Sabtu, 5 Januari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Hodak sasar empat piala

Posted: 04 Jan 2013 09:40 AM PST

GELARAN juara tiga trofi yang diraih musim lalu nyata belum memberi kepuasan kepada pengendali Kelantan, Bojan Hodak.

Sebaliknya, pengendali dari Croatia itu sangat bernafsu untuk melihat anak buahnya mengecewakan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pada Perlawanan Sumbangsih bagi merebut Piala Sultan Haji Ahmad Shah, malam ini.


Ia bagi memenuhi sasarannya meraih empat piala musim ini sekali gus mencipta sejarah muncul pasukan pertama menyapu bersih semua piala yang dipertandingkan.

"Saya dimaklumkan di Malaysia belum pernah ada pasukan memenangi semua empat piala dalam semusim.


"Sebab itu saya harap kami dapat memenangi saingan pertama ini selain mempertahankan tiga piala dimenangi musim lalu dan akhirnya cuba untuk mencipta sejarah," katanya pada sidang media semalam.


Bojan akui kehilangan enam pemain utama yang berhijrah ke pasukan lain musim ini sedikit sebanyak menuntutnya untuk melakukan perubahan taktikal.

"Tanpa (Muhammed) Ghaddar dan Mat Yo (Norshahrul Idlan Talaha), saya terpaksa melakukan sedikit rombakan taktikal.


"ATM bagus. Mereka mungkin tidak pernah menewaskan kami ketika bertemu tiga kali musim lalu tapi kami juga tidak mudah untuk menewaskan mereka." Bukan sekadar jentera serangan saja memeningkan kepala Bojan, malah ketiadaan penjaga gawang utama, Khairul Fahmi Che Mat yang terikat dengan jadual persandingannya hari ini menuntutnya melakukan pilihan tepat siapakah antara dua penjaga gawang sedia ada yang akan diturunkan.

"Saya hanya akan membuat keputusan selepas sesi latihan malam ini (semalam)."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/05



Benitez enggan kecundang lagi

Posted: 04 Jan 2013 09:31 AM PST

SOUTHAMPTON: Rafael Benitez mengaku pertembungan Chelsea dan Southampton pada pusingan ketiga Piala FA amat penting berikutan kekalahan mengejut mereka di tangan QPR dalam Liga Perdana.

Benitez akur kekalahan 0-1 di gelanggang sendiri Rabu lalu di tangan kelab tercorot liga itu menyebabkan Blues kini ketinggalan 14 mata di belakang Manchester United memaksa mereka mencipta rentetan kemenangan menakjubkan untuk menjuarai Liga Perdana.


Impian Chelsea di Eropah kini bergantung kepada Liga Europa susulan kegagalan peringkat kumpulan Liga Juara-Juara dan sebelum bertemu Swansea pada separuh akhir Piala Liga minggu depan, Benitez sedar Blues tidak boleh menerima kejutan lagi di St Mary's, malam ini.

Rekod kelab barat London itu dalam Piala FA amat mengagumkan, tiga kejuaraan dalam empat tahun terakhir termasuk kejayaan musim lalu ke atas Liverpool.


Selepas musim bermasalah, tambahan trofi di Wembley, Mei ini pasti disambut baik dan sekurang-kurangnya mengesahkan dakwaan Benitez beliau boleh memulihkan pasukan itu selepas dilantik sebagai pengurus sementara menggantikan Roberto Di Matteo.


Halangan pertama ditempuhi mereka adalah pasukan Southampton yang semakin meningkat dan kini terkeluar daripada zon penyingkiran Liga Perdana menerusi perbezaan gol selepas permulaan buruk musim ini.

Chelsea sepatutnya diperkuat dengan kembalinya Juan Mata, Ramires, Ashley Cole dan Eden Hazard dalam kesebelasan utama, selepas mereka memanaskan bangku pemain simpanan menentang QPR.


Benitez tidak menyesal dengan keputusan itu dan mendakwa pemain keletihan selepas jadual padat sepanjang Disember termasuk berkunjung ke Jepun bagi menyertai Piala Kelab Dunia.

"Ia sukar, terutamanya bagi kami apabila bermain banyak perlawanan dengan beberapa pemain," kata Benitez.


"Kami perlu menanganinya dan kadang kala jika salah menguruskannya, saya boleh kata ia satu kesilapan. Tapi saya perlu cuba menanganinya." - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/05



Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved