Selasa, 13 September 2011

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Pasangan zina 5 tahun gemar rakam aksi seks

Posted: 12 Sep 2011 10:17 AM PDT

GRIK: Seorang wanita menangis sambil merayu supaya dibenarkan masuk semula ke dalam bilik tidur teman lelakinya bagi membolehkan dia memakai semula seluar dalam sejurus diberkas pegawai pencegah maksiat, pagi kelmarin.

Permintaan itu dipenuhi pegawai agama Islam daerah Grik, di sini, apabila mendapati wanita terbabit dalam keadaan 'mengghairahkan' kerana hanya memakai seluar ketat nipis.

Wanita berusia 21 tahun dan kekasihnya 26 tahun sekali lagi mengejutkan pihak berkuasa apabila mengaku melakukan zina sejak lima tahun lalu selain gemar merakamkan aksi seks haram menggunakan telefon bimbit.

Mereka yang berasal dari kampung berlainan di pinggir pekan ini membuat pengakuan itu sejurus ditahan penguat kuasa pada jam 10 pagi kelmarin ketika memadu asmara dalam sebuah bilik di rumah kongsi di sini.


Penolong Penguat Kuasa Pejabat Agama Daerah Grik, Mohd Jonid Abdul Syukor berkata, enam pegawainya dibantu dua anggota Rela menyerbu rumah berkenaan selepas menerima maklumat orang awam mengenai perlakuan pasangan itu.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Empat beradik terabai 8 bulan

Posted: 12 Sep 2011 10:12 AM PDT

KUALA LUMPUR: "Luluh hati saya apabila melihat cucu yang ditinggalkan bersendirian di rumah tanpa makanan dan keperluan lain. Tak sangka menantu meninggalkan mereka dalam keadaan begini tanpa pengawasan sejak lapan bulan lalu ketika ibu mereka keluar bekerja. Mujur tiada apa berlaku," kata S Ponusamy.

Datuk berusia 59 tahun itu bukan saja tidak percaya melihat apa yang berlaku ke atas cucunya, malah sukar menerima hakikat pada usia lima tahun, dua daripada kanak-kanak berkenaan ditinggalkan bersendirian dan menjaga adiknya berusia lima bulan di rumah mereka di Projek perumahan Rakyat (PPR) Desa Rajang.


Katanya, hanya tuhan yang tahu isi hatinya ketika melihat keadaan rumah terbabit dengan dua beradik itu tinggal di dalam persekitaran kotor selain tiada elektrik selepas dipotong akibat tidak mampu membayar bil tertunggak sejak setahun lalu.

Ponusamy berkata, anak dan menantunya itu tinggal di PPR berkenaan sejak empat tahun lalu dan segalanya bermula baik sehingga menantunya yang berusia 31 tahun mengabaikan tanggungjawab terhadap keluarga dan tidak pulang ke rumah mengakibatkan anaknya keluar mencari kerja.


"Akibatnya, keempat-empat cucu saya berusia lima bulan hingga 10 tahun dibiarkan bersendirian di rumah tanpa pengawasan. Malah, ketika saya sampai untuk menjenguk ke rumah itu, mereka tidak disediakan makanan atau minuman, hanya sebotol susu untuk cucu saya yang bongsu.


"Keadaan di dalam rumah kotor menyebabkan saya terfikir soal kesihatan mereka. Namun, saya tidak mampu berbuat apa-apa kerana kurang sihat selain tidak mempunyai pendapatan tetap," katanya ketika ditemui selepas menerima kunjungan Ketua MIC bahagian Setiawangsa, S Rajah dan Timbalan Pengerusi Penduduk perumahan itu, Indra Shahril Abdul Rahman di rumahnya, semalam.

Kehidupan yang menghimpit keluarga itu menyebabkan cucu sulung Ponusamy bersekolah setakat tahun dua di Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Jalan Fletcher sebelum berhenti manakala adiknya yang sepatutnya memasuki alam persekolahan tahun ini juga terkandas.


Kesusahan mereka tidak terhenti setakat itu kerana menanggung tunggakan bayaran perumahan terbabit kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) berjumlah hampir RM3,000 selain bil elektrik RM2,000 mengakibatkan ibu kanak-kanak terbabit nekad meninggalkan mereka di rumah untuk mencari kerja.

Sementara itu, Rajah berkata, MIC Setiawangsa akan membawa masalah keluarga berkenaan kepada pihak berwajib bagi membantu mereka mendapatkan bantuan sewajarnya memandangkan keadaan begitu daif serta keperluan mendesak termasuk kemungkinan berdepan masalah kesihatan.

Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved