA SAJA.

Norhazana Ahmad

Apa dah jadi dgn tanah meLAYU ,

karim bin ariffin

mulai dr hr nie semua rumbgan merisik x payah bwa wang tunai ke rumah bkl pengantin masuk kn sahaja wang tu kedlm bank.dan x payah nak tayang wang tu pd semua masykt.bila dah terjadi baru nk menyesal dah tak guna.menyusah kn org yg x berkenaan sahaja.

siti salwana bte misman

Jenayah semakin berleluasa. Tak terfikirpun dalam suasana begitupun boleh jadi mangsa. Oleh itu kita perlu sentiasa berwaspada walau apa keadaan, masa dan tempat.

Daud

Manusia semakin hilang kewarasannya...duit dan harta dunia jadi rebutan.Terdesak untuk kemewahan, kesenangan dan keegoan.Tanpa memikirkan kesengsaraan, kepayahan orang lain.Iman semakin nipis....menjadi rakan dan teman syaitan dan iblis....Insaflah!

Ishak BP

Memang tak berhati perut, ini akibatnya kalau terlalu manjakan HARIMAU" ( pendatang asing yg malas berkerja, memang ada ketikanya "harimau" tak bersalah, tetapi walau jinak macamana pun lama kelamaan akan terkam tuan akhirnya...tetapi ini adalah hasil "pelbelajaran" yang diajar oleh kebnyakan "harimau tadi" kepada warga negara tempatan yang dulunya "ada sifat takut" nak lakukan perbuatan yang menyalahi undang2. Apa pun la ni bah kata orang kedah semuanya kena pakai "pengawal keselamatan" nampaknya "harimau" akan terkam tak kira tempat, waktu atau majlis. Sama-sama gua and lu fikir sendiri la....

Salby

Safura reda

Posted: 12 Sep 2011 11:26 AM PDT

KUALA LUMPUR: Anak kepada penyanyi, pelakon dan penggiat teater, Safura Yaacob, Nur Aisyah Mariam, tiga tahun meninggal dunia semalam selepas Maghrib kerana demam berpanjangan sejak tiga hari lalu.

Anak ketiga kepada penyanyi yang popular menerusi lagu Sedalam Mana Cintamu itu adalah anak sulung hasil perkahwinannya dengan Sharonizam Noor juga seorang pelakon.

Safura ketika dihubungi berada di Hospital Ampang Puteri sedang menunggu jenazah anaknya dimandikan sempat menyatakan rasa hibanya kerana kehilangan anak secara tiba-tiba.

"Saya tidak tahu dan tidak mampu berfikir ketika itu kerana semuanya mengejut. Apapun saya menyifatkan kehilangan Mariam adalah ketentuan dan suratan buat saya sekeluarga. Saya terima walaupun hakikatnya begitu pedih untuk ditelan.


"Saya memang tidak tahu punca kematiannya kerana apa yang saya tahu, anak saya demam dan badannya panas sejak tiga hari lalu. Lantas Mariam saya hantarkan ke Hospital Ampang Puteri, namun ketika itu doktor hanya mengklasifikasikan demam biasa. Peliknya selepas pulang dan mengambil beberapa ubat yang diberi, suhu badannya tidak menurun.


"Justeru petang tadi selepas beberapa hari suhu badannya masih sama malah lebih teruk, saya bawa sekali lagi Mariam ke hospital yang sama petang semalam. Namun selepas beberapa jam dirawat, doktor mengesahkan Mariam sudah meninggal dunia dan tidak dapat diselamatkan.

"Jadi saya memang tidak tahu untuk menjelaskan bagaimana," katanya yang tidak mampu memberi kenyataan lanjut kerana tidak mampu menahan perasaan sebak.

Safura ketika dihubungi berada di hospital bagi menunggu jenazah anaknya dimandikan sebelum dibawa pulang ke kediamannya di Ampang. Jenazah Mariam akan dikebumikan hari ini sebelum Zuhur.

Hasil perkahwinan Safura sebelum ini, dia dikurniakan dua anak, Nurul Natasha 17 dan Muhammad Daniel Khaqim 11. Bersama suami sekarang, Sharonizam Noor, pelakon itu dikurniakan dua anak Nur Aisyah Mariam dan Yusoff Firdaus yang masih berusia setahun.

Malah Safura yang pernah tampil bersahaja menerusi teater Ronggeng Rokiah dan Terima Kasih Cinta kini sedang sarat mengandung lima bulan.

Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved