Jumaat, 21 Disember 2012

Harian Metro: BeritaUtama


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: BeritaUtama


Bas kilang bawa 17 pekerja terbabas

Posted: 20 Dec 2012 08:24 PM PST

NIBONG TEBAL: Dua maut, sementara dua parah selepas bas yang membawa 17 pekerja kilang terbabas dalam satu kejadian di kilometer 150.6 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) arah utara berhampiran susur keluar Bukit Tambun, di sini, awal pagi tadi.

Kejadian kira-kira jam 6.30 pagi itu turut membabitkan sebuah kereta Proton Satria, dipercayai dipandu seorang anggota polis.

Difahamkan, kejadian berlaku ketika bas yang dalam perjalanan dari Batu Kurau, Perak itu cuba memasuki lorong kiri lebuh raya sebelum hilang kawalan lalu merempuh kereta yang bergerak seiring di lorong kiri.

Akibatnya, kedua-dua kenderaan terbabas dengan bas terbalik ke kawasan semak di kiri lebuh raya.


Mangsa yang maut dikenal pasti sebagai Nurul Nadirah Sudin, 18, dari Taiping, Perak dan Samsiah Hasan, 22, dari Batu Kurau, Perak.


Pemandu kereta berusia 21 tahun dan pemandu bas berusia 30-an serta pekerja kilang lain hanya mengalami cedera ringan.

Semua mangsa dibawa ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) untuk rawatan lanjut.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/21



4 kali gugur zuriat haram

Posted: 20 Dec 2012 01:18 PM PST

SHAH ALAM: Tidak mahu terus bergelumang dengan dosa, seorang ibu tunggal tiga anak yang menjadi wanita simpanan seorang pegawai kerajaan selama hampir 11 tahun, rela berdepan hukuman apabila menyerah diri di Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), di sini, kelmarin.

Wanita berusia 40-an itu mengaku sudah empat kali menggugurkan kandungan hasil hubungan haram itu, namun kini insaf selepas menyedari kekasih gelapnya itu hanya menjadikannya alat pemuas nafsu.

Malah, dia yang mahu dikenali sebagai Ros berkata, lelaki itu sering memukulnya hingga hidungnya patah akibat dipijak dan wangnya juga dikikis sehingga puluhan ribu ringgit termasuk untuk membeli kereta.

Menurut Ros, penyesalannya semakin mendalam selepas anak lelaki yang berusia 10 tahun mengetahui perhubungan terlarangnya itu dan menasihatkannya meninggalkan lelaki terbabit.


"Tambahan pula, kini lelaki itu sudah meninggalkan saya dan menjalin hubungan dengan perempuan lain. Jadi, terbukti dia bukan mahu menjadikan saya isteri keduanya seperti dijanjikan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/21



Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved