Isnin, 31 Disember 2012

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Faizal disambar

Posted: 30 Dec 2012 08:15 AM PST

IMPIAN Faizal Saari untuk beraksi di luar negara tercapai akhirnya selepas penyerang skuad hoki negara berusia 21 tahun itu disambar oleh kelab Mumbai Magicians untuk beraksi dalam Liga Hoki India (HIL) yang bakal berlangsung selama sebulan bermula 16 Januari depan.

Kali pertama dianjurkan, HIL menyaksikan penampilan ramai pemain berstatus bintang dari seluruh dunia yang dipilih untuk beraksi bersama lima kelab yang bakal bersaing dalam liga itu.


Selain Faizal, penjaga gawang negara, S Kumar juga terpilih untuk beraksi dengan kelab Uttar Pradesh Wizards.

Apa yang menarik kedua-duanya bakal menerima gaji cukup lumayan dalam tempoh singkat itu dengan Faizal ditawarkan gaji sebanyak AS$26,000 (RM79,560) sementara Kumar pula AS$15,000 (RM45,900).


Jumlah itu difahamkan lebih besar berbanding gaji diterima oleh pemain negara yang beraksi di Liga Hoki Malaysia (LHM).


"Inilah impian yang saya nantikan sejak dulu lagi iaitu untuk beraksi di luar negara. Saya memang mahu belajar sesuatu yang baru selain daripada beraksi di liga Malaysia.

"Sudah tentu saya gembira kerana terpilih untuk beraksi di HIL sebab bukan mudah untuk menempatkan diri di liga yang juga disertai ramai pemain hebat.


"Bagi saya wang bukan soal utama tapi seperti yang saya katakan tadi, kesempatan ini akan saya gunakan sebaik-baiknya untuk menimba pengalaman baru," katanya yang mengesahkan menerima gaji lumayan itu.

Jelas Faizal, dia mungkin akan berangkat ke India pada 8 Januari kerana jurulatih kelabnya itu mahu menemui pemain hari berikutnya.


Faizal yang sering menjadi tonggak utama skuad negara, sebelum ini pernah menimba pengalaman di liga Australia bersama kelab Southern Hotshots tetapi dia tidak dapat menyertai satu musim penuh berikutan masalah visa.


Pemain kelahiran Terengganu itu kemudiannya menerima tawaran untuk beraksi bersama kelab Sepanyol, Athletic Terassa Club sekitar Julai lalu, tetapi dia terpaksa menolaknya kerana khidmatnya lebih ditagih skuad negara menghadapi saingan Cabaran Juara-Juara 1 di Quilmes, Argentina November lalu.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/30



Permulaan sempurna

Posted: 30 Dec 2012 08:11 AM PST

ABU DHABI: Novak Djokovic memulakan musim dengan sempurna apabila menundukkan Nicolas Almagro 6-7 (4/7), 6-3, 6-4 pada final kejohanan pertunjukan, Kejohanan Mubadala, awal pagi semalam.

Djokovic tampil penuh bertenaga pada perlawanan separuh akhir Jumaat lalu apabila dia membenam pemain nombor lima dunia, David Ferrer dalam straight set, manakala Almagro, pengganti saat akhir Rafael Nadal yang menarik diri kerana kecederaan, dipaksa bertungkus-lumus oleh Janko Tipsarevic.


Namun pemain Sepanyol itu menamatkan set pertama 7/4 menerusi tie-break, dengan Djokovic, pemenang tahun lalu, ada ketikanya kelihatan tidak bermaya.

Pemain nombor satu dunia itu bagaimanapun segera bangkit dan dia mematahkan servis Almagro bagi memulakan set kedua, namun dia gagal menjadikan kedudukan 2-0 apabila Almagro merampas semula servisnya.


Satu 'double-fault' daripada pemain Sepanyol itu membolehkan pemain Serbia itu kembali di depan dan kali ini dia berjaya mengekang lawan dan memenangi set kedua.


Set penentuan berlanjutan hingga permainan ke-10 apabila Almagro melakukan tiga kesilapan servis berturut-turut sekali gus menghadiahkan Djokovic kemenangan.

"Ia satu lagi pengalaman fantastik buat saya beraksi di Abu Dhabi. Ini satu kejohanan yang amat bagus, anda sering berdepan perlawanan hebat, yang sukar menentang lawan hebat, begitu juga penonton yang ramai," kata Djokovic.


Almagro berkata: "Saya gembira beraksi di sini dan berterima kasih kepada penganjur kerana memanggil saya pada saat akhir kerana ia sesuatu yang mengagumkan untuk berada di sini." Perlawanan bagi tempat ketiga-keempat dimenangi pemain Sepanyol, Ferrer apabila dia mengalahkan Tipsarevic dari Serbia 7-6 (7/4), 6-2.

Semua empat pemain akan menuju ke Australia untuk melengkapkan persiapan mereka menghadapi Terbuka Australia yang bermula 14 Januari ini di Melbourne dengan Djokovic adalah juara bertahan. - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/30



Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved