Ahad, 9 Disember 2012

Harian Metro: Setempat


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Setempat


Sembur cat

Posted: 08 Dec 2012 04:45 AM PST

KAJANG: Dua kamera Sistem Penguatkuasa Automatik (AES) yang dipasang di Kilometer (KM) 301.5 Lebuhraya Utara- Selatan arah Bangi menuju Kajang, di sini, disembur cat merah, dipercayai angkara sabotaj, semalam.

Pihak berkuasa percaya kejadian dilakukan sekumpulan individu antara jam 12 tengah malam hingga 6 pagi.


Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab ketika dihubungi berkata, pihaknya hanya dimaklumkan mengenai kejadian itu jam 2.30 petang semalam.

Menurutnya, ketika rondaan terakhir di kawasan berkenaan jam 8 malam kelmarin, kamera AES itu berada dalam keadaan baik.


"Saya percaya ada pihak hendak mensabotaj kerana seperti diketahui umum, ada individu tidak berpuas hati dengan pemasangan kamera AES," katanya.


Ab Rashid bagaimanapun berkata, sehingga kini pihaknya belum menerima laporan daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mahupun mana-mana pihak berkaitan.

Ditanya mengenai keberkesanan pemasangan kamera AES di kawasan itu, Ab Rashid berkata, sejak dipasang, tiada kemalangan dilaporkan berlaku di situ.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/09



Sorok di rumah saudara

Posted: 08 Dec 2012 04:08 AM PST

SHAH ALAM: Polis masih mengesan bapa tiri kepada seorang remaja perempuan berusia 14 tahun yang dirogol lebih 20 kali sejak setahun lalu.

Difahamkan, suspek berusia 45 tahun itu kini dipercayai bersembunyi di sebuah rumah milik ahli keluarganya di Kapar, Klang, selepas menyedari dirinya menjadi buruan polis.


Polis akan mengumpul maklumat untuk mendapatkan alamat lengkap rumah berkenaan bagi membolehkan suspek ditahan dalam masa terdekat.

Sebelum ini, suspek melarikan diri menggunakan motosikal jenis Yamaha LC selepas mengetahui isteri dan mangsa membuat laporan polis.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/09



Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved