Isnin, 4 Februari 2013

Harian Metro: Arena


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Harian Metro: Arena


Nazmi sudah 'turun darjat'

Posted:

Kuala Lumpur: Keputusan mengejut bekas pemain SC Beira Mar, Nazmi Faiz Mansor kembali ke Malaysia tanpa penjelasan kukuh, mengundang rasa kecewa dua bekas pemain negara yang pernah berkelana di luar negara.

Mohd Fadzli Saari serta Juzaili Samion yang pernah beraksi di kelab Jerman, SV Wehen pada awal 2000 dan kini menghabiskan sisa-sisa karier mereka dengan beraksi di kancah Liga Malaysia, jelas tidak bersetuju dengan keputusan pemain berusia 19 tahun itu.


Bagi Mohd Fadzli yang kini beraksi bersama Sime Darby FC, jika benar Nazmi mengambil keputusan sendiri untuk pulang ke Malaysia, ia bukanlah keputusan tepat.

"Saya tidak pasti apa alasan sebenar Nazmi, tetapi berdasarkan laporan media, dia sendiri yang buat keputusan untuk pulang dan mungkin itu keputusan yang terbaik baginya.


"Tapi, bagi saya (keputusan Nazmi) itu merugikan kerana dia sudah dapat peluang dan difahamkan mengikat kontrak tiga tahun. Dia baru beberapa bulan di sana dan banyak lagi yang boleh dipelajari jika terus kekal.


"Tidak kisah jika tidak dapat beraksi dalam pasukan utama, asalkan dia mendapat latihan dan pengalaman yang saya anggap cukup berharga kerana tidak akan diperoleh di sini. Peluang itu pasti akan datang, tapi segala-galanya memerlukan kesabaran.

Foto

NAZMI ketika menandatangani kontrak bersama kelab Portugal.

"Saya pernah saksikan sendiri dia bermain dan secara jujur, saya memang mengagumi Nazmi kerana bakatnya cukup luar biasa. Saya yakin satu hari nanti dia pasti menyerlah," katanya.


Bagi Juzaili, dia bersetuju dengan pendapat jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee yang kecewa dan kurang bermotivasi untuk menghantar pemain muda beraksi ke luar negara bagi mengelakkan perkara sama berulang.

"Dia pergi bawa harapan jutaan rakyat Malaysia yang mahu lihat kejayaan pemain negara di pentas tertinggi.


"Bukan senang nak dapat tawaran seperti ini dan pemain berkenaan kena terima setiap cabaran. Jadi keputusan pulang ke Malaysia boleh memberi kesan dan mungkin minat ibu bapa untuk menggalakkan anak mereka bermain bola semakin berkurangan," katanya.


Nazmi menerusi sidang media kelmarin menyatakan dia sendiri membuat keputusan untuk pulang ke Malaysia dan memilih untuk menyertai PKNS FC yang kini beraksi dalam kancah Liga Super.


Namun jawapan pemain itu kurang meyakinkan apabila mengakui membuat keputusan itu secara mengejut dan tidak dijangkakan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/04

Jaguh hoki dalam dewan

Posted:

Teluk Intan: Kelab Workshop Elite A Angkatan Tentera Malaysia (ATM) muncul juara Kejohanan Hoki 6 Sebelah Dalam Dewan Sempena Kemerdekaan bagi merebut Piala Datuk Zainol Fadzi Paharuddin.

Kejohanan edisi keempat anjuran Kelab Tsuyoi Teluk Intan itu menyaksikan Kelab Hoki Workshop Elite A menang besar 5-0 ke atas Kelab Hoki Ipoh Silver Club dalam perlawanan akhir di gelanggang Arena Square, Teluk Intan, baru-baru ini.


Dua gol, masing-masing menerusi jaringan Razali Mohd Azimi dan Mohd Syafiq Yaakob manakala satu lagi sumbangan Mohd Hanif Che Alim sudah memadai untuk membolehkan Kelab Workshop Elite Adari membawa pulang wang tunai sebanyak RM700 berserta pingat dan piala pusingan.

Kelab Ipoh Silver Club yang gagal untuk menyaingi kelab dari ATM itu terpaksa berpuas hati dengan RM400 berserta pingat.


Kelab Workshop Elite B ATM pula menduduki tempat ketiga selepas menumpaskan Parit Buntar dengan jaringan 1-0 bagi menerima RM200 berserta pingat. Kelab Parit Buntar pula menerima RM100 berserta pingat.


Sebelum itu di separuh akhir, Kelab Workshop Elite A ATM menewaskan pasukan adik, Workshop Elite B ATM 1-0 naso; penentuan pukulan stroke selepas kedua-dua pasukan itu terikat 2-2 masa penuh perlawanan, manakala Kelab Ipoh Silver Club menumpaskan Parit Buntar, 3-2.

Hadiah disampaikan Timbalan Pengerusi Belia 4B Negeri Perak, Saiful Adli Arshad manakala majlis pembukaan disempurnakan Pengerusi Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan negeri, Datuk Zainol Fadzi Paharuddin.


Sebanyak 16 pasukan dari dalam dan luar negeri ini mengambil bahagian dalam kejohanan kali ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/02/04
Kredit: www.hmetro.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Harian Metro

Copyright 2010 All Rights Reserved