Khamis, 3 Januari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Strategi baru Savio hadapi aksi LTdL

Posted: 02 Jan 2013 09:24 AM PST

PENGURUS legenda dunia berbasikal, Gianni Savio yang membimbing Androni-Venezuela sedar berdepan tugas sukar mempertahankan trofi juara keseluruhan Le Tour de Langkawi (LTdL) 2013 apabila kehilangan tiga tonggak yang membantu mereka merangkul gelaran itu.

Namun pada masa sama, beliau menegaskan kehadiran mereka di bumi Malaysia bukan untuk melancong.


Androni-Venezuela kini tampil tanpa Jose Serpa, Jose Rujano dan Jonathan Monsalve yang sudah berpindah ke pasukan lain dan walaupun Monsalve bakal kembali ke Malaysia bersama pasukan baru, Vini Fantini, pasukan berpangkalan di Itali ini tetap memiliki senjata baru. "Kami akan mencipta sesuatu yang baru," janji Savio yang sedar pasukannya tidak akan menurunkan pelumba pilihan untuk bersaing dalam klasifikasi keseluruhan dan berentap dengan pelumba handalan seperti Pierre Rolland dari Europcar dan wakil Orica-GreenEdge, Cameron Meyer. "Kami akan memberi peluang kepada dua pelumba profesional muda dari Itali, Diego Rosa yang memenangi peringkat sukar Giro Bio tahun lalu bagi menjalankan tugas sebagai pelumba pendaki.

"Patrick Facchini yang mengumpul lapan kemenangan dan dipilih sebagai Pelumba Elit Terbaik Tuttobici Oscar turut menggalas tugas pelumba penting dalam pasukan ini. "Walaupun berkayuh sebagai pelumba pembantu sebelum ini, Carlos Ochoa dan Jackson Rodriguez akan mempunyai lebih kebebasan kali ini dan kami juga memiliki pelumba ketiga, juara kebangsaan ujian masa Venezuela, Tomas Gil. Pelumba keenam kami adalah Omar Bertazzo yang bertindak sebagai pelumba pecut." "Kami bukan datang dengan matlamat memenangi gelaran individu keseluruhan seperti ketika memiliki Serpa, Rujano dan Monsalve beberapa tahun lalu tapi kami akan cuba mencipta beberapa kejutan. Walaupun dengan pelumba kurang terkenal, kami mampu memberi impak dalam jelajah ini," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/03



Persepolis, Slovakia mara

Posted: 02 Jan 2013 09:24 AM PST

SLOVAKIA dan Persepolis dari Iran menyambar dua tiket Kumpulan B ke separuh akhir bola sepak Piala Antarabangsa Frenz 2012 selepas melakar kemenangan bergaya ke atas lawan masing-masing di dua gelanggang berbeza, malam tadi.

Di Stadium Inspen, Bangi, Slovakia menang selesa 5-0 ke atas kelab dari Thailand, Chonburi FC untuk muncul juara kumpulan, memintas Persepolis dengan kelebihan satu gol walaupun terikat enam mata.


Persepolis yang muncul naib juara menang 2-1 ke atas Frenz United Indonesia di Stadium Petaling Jaya (MBPJ).

Pada separuh akhir esok, Slovakia akan menentang naib juara Kumpulan A, Frenz United Malaysia manakala Persepolis berdepan anak buah S Balachandran, B-15 Malaysia.


Kedua-dua perlawanan akan berlangsung di Stadium MBPJ pada jam 4 petang dan 8.30 malam.


Persepolis yang ketinggalan 0-1 seawal minit kelima kepada Frenz United Indonesia hasil jaringan Manes Novan Rianto, bangkit dengan dua gol Vahid Aftari, pada minit ke-34 dan 36 sebelum Reza Karimipiraghoom mengukuhkan kedudukan pada lewat permainan separuh masa kedua.

Perlawanan ini juga menyaksikan dua pemain Indonesia, Hendra Putra Satriya muncul pemain pertama dilayangkan kad merah kejohanan yang bermula 28 Disember lalu dan diikuti Reva Adi Putra.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/03



Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved