Khamis, 28 Februari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Sengaja persia peluang

Posted:

Kuala Lumpur: Jurulatih skuad Bawah 23 Tahun negara (B-23), Ong Kim Swee melahirkan rasa tidak puas hati terhadap prestasi anak buahnya selepas mensia-siakan peluang melakar kemenangan apabila membenarkan Laos bangkit mengikat kedudukan 3-3 pada aksi persahabatan di Vientiane, kelmarin.

Selepas mendahului 3-1, skuad muda negara melakukan kesilapan hingga memberi ruang kepada Laos yang dibarisi pemain senior menyumbat dua gol dalam tempoh lima minit terakhir.


Biarpun mengaku prestasi pemain lebih baik berbanding ketika seri dengan Myanmar 0-0 dalam satu lagi aksi persahabatan minggu lalu, Kim Swee nyata kurang senang dengan keputusan diraih di Vientiane kali ini.

"Kita bermain lebih baik berbanding menentang Myanmar tapi selepas mendahului 3-1, kita gagal mengawal keadaan hingga dibolosi dua gol dalam lima minit terakhir menerusi sepakan penalti dan kesilapan pemain mengeluarkan bola.


"Saya mahu semua pemain khususnya pemain baru lebih matang apabila berada dalam tekanan. Saya memang belum puas hati dengan prestasi keseluruhan pasukan," katanya ketika dihubungi Arena Metro di Vientiane semalam.


Pada perlawanan itu, gol skuad negara disumbang A Thamil Arasu, Rozaimi Abd Rahman dan Muhammad Nurridzuan Abu Hassan.

Foto

ROZAIMI (kiri) berjaya jaring satu gol.

Skuad kendalian Kim Swee kembali ke tanah air malam semalam dan akan berlatih seperti biasa sebelum berlepas ke Slovakia bagi sesi latihan dan perlawanan bermula 15 Mac sebagai persiapan menghadapi misi mempertahankan pingat emas Sukan SEA Myanmar hujung tahun ini.


Sementara itu, Kim Swee mengesahkan masih belum ada kata putus mengenai kontrak dua pemain Harimau Muda A, Wan Zack Haikal Wan Noor dan Wan Zaharulnizam Zakaria bersama Ryukyu FC meskipun wakil kelab divisyen tiga Jepun itu datang ke Laos untuk mengadakan perbincangan.

"Hasil perbincangan dengan wakil kelab itu nampak positif tapi keputusan akhir hanya diketahui selepas satu lagi perbincangan pada 11 Mac ini."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/28

'Sedia anjur lagi tahun depan'

Posted:

Kuching: Sambutan yang cukup menggalakkan pada saingan Karnival Futsal Harian Metro di Kuching, Sarawak hujung minggu lalu mendorong penganjur untuk menganjurkannya lagi pada masa akan datang.

Pengarang Kumpulan Harian Metro, Datuk Mustapa Omar berkata, sambutan diterima membuktikan rakyat Sarawak sangat menyokong karnival yang kali pertama dibawa ke negeri Bumi Kenyalang itu selepas tujuh tahun berlangsung di Semenanjung.


"Kami terpaksa menolak permohonan selepas tamat tarikh tutup pada 15 Februari lalu kerana mahu memastikan perjalanan karnival ini berjalan dengan lancar.

"Situasi itu menunjukkan jumlah penyertaan melebihi sasaran ditetapkan dan ia benar-benar menggembirakan kami.


"Kualiti permainan yang dipamerkan juga amat menarik sekali gus membuktikan rakyat Sarawak juga mempunyai bakat dan skil cukup tinggi dalam sukan futsal," katanya.


Jelas beliau, Karnival Futsal Harian Metro tidak mustahil menjadi acara tahunan di Sarawak sekiranya mendapat sokongan tajaan yang kukuh.

"Kami memang berhasrat untuk terus menganjurkannya pada masa depan tetapi terpulang juga kepada sokongan penajaan.


"Jelas sekali rakyat Sarawak sangat menyokong penganjuran karnival ini dan kami yakin sambutan lebih hebat pasti diterima sekiranya kami terus menganjurkannya selepas ini." Karnival Futsal Harian Metro edisi Sarawak yang berlangsung hujung minggu lalu mencatat sejarah apabila sebanyak 193 pasukan daripada tiga kategori iaitu Terbuka Lelaki, Wanita dan Remaja Bawah 17 mengambil bahagian, melebihi jumlah disasar penganjur.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/28
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved